bugün

Ortada apaçık kuran varken 100 yıl sonra uydurulan uydurma sözlere inanan kimselerdir.
"Peygambere itaat edin diyor ayet abi yaa" diye söylenip kuranı sanki eksikmiş gibi görüp, hadisle tamamlamaya çalışan? Aptal güruh. Hadisin gerçekliğini nereden bileceksin diyorum, "sahabilere güvenmiyor musun sen?" diyor. Ayet dışında her şeye güveni tam. Cübbe sarığa devam o zaman(!).
ben bunun gibilerle konuşmaktan yoruldum bunlar konuşmaktan yorulmadı dediğim hadis düşmanlarının başlığıdır.
Buhari nereden görmüş ki rivayet ediyor diyen cahilleri gördü bu göz,

Biz Kur’an’dan, mü’minler için şifa ve rahmet olacak şeyler indiriyoruz. Zalimlerin ise Kur’an, ancak zararını artır. (isra 82)

Böyle cahillere uymayın lütfen.

Söylenecek çok söz var ama boğazım düğümlendi.
Birincisi; kuranı eksik gören yok. Peygamberimizin kuranı tebyin etme görevi de vardı.

ikincisi; kültür ve sünnet farklı şeylerdir. Cübbe ve sarığa devam(!)

Üçüncüsü ; (O peygamberleri) apaçık belgeler ve kitaplarla gönderdik. insanlara, kendilerine indirileni açıklaman ve onların da (üzerinde) düşünmeleri için sana bu Kur’an’ı indirdik. (nahl suresi 44.ayet)
Kendilerine indirileni açıklaman(tebyin görevi) ve onların düşünmeleri için... Eeee kardeş şimdi ben açıklananı nasıl bileceğim?

hırsızlık yapan erkek ve hırsızlık yapan kadının, yaptıklarına karşılık allah'tan bir ceza olarak ellerini kesin allah izzet ve hikmet sahibidir" maide suresi 38.ayet.
bu ayette ellerini kesin diyor hangi elini veyahut nereye kadar kesileceği yok. el'in dirsek veya omuza kadar olan kısımları kapsayan manalarıda var arapça'da. şimdi sen hadis, sünnet olmadan bu ayetin hükmünü nasıl uygulayacaksın?
(bkz: mutlakın takyidi)

ahzab suresi 21.ayet: "andolsun, allah’ın resûlünde sizin için; allah’a ve ahiret gününe kavuşmayı uman, allah’ı çok zikreden kimseler için güzel bir örnek vardır." bu ayeti nasıl açıklayacaksınız? şimdi ben peygamber efendimizden gelen güzel örnekleri nasıl bilebileceğim?

Bakın hadisleri kuran çerçevesinde inceleyince zıt olanlar zaten kabul edilmez çünkü peygamberimiz, zaten kurana zıt konuşmaz.

Ayrıca bu, hadis Müslümanı kuran Müslümanı, ayrıştırmanız akla zarar.
peygambere uymayı hadislere inanmak sanan gafillerin zihniyetidir. işinize gelince ne güzel biliyorsunuz kutsal kitaplardan ayet örneği vermeyi.
Cahil vardır, birde ahmak vardır.
Cahil bilmediğini bilir ahmak ise bildiğini zanneder.

Hadislerin vahiy olduğuna delildir bu ayet.

Vahyi tam alma telâşı yüzünden dilini kımıldatma. ﴾16﴿
Onu zihninde toplayıp okumanı sağlama işi bize aittir. ﴾17﴿
O halde onu okuduğumuz zaman sen onun okunuşunu takip et. ﴾18﴿
Sonra onu anlatmak elbette bize aittir. ﴾19﴿ kıyamet suresi

Allah-u Teâlâ efendimize vahyi ezberlemeye çalışırken acele etme,o vahyin insanlara açıklaması bize aittir diyor, Allah Teâlâ vahyi insanlara resulü vasıtasıyla vahiyden hariç olarak anlatıyor bu da Resulullah'ın mübarek ağzından çıkan hadisler oluyor ve tebyin (açıklama) vazifesi gerçekleşmiş oluyor.

Yani hadislerde Allah-u tealadan geliyor zaten "O, nefis arzusu ile konuşmaz" (Necm 3) buna delildir.

Yani öğle 4 rekat zekat 1/40 denince kişi Resulullah'a tabi olacak ki ona itaat Allah'a itaat ayetle sabit.

Lütfen hadisleri inkar edenlere uymayın.
kurana inanan zihniyetle arasında pek bir fark yoktur. kuran hadislerden farklı değil sadece kuranı kafanıza göre yorumlayıp hadislerin içinde var olan akıl dışı, iğrenç, leş diyebileceğimiz şeyleri kıvırtarak kurtarırsınız o kadar.
ben sadece Kur'an'a inanıyorum hadislere inanmıyorum tamam. bunu bir kenara koyalım. benim gözlerim kuran meali okurken yalnız birkaç yerde yaşardı.
( Resûlüm!) Onlar iman etmiyorlar diye neredeyse kendine kıyacaksın!)

bu ayette oldu bu. öyle bir peygamber düşünün ki (bunu inançlı insanlar için yazıyorum) kendisine deli diyen, Mecnun diyen insanlara, henüz görmediği insanlara cehennem ateşi değecek diye üzüntü ile kendine eziyet eden bir peygamber.

ben bu ayetten sonra peygamberimizin ne kadar hadisi varsa okumayı kendime destur edindim. neden? o inandığım Kuran'da onun benim için tüm insanlık için acı çektiğini okudum. böylesi birinin söyledikleri elbette benim için önemli.
onun söylediklerine inanmak için ise onu sevmek gerekir. onu sevmek için onun aracılığı ile inen Kur'an'a inanmak gerekir. hiçte ayrı şeyler değiller. eğer ayırırsanız namaz yok der birisi, sadece cuma namazı var der. peki o zaman hadislere rivayet etmeden nasıl cuma namazı kılariz?

peki uydurma hadisler ne olcak? evet hepimiz hadis ilmi yapmak zorunda değiliz. hepimiz misvak kullanmak zorunda değiliz, hepimiz o ne yaptıysa yapmak zorunda değiliz. ama ben yapanlara çok saygı duyuyorum.
Kuran'da hadisi ayırıp, Hz Muhammed in kutsallığını görmezden gelerek ne yapacağız? Facebookta platonun sokratesin sözlerini mi paylaşacağız. adamlar söylevler üzerine binlerce yıl ötesinden bir tarih kuruyor. kimse çıkıp nereden belli demiyor.

peki garip hadislere ne diyeceğiz? çok akla sığmayan hadislere ne diyeceğiz?

önce gidip sağlam bir hadis kitabı alacağız. evimizde oturup okuyacagiz. bu internette her okuduğumuza inanmayacagiz. bakalım kaçı Kur'an'a uygun değil. eleyecegiz. tabii kim yapacak bunu birileri yerimize düşünmüş zaten...

Kur'an'ın elimizden alamadılar ama onun sevgisini içimizden alacaklar. önce peygamberi ekarte edecekler sonra iş Kur'an'a gelecek sonra tamamen tartışılan bir Allah inancına.
kimse size gidin deve idrarı için demiyor ama gidip okuyun ahir zaman hadislerini okuyun, hayvanlar hakkında hadisleri okuyun, paylaşmak yardımlaşmak hakkında hadisler okuyun. nasıl inkar edeceğiz hayatımızı iyileştirecek, ahlaka akla uygun onca güzel sözü?
Peygamberin ölümünden 250-300 yıl sonra derlenip toplanmış saçmalıkları peygamberin söylediğine inanan insan tipidir.

Yine peygamberin ölümünden yüzlerce yıl sonra derlenip toplanmış şeyleri de sünnet diyerek yapıyorlar.

10 kişi Kulaktan kulağa oynasalar birinci ile sonuncunun dediği birbirini tutmaz. Ama 250 yıl sonra peygamberin söylediği iddia edilen şeylere inanırlar.

Üstelik en sevdikleri hadisçilere 'Kuran'ın recm ayetini keçi yedi' deyip Kuran'ın değiştiğini/eksik olduğunu iddia ederken...

islam, siyasal islamcılardan çektiğini kimseden çekmedi.