Hadis, dinî bilim olarak, bu çerçeve içinde, Muhammed'in sözleri ile davranışlarını, eylemlerini aktaran bilgileri derleyen, bu bilgileri yazılı bir biçimde düzenleyip sınıflandırarak inceleme çabasına karşılık gelir.yani neymiş sadece söz değil muhammedin davranışlarını anlatan kişilerin ağzından yazılan şeyler de hadismiş.
hadisin ne olduğunu bilmeyen inananla aynı konumdadır. acaba biz müslümanlardan kaçı sahih hadis ile rivayet olan hadislerin ayrımına varabiliyor?
ya da bir hadisin sahih olması için gerekli şartları, bunun sosyal bilimlerdeki karşılığından haberimiz var mıdır?
ya da nekkad denen bir söz öbeği duyduk mu hayatımızda? din sosyolojisi ya da dinler tarihi hakkında çalışanlar bilecektir ki hadis ilminin profesörlüğü yoktur. biçimsel anlamda evet, devlet birilerine hadisçi diyor ve ona kürsü başkanlığı veriyor.
ancak hadis almak için aylarca yol kateden bir ebu hanife ya da ebu davud gibi çok güvenilir hadisçilerin, buldukları hadisleri eserlerine alırken hangi eleme metotlarına tabi tuttuğundan bilgimiz var mıdır?
hadis engin bir denizdir. ancak efendimiz (s.a.v.)'nin ağzından çıkan her kelam, hadis niteliği taşımaz. hadis daha çok sosyolojik konular içerir ya da o dönemde yaşanan vakıalar sonucunda peygamber efendimiz'in hakemlik etmesiyle ortaya attığı çözüm yollarıdır.
hadis dediğin şeyin kanıtı nedir ki zaten? birileri demiş ki "şu hadis güvenilir" "şu hadis değil" sende buna kıyasla almışsın adamın örneğine çamur atmışsın kardeşim hiç yakışıyor mu? derler adama.
her mezhep hendi sahi hadislerini çıkarmıştır piyasaya allah aşkına kaç tane sahi hadis var? peygamber efendimizin zamanında söylediği öğütler toplasanız 500 adet hadistir ancak arap emperyalisti güçler bunu 6000 den fazla sayıya ulaştırarak rekor kırmıştır.
işine gelen hadisi kabul eden, işine gelmeyeni kabul etmeyen şakirtten daha evladır. misal bu şakirt kardeşlerimiz ilim çinde de olsa alınız hadisini ballandıra ballandıra bulundukları her yerde anlatmakla orgazm olurlar. fakat allah ın ahirette baldırını göstermesi ya da dünyanın yaşının yedi bin yıl olduğunu söyleyen hadislere yok öyle şey derler. canım benim yha.
olayı tahrik sanıp sözüm ona namaz kılmayıp hadis kısmında müslümanlığı savunan münafıklardan daha iyidir.burda savunurlar ama olay fiziki eyleme gelince namaz niyaz yok akıllarınca kendilerini değil tanrıyı kandıran inanç sahiplerinden daha dürüstlerdir ateist arkadaşlar.