Kuran: Ey iman edenler! Herhangi birinize ölüm gelip çattığında vasiyet zamanı aranızda tanıklık şöyle olsun: Kendinizden adalet sahibi iki kişi, yahut yolculuk etmekte iken ölüm musibeti başınıza geldiyse sizin dışınızda iki kişi.
Kuran: De ki; “Allah’ın kulları için çıkardığı süsü ve temiz rızıkları kim haram etti?” De ki: “Bunlar dünya hayatında iman edenler içindir, kıyamet gününde ise yalnızca onlarındır.” Bilen bir topluluk için Biz ayetleri böyle detaylı anlatırız.
7-Araf Suresi 32
Hadis: “Altın ve ipek ümmetimin kadınlarına helal, erkeklerine ise haramdır.”
Peygamberin vefatindan yüzlerce yıl sonra kaleme alınan hadislerle alakalı sorunlardır.
Ayetler kitap haline getirilirken bile meclisler kurulmus, tartismalari bugun bile devam etmektedir. (bkz: recm ayetleri)
iş bu halde, aradan cok uzun süre geçmesine ve yaşayan tanık kalmamasına rağmen, kulaktan dolma bilgilerle kaleme alınan hadislerin güvenilir oldugunu iddia etmek bile abesle iştigaldir.
Tek çözümü, hadisi ayetle ölçmektir. Ayetin üzerinde hiçbir güç olamayacağı gibi, peygamber efendimiz de, peygamberi olduğu kur-an'a aykırı bir tek söz dahi söylemez, söyleyemez.
Adam hakli beyler. Ben ikna oldum, şu an ateist partisinden yaziyorum.
(bkz: ateizm çok güzel sen de gelsene)
Mission= islami cokertme-copy paste kardeşliği.
allah'ın mükemmel olan dinini insanlara beğendirmek için süsleme cürretinden allah'a sığınanların göstermeye çalıştığı çelişkilerdir.
Ayrıca kuranla çelişmeyen hadisler varsa, yani bir hadis kuran'dan doğrulanabiliyorsa o hadise ihtiyaç yoktur çünkü aynı hüküm kuranda vardır.
Yok eğer kuranla çelişmeyen demek, kuranda değinilmemiş konunun hadislerde olması ise; bu hadisleri din edinmek, allah'ın "herşeyin açıklayıcısı" (nahl 89) dediği kitaba ekleme yapıp, "hüküm yanlız allah'ındır" (yusuf 40) ve "kendi hükmünde hiç kimseyi ortak kılmaz" (kehf 26) ayetlerine karşı gelip, yani dine yeni kurallar ekleyip, hz muhammed'in adı da bu günaha ortak etmek demektir.