Hadisin varlığı yokluğu veya doğruluğu yanlışlığı din açısından bir hükmü yoktur.
Kur'an eksiksiz ve tam olarak indirdik diyen Allah yanlış mı, yalan mı söylüyor (haşa) ki kalkıp hadis diye saçmalıyorsunuz?
Kur'an size yeter diyen Allah yanlış mı söylüyor?
Din gayet basit.
Eline diline beline hakim ol.
Akıllı ol ve insanlara faydalı işler yap.
Kendine küfrettirme.
iyi ve ahlâklı insan olmak için kullanma kılavuzuna ihtiyaç duyacak insan beynine sahip olup; yola nasıl tüketmeyeceğim, çiçeğe böceğe hayvana insana nasıl eziyet etmeyeceğim, komşunun kafasına balkondan nasıl halı çırpmayacağım, sokağa nasıl çöp atmayacağım diye peygambere veya Ali Veli selami ne diyor diye bakacak beyne akıla sahip iseniz, bu Kur'an senin için gelmedi.
Tıpkı yolda birine araba ile çarpıp veya birinin kafasına bir şey atıp yaraladığında akli melekleri yerinde olmayan birine ceza hukuku işlemediği gibi.
Rahat ol kitaplı kâfir, ve hadis inkar ediyor diye (hangi hadis ise) insanları papa gibi aforoz etme, dinden kovma.
Din senin babanın malı değil.
kuran'ı değiştiremeyen islam düşmanlarının islam'a soktukları hurafelerin en büyük kaynağı hadislerdir. kuran'da aksine ayet olan pek çok konuda hadisler " yok böyledir." der.
Kuran: Ben sizden erkek olsun, kadın olsun hiçbir çalışanın ürettiğini boşa çıkarmayacağım. Hepiniz birbirinizdensiniz.
3-Ali imran Suresi 195
Hadis: Kadınlar arasında iyi kadın, yüz tane karga arasında alaca bir karga gibidir.
Buhari 9/1391
şimdi biz allah'ın sözlerini bırakıp kimin uydurduğu bile belli olmayan saçma sözlere mi inanacağız ?
kuran akla ve bilime uygunken hadisler evlere şenliktir. yok efendim " kertenkeleyi bir vuruşta öldürürsen 100 sevap, iki vuruşta öldürürsen 75 sevap." gibi ipe sapa gelmez; islam'ı gayri müslimlerin gözünde gülünç hale getiren binlerce hadis vardır.
bazı hadislerin, yapılmasını tavsiye ettiği şeydir.
En doğru kabul edilen iki hadis kitabından biri olan Müslim'de ve Hanbeli mezhebinin kurucusu ibni Hanbel'in Müsned'inde şu hadis rivayet edilerek; Peygamberin, kendi sözlerinin yazımını yasakladığı kabul edilir.
"Benden Kuran dışında hiçbir şey yazmayın. Kim benden Kuran dışında bir şey yazmışsa imha etsin." (Müslim, Sahihi Müslim,
Kitab-ı Zühd; Hanbel, Müsned, 3/12, 21, 33)
Darimi'deki hadis ise şöyledir: "Sahabe Allah'ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istediler. Ancak onlara izin verilmedi". (Darimi, es-Sünen)
El Hatib'teki hadis şöyledir: 'Biz hadis yazarken Hz. Peygamber yanımıza geldi ve "Yazdığınız şey nedir?" dedi. "Senden işittiğimiz hadisler (sözler)" dedik. Hz. Peygamber; "Allah'ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? Sizden evvelki milletler Allah'ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan çıktılar". dedi' (El Hatib, Takyid,)
Tirmizi'den de bunu öğrenebiliriz: "Allah elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi". (Tirmizi, es-Sünen, K. ilm)
bununla beraber dört halife kaynaklı bir hadis aktarımı da görülmemiştir. Peygamberimizin hadis yazımını yasak etme yönündeki tavrı, dört halife tarafından da devam ettirildiğini gösterir bu durum. hadis yazımı peygamberimizin ölümünden yaklaşık 200 yıl sonra ortaya çıkmıştır.
islam'ın tek güvenilir kaynağı Kur'an-ı Kerim'dir. Kur'an dışında kaynak olarak kabul edilen Hadis, icma ve Kıyas gibi ilimlerin güvenilirliği fazlasıyla tartışmalıdır.
Diyanet işleri Başkanlığı başta olmak üzere Müslümanların kulak kesilebileceği islamî otoriteler, maalesef toplumun şuursuz ve tutucu olan çoğunluğundan çekindiği ve kendisini dinde hüccet sayan bazı menfaat odaklarından korktuğu için Hadis, icma ve Kıyas konularında yeterli ve gerekli eleştiriyi ortaya koyamamaktadırlar. Durum böyle olunca sokaktaki insandan sözlükteki yazara kadar, kendisine çıkış kapısı arayan yüz binlerce Mümin; kendi imkanlarıyla küçük çaplı çalışmalar yapmaktadırlar. Bu çalışmaların ilmi olup olmadığı elbette tartışmalıdır ancak çeşitli bahanelerle ümmetin kanayan yarasına merhem olamayanların aciz duruşları yanında bu küçük çaplı gayretlerin takdire şayan olduğunu söylemek isterim.
Hadislerin toptan inkar edilmesi yanlıştır. Allah Resulü'nün yalnızca bir aracı olarak kabul edilmesi ve Kur'an-ı Kerim'i iletmek dışında bir misyonunun olmadığının iddia edilmesi elbette kabul edilemez. Bununla beraber, "bu peygamberdendir" denilerek ümmetin ilim sofrasına konulan her sözün kutsanması da bir başka yanlıştır.
Müslümanların bir kesimi tarafından "yalan da olsa, peygamberime atfedilmişse ben o sözü başıma tac ederim" tarzı; ilmilikten uzak, cehaletin nifakla karıştırıldığı pek belli söylemler geliştirilmesi ise tepki gösterilmesi gerekli olan sağlıksız ve sakat bakış açılarıdır.
kuran’da çokça allah’ın indirdiği kitap dışında bir şeye ihtiyaç duyulmadığından ve yer yer bazı sure ve ayetlerin de insanlarca anlaşılamayabileceğinden bahseder. hadisler çıkarım sayılabilir ki nitekim peygamber de insandır ve hadislerin de meale ihtiyacı vardır. meal ise sıradan sıfatların çıkarımları olup herkesçe değişebilecek türden anlamlar bulacaktır. dinin temel öğretileri yalnız kuran'da olur fikrimce, hadis ise bu öğretilere vakıf olabildikten daha sonra gelmeli.
'duyduğunuz söz doğru ise ben söylememiş olsam bile itaat ediniz, duyduğunuz söz yanlış ise ben söylemiş olsam bile itaat etmeyiniz' diyen bir peygamberin şefaatine nail olmaları dileğimdir.
Hadis inkarcılığı tarikat holdinglerinin zoruna gider.
Holding olmuş ama en iyi müslüman biziz ayağı yapanların rantını keser.
Hadislerin tamamı doğru diyenler deve sidiği içerek savunsun bende inanıcağım söz.
Yoksa boş yapıyorsunuz.