günümüzde halen imam nikahı kıyan garip insan

entry48 galeri0
    48.
  1. çoğu sapık oluyor sonra gündüz kuşağına programına çıkıyorlar.
    0 ...
  2. 47.
  3. günümüzde hala insan olabilen insan kadar medenidir.
    0 ...
  4. 46.
  5. garip olmayan durumdur. Resmi nikahla birlikte imam nikahıda kıyılır. Din bilgisi zayıf olanların açtığı başlıktır.
    2 ...
  6. 45.
  7. Evlenmeyi kutsayan insandır. Nikahta okunan duadan kimseye bir zarar gelmemiştir.
    0 ...
  8. 44.
  9. imam nikahı kıydırmak resmi nikahtan vazgeçmek demek değildir. resmi nikah devlet katında, imam nikahı allah katında geçerlidir. dini hükümlerin çağa göre şekil değiştirdiğini sanıp kendi kafasına göre yorumlayanlar sömürülme olarak görebilir.
    günümüzde ise kılıfına uydurmak maksatlı eşe dosta duyurmadan gizlice imam nikahı kıydıranlar yok değil. din büyükleri zaten bunun doğru olmadığını söylüyorlar. bu durum ancak gençlerin cahilliği olabilir. bunları baz alıp da işin özünü yanlış yorumlamamak gerek.
    3 ...
  10. 43.
  11. Biz babadan böyle gördük deyip, örf ve adete sığınan sığır kişilik.
    0 ...
  12. 42.
  13. öncelikle bir yanlışı düzeltelim.imam nikahı değil dini nikahtır.dolayısıyla dinimizde vardır ve yapılması gereklidir. allah (c.c) katında helallik istenir ve evlenilecek kişi kendisinin helali olur. aksi taktirde her birleşme zinadır. Dolayısıyla dini nikah kıyan kişi garip değil dinin gereğini yerine getiren kişidir.
    3 ...
  14. 41.
  15. muhtemelen imam nikahı deyu dine dayandırılan nikahın, dinen özellikle kadının hakkını koruyan bir akid olması gerektiğini dolayısıyla günümüzde geçerliliğini resmi nikaha bıraktığından habersizdir, yahut kasıtlı habresiz bırakmış/bırakılmıştır kı kolay sömürebilsin/sömürülebilsin...
    1 ...
  16. 40.
  17. resmi nikahı değil de sadece imam nikahını tercih ediyorsa hakikaten garip olan insandır..

    islam hukukunda evlilik, dini değil medeni ve sosyal bir hadisedir ve bu yüzden nikahı imamın kıyması zorunluluğu yoktur.. nihakın dinen de anlamı sosyal hayatta olduğu gibidir. yani birlikteliği meşru kılmaktır.. resmi nikahla imam nikahı arasındaki meşruiyet farkını anlamayarak; 2 şahit 1 imamla toplam 5 kişi arasında bu işi halletmek ya cehalet, ya art niyettir..
    1 ...
  18. 39.
  19. herşeyden önce bluevelveye teşekkür ederim..

    "Medeni kanunda yeri olmayan, bundan da öte artık medeni dünyada, toplumda ve yaşamda da geçmiş yüzyıllardan kalma bir karartı olarak durmakta olan imam nikahını, belli ki yetiştirilme şekline göre, yetiştiği ailesinin düşünsel niteliğine göre ve de içinde doğup büyüdüğü çevrenin yapısına göre halen daha uygulanabilir gören, bundan da öte uygulayan ve uygulamayanları garip bulan, aslında bizzat imam nikahı gibi köhnemiş bir geleneği zihninden çıkarıp da atamadığı ve çağdaş bir bireye yakışanı yani; resmi nikahı içselleştirip de savunamadığı için kendisi garip olan insandır.

    Böyle insanlar vardır, türk dizilerinin özellikle feodaliteyi kamçılar tarzda biçimlendirilmiş olanlarında izlediği örümcek ağlarıyla sarmalanmış gelenekleri ya da görenekleri görüp de, saf bir köylü kızı gibi o gördüklerini yapmak için bir yerlerini yırtanlar. Halbuki bilseler imam nikahının cumhuriyet içinde yerinin olmadığını ve yerinin olduğu yapının cumhuriyet adıyla anılmadığını, belki de bu yanlıştan geri döneceklerdir.

    Resmi nikah bağlayıcıdır, erkeği hukuk karşısında evlilik kurumuna ama imam nikahı erkeğin daldan dala konma stratejisine geçirilmiş bir kılıftır. Erkekler genelde isterler imam nikahını. Çünkü; resmi bir evlilik sözleşmesi olmadığı için canları sıkıldı mı kadını koyuverirler kapının önüne. Ya kadın nasıl imam nikahına razı olabilir ? onunda cevabı basittir; cahillikten, eğitimsiz bırakılmışlıktan ya da aile meclisinin zorlamasından.

    Yani; bu devirde imam nikahı kıyan insan, bu çağın insanı değil, ortaçağın insanı olmaya layık olandır. Medeni cumhuriyette ne imam nikahına ne de onu savunan ve uygulayanlara yer vardır. onlar iyisi mi cumhuriyet ile değil de, dinle yönetilen bir yerlere gidiversinler. O zaman isterlerse bir düzüne kadına imam nikahı kıyıp da daldan dala atlama sevdalarına kavuşabilirler."
    1 ...
  20. 38.
  21. gidip papaz nikahı kıysa garip olmayacak insandır. türkiye'de bu böyle.
    1 ...
  22. 37.
  23. garip insana garip gelen insandır. resmi nikah olduktan sonra imam nikahı kıymanın nesi garip olabilir ki. inançlarının yükümlülüklerini yerine getirmek insana huzur verir sonuçta...
    1 ...
  24. 36.
  25. 35.
  26. allah'ın emirlerini yerine getiren insan modelidir. helal olsundur.
    1 ...
  27. 34.
  28. bu garip insan bildiğin imamdır.
    "günümüzde halen imam nikahı kıydıran garip insan" deseydi o başka.
    zaten kıydıran neden garip olsun ki? gerçi kıyanda da bir gariplik yok, bir nevi mesleğini icra etmiyor mu?
    1 ...
  29. 33.
  30. zina yapmaktan korkan insandır. evet dini nikahı olmayanlar zina ediyorlar islama göre ve hatta çocukları da veled-i zina oluyor.

    başka düşünce sistemleri bana uzak, ben bilmem onlara göre ne etmiş olduklarını.
    0 ...
  31. 32.
  32. 31.
  33. bir müslümanın evliliğinin ancak böyle geçerli olduğu ve tersinin zina olduğu düşünüldüğünde hiç de garip olmayan, dininin gereklerini yerine getiren insandır.
    2 ...
  34. 30.
  35. 29.
  36. imam nikahı bir budist geleneği olsaydı, garip yerine wow ne kadar coolsun denilecek insan.
    2 ...
  37. 28.
  38. iranda yeni çıkan kanunu aklıma getiren kişidir.
    1 ...
  39. 27.
  40. 26.
  41. ülkedeki müslüman nüfusun büyük çoğunluğunun resmi nikahla beraber yaptığı eylem.
    hiç kimse inançları ,gelenekleri ve düşünceleri yüzünden * garipsenmemelidir, ayıplanmamalıdır.

    günümüzde laik hristiyan ülkelerine bakacak olursak oralarda da büyük çoğunluk klise nikahını yapmaktadır, aynen bizdeki gibi resmi olan nikahın yanında inançlarına göre de nikahını yapıyorlar. acaba onlar laikliğin ne olduğunu mu bilmiyorlar yoksa biz mi laikliği farklı yorumluyoruz?
    0 ...
  42. 25.
  43. dini kuralları küçümsüyürüm iyi fok yiyorum diyenlern deyişi. başlığa mahsuben islam dini bittide bizim niye haberimiz yok demek istiyorum.
    2 ...
  44. 24.
  45. yasal yaş sınırına erişmemiş insanla evlenen dindar insan* da bu tip gariplerdendir.
    ++
    On iki, on dört yaş arasında Türkiye'de onbir bin kız çocuğu evli ve bunların bin beş yüz çocukları var. (http://www.ntvmsnbc.com/news/39546.asp )
    ++
    3 ...
© 2025 uludağ sözlük