allah'ın ademoğlu'na onu sınayabilmek için verdiği özgürlüktür. *
ancak kul hakkı meselesinde kişi hakkını helal etmezse allah bu meseleye adaleti için karışmayacaktır.
haklarınızı bu hırsızlara haram ediniz mevzu kapanır.
ironik kısmı ise kendini dindar addeden güruh tarafından büyük günahlar kapsamına giren kul hakkı, cinayet gibi faaliyetleri aklamak adına uydurulmuştur.
ancak aynı zihniyet açlıktan ölmemek için 1 ekmek çalanı yıllarca hapiste süründürür.
bir tarafta hayati durum söz konusu iken, diğer yanda keyfilik vardır. günah büyük size iyi özgürlükler.
beyinden kaynaklıdır.beyin özgürdür,her istediğini yapabilir,düşünebilir.kimsenin beynine kilit yada yasak getiremezsin.bu islamda da böyledir.allah sana doğruyu ve yanlışı söyler ama sen yanlışı seçersen bu senin seçimindir,aynı zamanda nefise hakim olup,olmamakta beyine verilmiş ahlakla da ilgilidir.
kuran ı arapça okuyan, bir vakit namazı döndürecek kadar surenin arapçasını ezberleyen, arapça bilmeyen, islamın şartlarını sayamayan, saysada yapamayan, yapabilse de yapmayan, yapsa da neden yaptığını bilmeyen dindar yurttaşlarımın oylarıyla seçilmiş günahkarların ayakkabı kutularını doldurmakta kullandığı özgürlüktür. başka alanda kullanılması tehlikeli ve yasaktır.
günümüzün dünyasında hepsi aynı hepsi ala
isa musa muhammed buda neyin varsa bilmiş senin
insanoğlu kendini arar dünya döner milim milim
eğer göçüp gidersen bugün yarım kalan işin var senin
korkma ondan bundan ne ölümden ne hayattan
bu dünyada gördüklerinin hepsi bir hepsi haktan
günah sevap kavramları ilkel ve dini kavramlardır. iyi ve kötü üzerinden bir tartışma yapılabilir. birine zarar vermenin ahlaki yönünü tartışabiliriz mesela ama dinin kendi algısı sınırlı ve kendi merkezlidir. mesela sırf müslümanken çıktı diye bu günah kabul edilip onu öldürüyorlar, bunun ahlaki yönünü dine göre açıklamak saçmadır. iyi veya kötü ve yapılanın ahlaki olduğunu hesaba katmak lazımdır. ayrıca vicdan ahlakın beslendiği kaynaktır, dinlerin vahşi yönleri vardır ve günah adı altında bu yönlerini kendi dışında olan kişilere karşı kullanabilir. bu saçma bir hal alır böyle olursa.
Tanri baskici bizi bunaltan bir tanri degil. Tanri baba sevgisiyle bazi yaptiklarimizi gormezden geliyor fakat onu oyle bir sevmeli ki sozunden cikmamali. Onu oyle bir sevmeli ki onda yasamali. Onda hareket etmeli. Onun sevgisine ihnat edercesine gunah işlememeli. Fakat mutlaka gunah isliyoruz tanrimiz affedici bagislayici bizi bizden daha iyi bilir affeder ama bunu hunah isleme toleransimiz var seklinde dusunmek seytani bir dusuncedirm tanri bizim gunahlarimis için acı çekti. O yüce sevgiye insan aklinin almadığı o büyük finale saygı duymalıyız. Tanri sizinle dostlarim. Tanri sizi bereketlesin. ışık saçsın temiz kalpleriniz.
Devletin malı deniz yemeyen keriz'in yiyenler için kurtarılma sözü. vay arkadaş devlet bir türlü peşimizi bırakmıyor. okul, vergi, aidatlar. günah işleme özgürlüğü değil ülkemde sosyal adalet istiyorum.