evet, bir öngörüdür. bir gün gelecek laikler şakirtlerin önünde diz çökecek.
sen ey laik! evet, evet sen. sen bunu çoktan hakettin. ve layığını bulacaksın. kendi bencil nefsinin peşinde koşmaktan başka ne yaptın bugüne kadar? koca bir hiç. hep yapman gerekenin tersini yaptın? ruhunu iki memeye sattın. patlaklığım benim onurumdur diyerek gafletten de öte ruhunun sefilliğini öne çıkarmaktan geri durmadın. nerde yozluk varsa onun peşinden koştun. içki, müzik, seks. işte senin için hayatın bütün anlamı buydu.
oysa şakirtler ne yaptı? senin yapman gerekip de yapmadığın her şeyi yaptı. sen kendi dejenarasyonunu topluma yutturmaya çalışırken, o harıl harıl çalıştı. önce ben demeden bu vatan için daha fazla ne yapabilirim diye emeğini, aklını, parasını, zamanını her şeyini ortaya döktü. işte sırf bu yüzden kazanmayı hak etti.
işte o gün geldiğinde senin için ağlamayacağım, sevgili laik. sadece acı acı güleceğim. sen bunu hakettin. hem de çoktan.
türkiye' nin güneydoğusu bölündüğünde,
ülkede tek üretilen bir şey kalmadığında,
iğneden ipliğe her türlü ihtiyacın ithal olarak karşılandığında,
işsizliğin, parasızlığın suçu daha da arttırdığında,
kürtlerin türkleri, türklerin kürtleri sokak aralarında öldürmeye başladığında
sen yere kapaklanıp ne yaptım diye ağlarken, seni kaldırmak için diz çöken laik olacaktır.
ya allah seni benim önümde diz çöktürürse
dini sattın hocaları hazretti edip cennetlik ilan edip ilahcılık oynadın diye
allahın adını cematlerde çıkar uğruna pay ettin diye .
sam amcanın önünde domalanların kurduğu hayaldir. domalanların önünde diz çökülmez. götü kalkanlar bilmelidir ki, gün gelir sam amca desteğini çekiverir ve "eski hamam eski tas" oluverir.
şakirt le laik arasındaki farkı görmemize vesile olan başlıktır.
adam(şakirt olsa gerek) fazla birşey demediği halde ama acııı söylediği için hemen reaksiyon vermeler dikkate şayandır, ibret alınasıcadır.
tespite karşılık küfür... işte fark budur.
zaten adamda bunu beyan etmiş, "nerde yozluk varsa onun peşinden koştun. içki, müzik, seks. işte senin için hayatın bütün anlamı buydu..."
biraz ağır olmakla beraber, gün gelip diz çöküldüğünde(mecazdır) kimse endişe etmesin merhamet göstermekten başka bir uygulama müslümanın elinden sadır olmayacaktır.
Birincisi laikliğin yanlış anlaşılmasıdır. Laiklik dinsizlik değildir. Laiklik dinsizliktir diyen adam islam hoşgörüsüz, kaba insanların dinidir diyen adamla eşdeğerdir. Laiklik dini bireysel yaşama hakkıdır. Vakti zamanında menemen olayları hacı hocalar tarafından çıkarılmıştır. Bu hacı hocalar mıydı islam dininin koruyucuları ? bu adamlar mı mümindi ? Bu adamlar dini duyguları kullanarak insanları sömürenlerdi. Laiklik önemlidir. Din işleri ve devlet işleri ayrılır. Devlet akılla yönetilir, insanlar kendilerini gönülden, kalpten bağlar hayata. Dileyen insan islam dinini seçer, dileyen insan hristiyanlığı, museviliği, budizmi.
ikincisi islamın yanlış anlaşılmasıdır. Hani islam hoşgörü diniydi ? Sen müslüman isten, dininin gereğini yapar, buna göre yaşarsın. Karışmazsın diğer insanlara. işte bu diğer insanlara müdahale geldimi bir taraftan ötekine, çatışmalar doğuyor. Nefret söylemleri, laikçi/dinci/gerici tarzı yaftalamalar ortaya çıkıyor.
gün gelecek herkes dünya vatandaşı olacak. Müslümanlar, Hristiyanlar, Rastafaryanlar, Museviler, Budistler bir arada, huzur içinde yaşayacaklar. *
diz çökenin önüne diz çökülmez.şakirtlerin bunu yapabilmesi için dizlerinin üzerinden kalması gerekir. o da yemez zaten yokda pensilvanyadaki çarpar bunları.
bir kulun diğer bir kul önünde diz çökmesi, hangi dindar kişinin hoşuna gider acaba.
eğer bundan keyif alacak bir müslüman var ise önce müslümanlığı ile ilgili kendisini yargılamalıdır.