ahlak dünyevi bir olgudur.. ahlakın olmamasına ahlaksızlık denir ki oda dünyevi bir olgudur. dünyanın olmadığı bir yerde dünyevi kurallara da gerek yoktur ki cennet böyle bir yerdir. sevap günah ,ahlak , din yoktur. orada ne istersen o vardır. adı o yüzden cennettir.
edit: bir şeyi önce kendi içinde basitçe tanımla.mesela cennet nedir. sonra ölç biç. doğru mu yalnış mı karar ver.
insanlar çeşit çeşittir; kimisi (bkz: yunus emre) dir, kimisi biz gibi. (bkz: allah)(c.c) kullarına hayatı(dünya/ahiret) kendi tavasvvurları ölçüsünde anlayacakları biçimlerde bildirir. kuran ın akide konularında mesajı gayet net ve anlaşılırdır.
bazı konularda ise özellikle ahiret hayatının(cennet/cehennem) şekli hakkında, demin belirttiğimiz gibi insanın bu dünyadaki kapasitesi doğrultusunda bir kısım bilgiler verilir. bunlar müjdeler ve uyarılardır.
insanlar bu dünya hayatının sınırlı yapısı ve kendisinin(ins) de sınırlı duyularıyla/aklıyla ahiret hayatının hangi yönünü tam olarak idrak edebilir. bazı kalbleri körelmişler bahsedilen mevzuları bile anlamamakta-anlamak istememekte- inkar etmekte alay ve dalga yolunu seçmekteler.
bu kalbleri körelmişler "göğüsleri tomurcuk gibi kabarmış yaşıt kızlar" ayeti ile muhatap oldukları gibi devamında
[Biz sizi yakın bir azap ile uyardık. Bir gündedir ki o, kişi kendi ellerinin önden gönderdiğine bakar ve küfre sapan şöyle der: "Keşke toprak olsaydım!"] (bkz: nebe 40) ayetiylede muhataptırlar.
hemen belirtmekte fayda vardır ki söz konusu ayetin değişik alimler tarafından farklı anlamlardaki mealleri vardır.
örneğin; "müthiş uyumlu harika eşler."nebe 33 - (MUHAMMED ESED meali)
cennette herkesin 33 yaşında olacağı kesin bir şekilde belirtilmiştir. ayrıca, atanızın 1250 yıldır inandığı, uğruna öldüğü öldürdüğü hak dini islamı iğrenç yöntemlerle ve onursuzca karalamanız çok alçakca.
seks üremek çoğalmak için sadece bu dünyada olan bir durumdur bu bağlamda cennette çoğalma olmayacağı için seks yoktur, huriler sadece hizmet için orada olacaktır.
nebe 33'de olduğu iddia edilen kızlar. yoktur böyle bir şey.
ayetin aslı "ve kevâıbe etrâben" şeklindedir.
1.ve kevâıbe: ve genç, göz alıcı, şahane endamlı
2.etrâben : aynı yaşta, yaşıt
meali: genç ve yaşıt eşler...
görüldüğü üzere ayette göğüs-tomurcuk-meme-turunç yok. iftira atmaya niyetlenirseniz önce arapçasından okuyun sonra kaliteli iftira atın. ucuz olmuş bu fazlasıyla.
niye şaşırıyorsunuz ki sabahtan akşama kadar yüzlerce reklamı izleyip gıkını çıkartmayan şahane nesil !!!
ardından marketlere girince ne alacağını bilmeyip parası bitene kadar soyulan nesil !!!
demek ki cennete girseniz şaşkınlıktan küçük dilinizi yutacaksınız.
kullar reklam veriyor şaşırmıyorsunuz da allah (c.c.) reklam verince mi şaşırıp kalıyorsunuz ??
Kuran'da ''göğüsleri tomurcuklanmış'' kelimesi uzaktan yakından hiç bir ayetin orjinalinde geçmez.
.
32. Bahçeler ve üzüm bağları vardır.
33. Göğüsleri tomurcuk gibi kabarmış yaşıt kızlar,
34. Ve içki dolu kâse(ler) . (Nebe Suresi)
.
ilgili ayette geçen kelimelere bakalım:
.
Nebe Suresi 32’de bahçeler, üzüm asmaları geçiyor. 33’teki kevâib ise, o asmalarla ilgili bir kelimedir. Kevâib kelimesi, ka'be kelimesinin çoğuludur.
.
Ka'be, "dane" demektir. Kevaib, daneler demektir. Kaliteli manası da vardır.
.
“Ka’be”nin üzüm danesi anlamına geldiğini anadili Arapça olan herkes bilir. Ka’be kelimesinin başka bir çoğulu olan "unkûd" kelimesidir. O da salkım demektir.
.
Ayette geçen diğer kelime ise "etrâben" kelimesidir. Bunun manası da "denk"tir.
.
Ayette ne “dilber”, ne “göğüs”, ne de “tomurcuklanma” vardır. Etraben sıfattır. ayette geçmeyen "kız"ı değil, ayette geçen kevaib'i yani "daneler"i tanımlar.
.
Arapça’da “kevaıbe” ve “etrab” kelimeleri dişilik ifade etmez. Manası da "birbirine denk kaliteli danelerdir."
.
ilk başta eklediğim geleneksel meali tekrar okuyun lütfen. Bağdaki üzümden bahsederken birden göğsü tomurcuklanmış kızlardan bahsediyor. Ardından içi dolu kadehlerden söz ediyor. Hiç bir mantık örgüsü yok.
.
Bu ayet, erkek despotluğunun egemen olduğu yozlaşma döneminde ayetlerin, erkekler yönünde nasıl çarpıtıldığının en sade ve açık delilidir. itiraz götürmez bir gerçektir. Ayetin bütünlük arz eden doğru çevirisi şöyledir:
.
31- Bahçeler ve üzüm bağları vardır.
32- Asmalardan devşirilen daneler ki her biri ötekine denktir
33- Ve üzümlerden yapılıp dolu dolu kadehlerde sunulan içecekler
.
Bu üç ayetin üçü de bahçeleri, meyveleri ve içecekleri anlatıyor. Son derece uyumlu bir bütünlük içinde. Araya sokuşturulan yaşıt (kızlar) ise bahçelerin, asmaların ve içki kadehlerinin uyumunu ve bütünlüğünü bozan zorlama bir açıklamadır. (Prof. Dr. Mehmet Okuyan)
Hayallere bakın hayallere.
Bu dünyada ırzını koruyanlara verilecekmiş. Bu hayali kuran bir tip bu dünyada nasıl bir abazaysa artık nasıl kendisini koruyacaksa ?
göğüsleri tomurcuk gibiyse henüz 13-17 yaş arası kızlar olacağından ötürü işbu yöneltilen sözler kişinin aleyhinde kanıt olarak kullanılabilir, gerekçesi ise 18 yaş altı seks-seksist yaklaşımlarım türk ceza kanununa göre suç oluşturmasıdır.
Bir Güzel Ki On Yaşına Girince
Gonca Güldür De Henüz Açılır
On Birinde Gonca Diye Koklarlar
On ikide Elma Deyip Saklarlar
On Üçünde Cevr-ü Cefa Çekerler
On Dördünde Hamre Şekere Benzer
(Ah)
On Beşinde Güzelliğin Çağıdır
On Altı Da Gören Aklın Dağıtır
On Yedide Göğsü Cennet Bağıdır
Uzanır Kameti Selviye Benzer
(Ah)
On Sekizde Hem Artırır Zarını
On Dokuzda Terk Eylemiş Arını
Yirmisinde Gözdedir Şu Karını
Zincirlerden Kopmuş Aslana Benzer
(Ah)
Yirmi Beşte Bıyıkları Burulur
Otuzunda Akan Sular Durulur
Otuz Beşte Günahları Sorulur
Yalana Karışmış irfana Benzer
(Ah)
Kırk Yaşında Gazel Dökülür Bağlar
Kırk Beşinde Günahlarına Ağlar
Ellisinde insanlara Bel Bağlar
Dağ Başına Çökmüş Dumana Benzer
(Ah)
Elli Beşte Sızı iner Dizine
Altmışında Duman Çöker Gözüne
Altmış Beşte Hiç Bakılmaz Yüzüne
Ahreti Gözetir Süphana Benzer
Altmış Beşten Sonra Beller Bükülür
Bütün Damarlardan Kanlar Çekilir
Gel Gel Diye Toprak Çağırır
Geldi Geçti Şimdi Yalana Benzer
Beni Ağlatma Ki Sen De Gülesin (Leyli Leyli)
Hem Murada Hem Maksuda Eresin (Leyli Leyli).