shuriken toss,jinada,wind walk, track skilleri ile kastığında rakibe acımayan, çok hızlı, rakibe ncde ve rosda rahat vermeyen, zeus, witch doctor, never, rikimaru, clinkz, sniper, trax gibi heroların korkulu rüyası, late veya early farketmez hep etkili, kritiği ile ne olduğunu anlamadan ölebildiğiniz, siz daha 'noluyor?' demeden sizi kesen, ama bir gem alındığında da pek şansı kalmayan, görünmezliği sayesinde birçok gangtan kurtulan ve hatta gang yapılmaya dahi tenezzül edilmeyen hero...
Diğer inviz özelliği olan heroları hunharca katleden sevimsiz dişlek bir herodur. Kasıldığında durduralamayan özelliği vardır antileri olmadığı sürece. Slardar yakalarsa affetmez. Item buildi böyle olmalıdır;
1.Vladmir
2.Pt
3.Basher
4.Butterfly
5.Battlefury
6.Monkey king bar
slardar yakalarsa elini de öpebilir bu heronun.
şöyle ki, her ikisinin de kasmasına bağlıdır. gondar pekala slardardan kıvrak bir şekilde kaçabilir veya kaçmayıp savaşabilir. şimdi sen bana satanicli, bkbli, flylı * bir gondarın neden kaçması gerektiğini izah edebilir misin? hayır...
item build:
*karşıda yakalaması zor herolar var ise, sange & yasha kasılmalıdır. hıza hız katar.
*power treads(pt) oyunun başlarında, hem attack speed, hem movement speed, hem de agility'den gelen damage, hem intelligence'a çevirdiğinde gerekli durumlarda mana ihtiyacı, gang, az canla kaçma gerektiren durumlarda da strength'e çevrilirse faydalı olur. phase bot damage vermesinin yanında attack speed'e katkı sağlamaz. phase özelliği ise zaten invisinde vardır heronun. travel kasılacaksa eğer, oyunun sonuna doğru kule savaşları yapılırken kasılabilir.
*battle fury(bf) genelde en sık kasılan, mana regeneration ve hit points(hp) regeneration da çok etkili olabilen, heroya kattığı +damage 60 gibi çok estetik bir rakam olduğundan, aynı zamanda 6 snde bir kritiğiniz bulunduğundan sizi tam anlamı ile bir savaş makinesine çevirir. creep stats(cs)ınızda ani bir yükselme görebilirsiniz. bunun yanında bir de track'den gelen paralar da sizi iyice coşturur.
*butterfly(fly) artık late game'e doğru olmazsa olmaz bir itemdır. evet bence olmazsa olmaz, yerine assault kasıp takıma faydalı olmaya çalışanlar da vardır ama bir fly'ın yerini assault asla tutamaz. heroya kattığı akıl almaz attack speedi, evasion'u ile fly tüm agility heroların vazgeçilmezidir. ama karşınızda eğer hayvani kasmış bir mortred, anti, troll vb dps herolar varsa yanında blade mail kasılması tavsiye olunur.
hatta fly yerine blade mail kastığım bir oyunu çevirdiğimizi bilirim.
buraya kadarkiler sadece temel yapılması gereken itemlardı. nedenleri de açıklandı. sange & yasha itemi gondar gibi hızlı bir heroyu daha da hızlandırdığı için tercih edildi. bunun yerine stygian desolator kasan arkadaşları anlamıyorum. zaten hp az koşarken de %20 ms yeterli olmayabiliyor. bundan sonrakiler ise bir ihtiyaçveya lüks olarak seçilebilir.
***karşıda fazlaca intelligence hero var ise black king bar, kasılabilir. hatta takımda bir magnus, bir silencer yoksa kasılmak zorundadır.
***takımda skeleton king gibi vampiric aurası olan ya da anti mage gibi vladmirs offering kasması gerekli olan herolar yok ise vladmir kasılabilir. hem neutral creep keserken size fayda sağlar, hem de takıma verdiği aurası da göz ardı edilmemelidir. roshan keserken vazgeçilmez itemdir vladmir.
***gem of true sight. eğer yalnız takılan, takımı gerilerde bırakmış, tek başına karşı takımı inletiyorsanız eğer hele de bir rikimaru var, clinkz varsa, daha rahat kovalamanız, wardingleri görmeniz hem de takıma da faydalı olmanız açısından alınabilir.
***assault cuirass. karşı takımda slardar, lanaya, deso assault combosu olan her hangi bir hero var ise, hem takım için hem de kendisi için güzel bir seçenek olabilir. track ile beraber -11 armor da fena sayılmaz. ne fena sayılmazı bildiğin güzeldir!..
***ikinci battle fury(bf). roof gibi magnus gibi veya bir "vacuum" skili ile heroları bir merkezde toplayabilecek bir dark seer gibi herolar var ise, alan skili olan bir hero gibi olursunuz. kütür kütür kesersiniz de kimselerin haberi olmaz. seçenektir bu tabi..
***satanic. sy'nin olmadığı durumlarda takım ile 1v5 kapıştığın durumlarda değerlendirilebilir..
kasılmaması gerekenler...
-dagon. bunu kasacağına daha sağlam itemlar ile takıma faydalı olabilirsin. yoo yeneceğin garanti bir oyunda isen, fantezi için belki kasılabilir.
-heart of tarasque. gondar unutma ki hiç bir zaman tank herosu değildir. kaçacağı varsa kaçar, ortama da aniden dahil olmaz. olursa bkb ile dahil olur. life steel-as combosu ile zaten yeterince regenere eder kendisini. para israfıdır bu item.
size de benden bir abi tavsiyesi...
gondar ile hiç bir zaman kill çalmaya uğraşmayın. en rahat ks(kill steal) yapan hero gondar olabilir, toss ile. diyelim ki hadi oynun başlarında hoş görülebilir. kaçan heroya atma bahanesi ile yapılabilir. ama 225 gold sana oyun sonunda yeter. bırak takımın da kassın...
ayrıca ben bunları kastım ama oyunu kaybettim diye bir bahane ile de gelmeyin. çok pis söverim size. yenildiğiniz için değil tabi, basit bir oyunda yenilme ihtimalinizin de bulunduğunu görmezden geldiğiniz için...
favori herolarımdandır. dota 2'deki ismi bounty hunter'dır. bütün olayı track'lemek ve görünmezliğindedir. görünmezliği alındığı zaman malesef pek bi şey yapamaz. kolay ölür. karşıda engelleyici büyüleri olan çoksa kesinlikle black king bar çıkılmalıdır. destek herolarının korkulu rüyasıdır. track sayesinde bütün takımı zengin eder. yine track sayesinde diğer görünmez olabilen heroların korkulu rüyasıdır. gondar'a çıkacağınız item leri iyi düşünün çok kolay patlayabilen bi herodur çünkü.
tusk ve bunun kritiği, leoric ve mortredin kritiğinden daha değerlidir iddia ediyorum.
sırf kritiği için, bf ve desolator kasacaksınız. ayakkabı pt veya phase paşa gönlünüze göre kalmış. ama ben phase'den yanayım. kritiğin hasarını pt ye göre daha çok arttırır ve track'in verdiği hızla phase bastığınızda hızı f1 arabalarını geçer.
orchid malevolence bu arkadaşın sik kadar olan mana havuzunu arttırır ve saniyede 10 mana doldurtarak daha çok skill daha çok track atmasını sağlar. üstelik susturmasıyla kaçma skilli olanları durdurur, orchid yiyen biri bkb veya purge basmadıkça bi kritik bi shuriken vurursunuz, az canla kaçarken bi anda ölüverir.
mkb-vuruşları kaçırmamak için önemlidir. aradan flylı birini veya evasion skilli olan birini az canla kaçarken görünmezliğinizle gelip avlayabilirsiniz. kritiğin hasarını da önemli ölçüde arttırır.
bkb-büyü yemek istemiyorsanız kasacaksınız.
blink(kelen) dagger-kasmasanız da olur ama diyelim ki karşısı en az sizin kadar hızlı, görünmezliğiniz yok veya varsa da karşıda dust var falan... bununla kaçabilirsiniz.
fly-evasionu, saldırı hızı ve hasarı için.
assault cuirass-verdiği zırhı ve saldırı hızı ve karşının zırhını azaltması hasarı arttırır.
satanic-zırhı... can çalması... aktifi... daha ne?
basher/abyssal blade-hızlı vuruyosanız önemle rica olunur. abyssal'e tamamlandığında kritik hayvan olur.
divine rapier-risklidir ama eğer ölmeyeceğinizi düşünüyorsanız kasın. kritik imba olur.
sen ki bir zamanlar phase boot kasılan, ilk önce kritik yeteneği fullenen, hasar eşyaları alınan bir adamdım; şimdilerde ise kritiğe hatırı kalmasın diye bir kez seviye verilen, millete mana dağıtmak için arcane boot alan, tüm maçı rakip takımdan dust yiyip taşak oğlanı olmakla geçiren bir adam oldun.