go kuralları

entry4 galeri0
    1.
  1. temel kurallar:
    - iki kisilik bir oyundur
    - avans verilmemisse oyun basinda tahta bostur. oyuncular sira ile bos noktalara hamle yaparlar. ilk hamleyi siyah yapar. bazi ozel durumlar disinda bos olan herhangi bir noktaya hamle yapilabilir.
    -taslar, oyun sonuna kadar oynandiklari noktada sabit kalirlar. haretet yetenegine sahip degillerdir
    -etrafi rakip tarafindan cevrilen tas hapis alinir ve tahtadan kaldirilir.
    -oyun sonunda digerinden daha fazla alana sahip olan oyuncu oyunu kazanir.
    -nefes alma boslugu olmayan bir noktaya hamle yapilamaz. yani hamle yapilacak noktanin etrafi taslarla cevrilmemis olmalidir.
    -farkli seviyelerdeki oyuncular karsilasiyorlarsa avans sistemi kullanilir.

    amac az tas ile buyuk alan cevrelemektir. bir alanin buyuklugu icindeki bos noktalarin sayisi ile belirlenir. bir tasin dort tane komsu noktasi vardir. bu noktalara nefes alma boslugu denir. bu dort nokta da rakip tarafindan cevrelenirse o tas hapis alinir ve tahtadan kaldirilir. bir tasi hapis alan rakip, o tasi kendi tas kutusunun kapagina koyar. oyun sonunda kapakta toplanan taslar oyun sonunda rakibin bos alanlarina yerlestirilir ve boylece alani daraltilmis olur. yani vereceginiz her hapis, oyun sonunda sizden bir puan dusulmesine sebep olacaktir. nefes alinamayan bir noktaya hamle yapmak yasaktir. ancak o noktaya hamle yapildiktan sonra rakibin bir ya da birkac tasi hapis alinabiliyorsa bu hamle yapilabilir. cunku o taslar alindiklari anda zaten nefes alma boslugu olusmus ve daha sonra sizin tarafinizdan kapatilmis olacaktir. eger acikligi olmayan bir alana hamle yaparak rakibin tasi aliniyor ve ona da ayni seyi yapmak icin firsat olusturuluyorsa bu hareketin karsilikli tekrarlanarak sonsuz bir dongu olusturacagi anlamina gelir ki boyle bir durumda "ko kurali" devreye girer. ko durumunda bu durumu baslatan ilk hamleden sonra rakip o alana oynamadan once en az bir hamlesini baska bir yere yapmalidir. ancak sira ikinci kez kendisine geldiginde ko'daki tasi alabilir. bir tasin sadece tek nefes boslugu kalmissa, yani bir hamle sonra o tas hapis alinacaksa o tas atari'dedir. ataridan cikmak icin genellikle o nefes bosluguna hamle yapilmasi gerekir. bir tasin dort acikligi vardir, fakat yanyana gelen ayni renkten iki tasin alti acikligi vardir. bu da beraber daha guclu olduklari anlamina gelir. taslar arasinda capraz bir iliski yoktur. yani bir tas caprazinda duran tasi etkilemez. guclu olmalarina ragmen birbirine bagli taslardan olusan gruplar da hapis alinabilirler. dikkat edilmesi gereken seylerden biri de her durumda, mantikli secimin duruma gore degisecegidir. kimi durumda rakibe saldirmak, kimi durumda ise rakipten kendi tasini korumak mantikli secimdir.

    alıntıdır.
    1 ...
  2. 2.
  3. 3.
  4. 4.
  5. çok basittir 4-5 yaşındki bir çocuk bile hemen öğrenebilir lakin kuralları bu kadar basit olup da oynaması bu kadar karmaşık başka bir oyun yoktur.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük