Cimabuenin öğrencisi proto rönesans, floransa ekolü ressamıdır. 1267-1337 yılları arasında yaşamıştır.
Giotto ''baba'' resim sanatının gelişimini başlatan sanatçıdır. perspektifi bularak, proporsiyonu iyi olmayan resmi düzeltmiştir.
Her ne kadar din temalı çalışsa da resme insanı ve insana ait olanı katarak resim sanatını dünyevileştirmiştir. Sanatı dinsellikten, doğalcılığa yönlendirerek döneminde büyük tartışmalara sebep olmuş fakat, rönesansın hızlı ilerleyişi sayesinde bu tartışmalar Giotto Babanın lehine sonuçlanmıştır.
Altın sarısı gibi mistizme kuvvet veren renklerin yerine gökyüzünü maviye boyayan ressamdır.
kulağa çok iddialı gelecek biliyorum ama karşımızda masaccio'yu hatta raphael'i ve hatta michelangelo'yu dahi etkilemiş bi isim var.
giotto di bondone. a.k.a cotto!
benim rönesans dönemine olan hayranlığımı artık aranızda bilenleriniz var ama bu adam proto rönesans sanatçısı. yani şöyle diyebiliriz ki rönesans döneminin tohumlarını saçan isim giotto. nasıl takdir etsem nasıl teşekkür etsem nasıl övsem bilemedim. şöyle kısaca biraz bahsedeyim.
scrovegni ailesi saraylarına bağlanan bi şapeli dekore etmesi, boyaması için giotto ile anlaşıyor ve batı sanatının en muazzam eserlerinden biri o şapelde kendine hayat buluyor.
giotto resimlerinde dini figürleri insanlara yaklaştırmayı bi şekilde başardı şöyle ikonik bi figür yarattı maesta! öncesinde duccio ve hocası cimabue'nin böyle bir tasviri var ancak incelediğinizde giotto'nun aklından geçenlerin bambaşka olduğunu sezebiliyorsunuz. o eserine bakanıda resmine dahil etmeye çalışmış bi deha. şimdi paylaşacağım maesta di ognissanti sine bakınca perspektifin peşine düştüğünü bi şeyler yakaladığını görebilirsiniz.
bu resimde tarihi bir şey daha var iki taraftaki meleğin ellerinde içi çiçek dolu bi vazo ile tasvirini görüyorsunuz bunun rönesansın ilk natürmort çalışması olduğu düşünülüyor. sanat tarihine öncülük ediyor.