super otesi sarki. arabada dinleyince gaz pedali bir anda harekete geciyor. ama bazen oguzhan muezzin gibi soyluyor, sesin yukseldigi yerlerde bilhassa. ama oguzhana helal olsun, kocum benim.
oğuzhan koç kardeşimizin ilk başta harun kolçak edasıyla şarkıya girmesi tüyler ürperticidir. kulak sorunu olan bir çok insanla bu şarkı ilk çıktığı zamanlar ciddi ciddi tartıştım, hayır dedim bu harun koçak değil bir başkası. allah için güzel söylemiş. hayatımda ilk defa gülben ergen şarkısı indirdim ve dinledim, helal yani.
bu şarkıdan önce birisi gülben ergen bi şarkı yapacak manyak olacak dese hastır ordan derdim ama kardeşim öyle bir şarkı yapmış ki hakkında bütün öngörülerimi yıktı helal olsun..
kötü şarkı.
bu kadar sevilmesine ise hayretle bakılmakta. gülben ergen'in çok şahane bir şarkıcı olmamasını geçtim başından ama bundan çok daha iyi şarkıları vardı zamanında, çok daha iyilerini gördü bu gözler, dinledik yani; bir kurşuni, bir teşekkür ederim gibi, hele hele kanıma dokunuyor gibi şarkıları olan bir şarkıcının bu kadar kötü bir şarkısının bu derece beğeniliyor oluşunun tek akla mantığa sığar tarafı var; düet oluşu bir, düet yapılanın oğuzhan koç oluşu iki.
şu düet mevzuuna da gelirsek; evvela düet yaptığı kişi, yani oğuzhan koç ile ancak bu kadar sesi uymaz bir insanın. bu oğuzhan koç denen arkadaşımız, çok güzel hareketler bunlar'dan türeme bir yetenek bildiğiniz gibi. bakın söylüyorum, yeteneği var tamam. Ama oyunculukta. Oyuncu olarak kendini geliştirirse epey iyi yerlere gelir. Hadi araya bir de söz yazarlığı, bestecilik falan durumlarını da sokalım. Ama asla bir şarkıcı olabilecek kadar iyi sesi olduğunu düşünmüyorum. Söylediği her şarkıda yaptığı, ki giden günlerim oldu'da maksimum seviyeye ulaşmış olan gırtlak nağmeleri ekstra tat değil olabildiğince iticilik katıyor söyleyişine. Hani aynen şey gibi, bu arabesk şarkıcılarla dalga geçmek için onların taklidini fazla abartarak yapıp şarkı söyleriz ya kimi zaman, işte oğuzhan koç'un yaptığı tam olarak bu. basit, çok basit.
ki zaten organize işler bunlar dersem birçoğunuz olayı çözersiniz ya neyse açayım durumu. şimdi bu gülben ablamız erdoğan sülalesine kaydını yaptırdığından beri her türlü beslendiği için bu konumdan karşılıklı al gülüm ver gülüm meselesi yani anlayacağınız. oğuzhan koç, yeni nesil yeni yetmelerin gözbebeği, "ay öliiiiiciiiim, choq yaqı$ıqlı bu chocuq yaaaa"sı. gülben de bu durumdan azami miktarda fayda sağlamak için elinden geleni ardına koymamış. bir durum grafiği çizilse kocaman bir yükselen çubuk görürüz, o derece. E oğuzhan koç'a gelirsek, çocuk ne de olsa yeni ve gülben ergen ne de olsa eski. gülben ergen gibi bir şarkıcıyla düet yapmak herkese nasip olmaz hacı deyüüü vurmuş da vurmuş bam teline. sonra da ortaya böyle vasattan daha vasat, anlamsız bir şarkı çıkmış. hani zevktir, falandır filandır diyoruz da. görünüyor, orada bir köy var uzakta...
gülben ergen in arabeskleştirdiği iddia edilen şarkı ama biraz dikkat edince oguzhan koç un arabeske daha yatkın olduğu anlaşılmaktadır bu şarkıdan. şarkıya katıldığı kısımlarda resmen arabesk bir hava kaplar bünyenizi, o esnada gülben ergen in sesini duyarsınız tekrar ve 'hım bak kadın şarkıyı ne etmiş' dersiniz. velhasıl kelam bu şarkıdaki arabesk havanın kaynağı, şarkının sahibi olan oğuzhan koçtur.
son derece sıradan bir sese sahip olan gülben ergen ve bildiğiniz arabeskçi edasıyla şarkı söyleyen oğuzhan koç'un icra ettiği bildiğin kral fm şarkısı.. tam damardan yani..
müziği hoş, arabeske olan aşinalığımızdan ve beğenimizden dolayı da popüler olan şarkı. şimdi hafız sözlere bakıyorum, şairin ne demek istediğini anlamıyorum ki ilkokulda hep parçada anlatılmak istenenler sorularını en süper en birinci ben yapardım. ha dersen ki ''bu şarkı ilkokul seviyesinden daha fazla zeka ister'' ben de sana sektör lan ordan derim! bak tek tek yazacağım anlamadığım yerleri, anlayan varsa beri gelsin...
Giden günlerim oldu
Seni anmadım yola bakmadım hala
Dile gelmeden düşlerim yanlızlığa
Susmamda yeter ki son vermem için hayatıma
Tüm güllerim soldu
Sana atmadım taraf olmadım asla
Dile gelmeden düşlerim yanlızlığa
Gülmem de yeter ki geri gelmem için hayata
''giden günlerim oldu'' hafız basit bi' emre aydın taklidinden başka bir şey değil, ben bunu bilir bunu söylerim. ha emre aydın'ı da sevmem o ayrı. benim günlerim geçmiyor, gidiyor diyorsan da saygıyla öperim gözlerinden...
'dile gelmeden düşlerim yalnızlığa' nedir hafız bu? tamam konuşmuyorsun; yalnızlığa düşlüyorsun... yalnızlığı düşlüyorum desen anlayacağım... ya da düşlerim yalnızlığa doğru bir şeyler yapıyor diyorsan da kusura bakma orada bi' eylem eksik...
Beni alsalar ipe koysalar
Dayanamaz yine kadere salsalar
Gönlüm arıyor titriyorum bak
Sıra gelmeden gidemem ki ben
Tutmaz ellerim seni görmeden
Zaman geçiyor bekliyorum bak
en sevdiğim yer burası hafız... ne lan bu? bak şimdi ipe koyuyorlar elemanı, sonra dayanamaz yine kadere salıyorlar? dayanamaz ne ulan dayanamaz ne! dayanamayıp desen anlayacağım... ama o zaman da uyumlu olmaz değil mi? ahahah olmuyorsa bırak hafız, zorlama...
sıra gelmeden gidemem ki ben... nereye gidiyorsun hafız? sırayla nereye alıyorlar seni? araya kaynak yapamıyor musun? ha ölmekten bahsediyorsan; bir önceki ya da bir sonraki mısrada onunla alakalı bir şeyler söyle o zaman... altı şişhane üstü tophane olmasın... tabi burda altta ve üstte durma olayı tamamen şişhane ve tophanenin tercihine bağlı bi' olaydır isterse şişhane üste geçebilir, onların tercihi...
velhasıl kelam anlayamadığım, anlamadığım için de sevemediğim şarkıdır kendisi.
arkadaş her yerde bu şarkı. her yerde bunların fanı.
x: favori şarkın?
y: giden günlerim oldu
x: ay benim de!
c: benim de benim de!
u: ayy bayılırım!
ğ * : mouhyagy ben sevmiyorum.
bu nedir yahu? hep aynı şarkılar, hep herkesin birbirini özentilemesi... biraz ufkunuzu genişletin, farklı şeyler arayın.
bu arada aerials, spiders ve lost in hollywood hafif ve yavaş müzik baabında bu şarkıya 367032874 basar. inanmayan dinlesin.
düzeltme: üstteki paragrafta karşılaştırma yapmadım. sadece daha iyiyi dinlemek herkesin hakkı. onu belirtmek istedim. daha iyisi varken bu parçalara ne gerek var?
bünyeyi fazlasıyla hüzne boğan, gül ki sevgilim adlı şarkı gibi gayet tutmuş, dinlerken hüzünlendiren yeter artık dedirten ama yine de tekrar tekrar dinlenebilen bir oğuzhan koç şarkısıdır. ayrıca, her ne kadar bu şarkıyı sevsem de, oğuzhan koç'un nağmeleri felaket abarttığını düşündüğüm şarkıdır da. heleki o en sonda haaağğğlaaaallahü-ekber diye bağlayacağını falan düşündürüyor dinleyiciye, iyice abartıyor, ezan okuyan müezzin gibi gırtlağa giriyor.**