Yerdeki ekmeğe basmama hassasiyeti gösterdigimiz kadar yalan, iftira, dedikodu, ikiyüzlülük,kötülük, kötü söz, insanlarin arasini bozacak kötü eylemlerden uzak durmak.
Birbirimizi anladığımız, öfke, kin ve nefret söylemlerinden uzak durdugumuz ve bizi biz yapan değerlerimizi öne çıkararak, gerçek anlamda saygı ve sevgiyi ögrendiğimiz zaman gercek bir müslüman oluruz.
Gerçek islamı arayanlar emir timurun ordusuna bakabilirler.
Gerçek islamı arayanlar hz muhammedin ordusuna bakabilirler.
Gerçek islamı arayanlar memlüklere bakabilirler.
Gerçek islamı arayanlar osmanlıya bakabilirler.
Gerçek islamı arayanlar çanakkaleye bakabilirler. Ancak bu kadar örnekten hz ömerden hz aliden tutana kadar gerçek alimlere bakmayıp ışide bakıyosa o zaman o sapık bir islam düşmanıdır.
suudi arabistan'da gerçek islam yaşanmıyor. çünkü suudi arabistan'ın resmi mezhebi vehhabiliktir. bu mezhebin başı olan imam; allah'ın eli vardır, yüzü vardır, şöyle cismanidir, böyle dünyadadır diyen bir adamdır, yoldan sapmıştır yani. ehli sünnet dışı bir mezheptir bu.
''araplar kendi dillerinde kur'an'ı okuyorlar, gerçek islam o.'' demek çok acınası bir tez.
bazen düşünüyorum, 'ben neden bu kadar dil döküyorum?' diye. adam suudi arabistan'ın mezhebinin ihtiva ettiği unsurları bilmeden, ehli sünnet ne onu bilmeden, gelmiş 'islam araplara inmiştir, o zaman suudi arabistan'dakiler en mükemmel islam'ı yaşamaktadırlar' diyor. evet, sadece suudi arabistan'da yaşayanlar arap zaten değil mi güzel kardeşim...
Gerçek islam, tağutu inkar edip Allah'a inanmaktır.
"dinde zorlama yoktur. çünkü doğruluk, sapıklıktan ayırd edilmiştir. artık her kim tâğutu inkar edip, allah´a inanırsa, sağlam bir kulpa yapışmıştır ki, o hiçbir zaman kopmaz. allah, her şeyi işitir ve bilir." bakara-256
(bkz: 54 farz)
1- Allah'ı daima zikretmek.
2- Helal kazanılmış elbise giymek
3- Abdest almak.
4- Beş vakit namaz kılmak.
5- Cünüplükten gusletmek.
6- Rızk için Allah'a tevekkül (itimad) etmek.
7- Helalden yeyip içmek.
8- Allah'ın taksimine kanaat etmek.
9- Tevekkül etmek.
10- Kazaya (yani Allah'ın hükmüne) razı olmak.
11- Nimete karşılık şükretmek.
12- Belaya sabretmek.
13- Günahlara tevbe etmek.
14- ibadetleri ihlas ile yapmak.
15- Şeytanı düşman bilmek.
16- Kur'an-ı delil tanımak.
17- Ölüme hazırlıklı olmak.
18- iyiliği emredip kötülükten alıkoymak.
19- Gıybet etmemek, kötü şeyleri dinlememek.
20- Anaya-babaya iyilik ve itaat etmek.
21- Akrabayı ziyaret etmek.
22- Emanete hıyaret etmemek.
23- Dinin kabul etmiyeceği latifeyi (şakayı) terk etmek.
24- Allah ve Rasulüne itaat etmek.
25- Günahtan kaçınıp Allah'a sığınmak.
26- Allah için sevmek, Allah için buğz etmek.
27- Her şeye ibretle bakmak.
28- Tefekkür etmek. (Cenab-ı Hakk'ın kudretini, azametini ve insanın yaratılışdaki gayeyi düşünmek)
29- ilim öğrenmeye çalışmak
30- Kötü zandan sakınmak
31- istihza (alay) etmemek
32- Harama bakmamak
33- Daima doğru olmak
34- Esef ve ferahı, yani şımarıklık ve azgınlığı terketmek
35- Sihir yapmamak
36- Ölçü ve terazisini doğru tartmak
37- Allah'ın azabından korkmak
38- Bir günlük nafakası (yiyeceği-içeceği) olmayana sadaka vermek
39- Allah'ın rahmetinden ümid kesmemek
40- Nefsinin kötü arzularına tabi olmamak
41- içki kullanmamak
42- Allah'a ve mü'minlere su-i zan etmekten sakınmak
43- Zekat vermek ve mali cihatta bulunmak
44- Hayız (adet) zamanlarında ve nifas halinde hanımı ile cinsi mukarenette bulunmamak
45- Bütün günahlardan; kötülüklerden kalbini temiz tutmak
46- Yetimin malını haksız olarak yememek, onlara iyilik etmek
47- Kibirlilik etmemek
48- Livata (erkekle cinsi münasebet) ve zina yapmamak
49- Beş vakit namazı muhafaza etmek
50- Zulm ile halkın malını yememek
51- Allah'a şirk (ortak) koşmamak
52- Riyadan (gösterişten) sakınmak
53- Yalan yere yemin etmemek
54- Verdiği sadakayı başa kakmamak
işte bunlar allah kuralıdır, bunları ya uygularsın-uygulamaya çalışırsın yada doğruluklarına inanmaz ve uygulamazsın der.
sorguladığında vazgeçecek insan, zaten şuan sorgulamayan haliyle de bu dinin kendisine zarar veriyordur, kesin bir şekilde bilgi değil tamamen geleneksel hareket ediyordur. "orta en kötüsüdür" ve cahil "ortadadır".
ışid meselesine gelince:
hırsızın elini kesiyorsa bir allah kuralını uyguluyor demektir.
ama bunun yanında bir de "bazı ayetleri değiştirmek lazım" diyorsa, o halde ışid'in islam'la kısmen alakası vardır, tamamen değil.
bir ateist anne babasına saygı gösteriyor diye "allah'ın kuralına uymuş" oluyor mu? evet, ama bunu amaçladı mı, amacı bu muydu? hayır. aynı mantık ışid için de geçerlidir-geçerli olabilir. işine gelince sığlıkta tavan yapmaktan hiç çekinmeyen filozof ateistlerimiz, başka yerlerde başka konularda çemkirsin.