adamı redbull içiyor diye (sadece redbull. kutusundan) öldüresiye dövenler gerçekten içki servis edilen bi açılışı basmış.. hiç şaşırmadım. acayip falan da değil. hatta iyi cinayet çıkmamış. gerçi olay 2008 de olmuş şu an farkediyorum. neyse.
üç beş kendini bilmezin çıkardığı üzücü bir olay.sırf bunların yüzünden gazinin emriyle kurulan ve onun adını taşıyan ünivrsitenin isminin anılmaması gereken yerlerde anılıyor.gazi üniversitesi hukuku ve iibf siyle son yıllarda ülkeye en iyi hizmet edecek en iyi adamların çıktığı yerdir.
adamlar protesto etmiş milliyet de baskın diye başlık açmış olay bu kadar basit. öğrenci milleti (ne için olduğu farketmez) protesto etmeyecekse ne işi var üniversitede?
tek amaci olan baskindir; muslumanlarin haram saydigi ickinin icilmesini engellemek. saygi, anlayis, kisisel tercih gibi gereksiz kavramlar yoktur bu arkadaslarda.
bu arkadaslar yaptiklari herseyi cennete gitmek icin yaparlar.. bol sevap kazanip obur tarafta hurilerle vurusup sarap icme hayaliyle yanip tutusurlar.
koclarim fazla kasmayin, bakin cenneti burda da yasayabilirsiniz. kosun kapin karilari, 2 sisede kopek olduren alin.
gazili öğrencilerin ramazanda tunalı'daki mekanlara gidip 'dinimize saygısızlık yapılıyor' dedikleri duyulmuşmudur duyulmamışmıdır bilemem ancak, oruç tutmayan öğrencileri demir çubuk ve satırlar 'protesto' etiiklerine ( efendim saldırı dersem anayasanın 34. maddesine aykırı olacak, olaylar sorası güvenlik güçleri ve yargı organlarının satır ve demir çubuklarla 'protesto' eylemi yapan gençlerle ilgili hiç bir işlem yapmaması bunun demokratik bir hak olduğunu gösteriyor ) defalarca şahit olunmuştur.
ancak şu işe bakın ki aynı güvenlik güçleri yök'ü, harçları, okuldaki anti-demokratik uygulamaları eleştiren ...... ( ... koydum çünkü 'protesto' satır ve demir çubuklarla yapılıyor, saldırı desem oda değil en iyisi nokta, nokta, nokta ) yapan öğrencileri eşşeğin bilmem neresi büyük okyanustan gelene kadar dövüyor, yargı kısmı ise 34. maddeye muhalefet ettikleri gerekçesiyle tutukluyor.
'anayasanın bizlere verdiği hakları' tartışamayacağımızı yukarıda yazan arkadaşlardan öğrendik, yine yukarıdan öğrendiğimiz bilgiler doğrultusunda ... yapan arkadaşlara bi öneride bulunabiliriz sadece. eğer demir çubuk ve satır kullanmamakta kararlıysanız içkisini evde içmesi gereken arkadaşların alt katındaki ev boş gidin oraya yerleşin neyi ... yapacaksanız orda yapın, anayasaya karşımı geleceksiniz bre zındıklar. *
bahsi geçen yasanın "din duygularını yahut dince kutsal sayılan şeyleri istismar edemez ve kötüye kullanamaz." kısmını kendi görüşümle yorumladığımda dini duyguları istismar ederek prim yapmaya çalışan bir protesto olarak da nitelendirilebilecek protestodur. senin dinine saygısızlık diye bir şey yok ki? böyle bir bakış açısıyla cuma vaktine ders koyan yönetimi de protesto edebilir bu öğrenciler "namaza gidemiyoruz" diye, ezan okunurken hocanın susup dersi kesmesini de isteyebilir. sapla samanı birbirinden ayırmak lazım olduğunu gösterir bu örneklendirmeler. ben dinde "kandil günü içki içirtilmemelidir" diye bir duygu olduğunu sanmıyorum. sana zorla içki ikram edilmediğine göre burada her haltı yargılayan sözlük yazarlarının bu açılış töreninin neresinin protestocuların dini haklarına bir saldırı, inançlarına saygısızlık ettiği düşüncesini yargıya paslamaları açıkçası beni şaşırtmıştır. *
noluyo lan bize? ne biçim bi ülke olduk anasını satayım. sanane arkadaşım isteyen içer, sıçar... seni alakadar eden durum var mı. o zaman gidin meyhaneleri barları da kapattırın tam olsun içki içiliyor diye.
ama ben o olay çıkaran elemanların bi gününü avucumun içi gibi bilirim. sabah öğlene kadar kantinde oturup karı kız keserler, elaleme posta koyar kendiniz adam sanırlar. tek başına kaldıklarında pısarlar, yanına kendi gibi iki zibidi bulunca hele ki bide kız varsa yanlarında tamam. göt 1500.
okulun en güzel kızlarını kendilerine ayırmışlardır, nerde güzel bi kız var herhangi bir reis bu benim der, ne gider konuşur o kızla, ne teklif eder ne de vaz geçer. sadece onundur o. ve her parkenin bir reisi olduğunu düşünürsek okuldaki tüm kızlar bunlara zimmetlidir. her neyse kız mevzusu uzadı konu daıldı biraz. alşamda bu bi kaç zibidi arkadaş bulurlar bi mekan ve başlarlar içmeye gecenin bi yarısına kadar, belki baskın yaptıktan sonra da içmeye gitmişlerdir. başarılarını(!) kutlamak için.
sonuç olarak sağa sola her şeyi kısıtlarlar, tek normal olarak kendlerini görürler ama her boku da yerler. karı kız kovalayanda bunlar, içkiyi ağzıyla içmeyende bunlar, hocalara posta koymaya çalışanlar da bunlar, öğrencileri pıstırmaya çalışan da bunlar.
onlar içki içince biz de içki içmiş sayıldık zihniyetinin eseridir. yahu neyin protestosu bu sorarım size? alkol senin damarında mı geziyor? sana nedir? işinize gelince türban kişisel özgürlük diye bağırmayı biliyorsunuz, ama söz konusu başkasının tercihi olduğu zaman işler anında değişiyor.
bir de saçma sapan bahaneler bulmasanız isabet olacak, zira bursla içki alınmasına karşılardı tarzı söylemler yerine 'tahammülsüsüz, her türlü hakkı kendimize istiyoruz.' itirafınız daha saygın görünmenizi sağlayacaktır. en azından daha dürüstce.
misal yarından tezi yok, içki içilmeyen her yeri protesto edeceğim, kişisel özgürlüğüm ya, demokratik hakkım ya. bırakınız efem bu ayakları.
burs parasinin ickiye yatirildigi gerekcesiyle yapildigi iddia edilen protesto/baskinmis. kim nerden biliyor ickilerin burs parasi icin ayrilan kaynaktan geldigini ? muhasebe bilmeyen arkadaslara izah edelim, her harcama icin onceden planlanan ve onaylanan bir butce vardir. burs icin X miktar ayrilir, kirtasiye icin Y miktar ayrilir, bu tur acilis, eglenceler icin W miktar ayrilir. bunlarin hepsi onaylanir ve duzenli bir sekilde denetlenir. dolayisiyla X'in parasini alip W'ye harcamak diye bir olay olmaz. kaldiki ickiye ne para harcayabilirsin ? alt tarafi kucuk bir acilis, duyanda 1000lerce kisinin katildigi bir partide su gibi icki akti sabahlara kadar, en pahalli sampanyalar patlatildi filan sanicak.
olayin sonu "cok gaza geldik, yine bir yer yaktik, 30 kisiyi oldurduk" olucagi icin kisisel tercihlerden dogan durumlari protesto etmek, ustelik din adina protesto etmek sacmaliktir.
her insanın sahip olduğu haklar insan hakları ve vatandaşlık beyannamesindebelirlidir, her vatandaşın da türkiye cumhuriyeti anayasasına göre belirli hakları vardır. inanç özgürlüğüde bir haktır, insanlar haklarını aramak için protesto ederler. türkiye cumhuriyeti anayasası laik'tir ve vatandaşlarınıda din ve vicdan hürriyeti ile koruma altına alınmıştır. dolayısıyla hiçbir kimseyi bir inanca göre protesto etme hakkına sahip değilsin. farz-ı misal iran anayasasının belli kuralları vardır, din esaslarına göre belirlenmiştir ve bunlar o ülkede yaşayan insanların haklarıdır dolayısıyla bu eylem iranda yapılsaydı gençler haklı idiler çünkü onlar onlara anayasanın verdiği hakkı aramış olacaklardı.
olayi g8 zirvesini protesto ile ayni sekilde gormek buyuk hatadir. g8 zirvesi doguracagi sonuc itibariyle butun insanligi etkilemektedir. dolayisiyla protesto etmek, fikir beyan etmek normal karsilanabilir.
ancak bir universitedeki acilis ozel bir olaydir. o acilis sirasinda servis edilen ickinin yarari ya da zarari varsa sevabi ya da gunahi icen kisiyi etkiler. baska kimsenin uzerinde etkisi yoktur yani ozel, kisiye bagli bir durum soz konusudur. kisinin hur iradesi ile icip yada icmedigi ickiyi baska bir insanin protesto etme hakki hic yoktur.
yarın bir gün "arkadaşım cuma günü sen evinde arkadaşlarını toplayıp rakı içiyorsun", "ramazanda yolda sigara içiyorsun" diye de yapılabilecek baskındır. g8 zirvesiyle de karşılaştırılmaması gereken bir protestodur. bir kere oradaki protestocular g8'de misafirlere verilen içeceğe karşı bir protesto yapmıyorlar. o zirveye karşı verilen bir mücadele o. burada toplantıya söz yok, alkole var söz. ikisinin bir alakası yok pek tabii ki.*
ramazanda sigara içip içmemek benim kendi tercihimdir. sen bundan rahatsız olacaksan, bu kadar iradesizsen tutma arkadaşım oruç falan, oruç senin neyine. aynı şekilde ülkede ya da üniversitede yapılan bir toplantıda alkol olması da yine seni ilgilendirmez. içmek istemiyorsan içmezsin, zorla dayamadılar ya ağzına iç diye?
netice itibariyle demokrasinin arkasına sığınılan antidemokratik protestodur bu.
insanların aklının inanç özgürlüğü ile haklar arasındaki ayrıma yetmediğini bize gösteren vahim bir protestodur.* g8'de insanlar küreselleşmeyi protesto ettiler neden çünkü bu onların geleceklerini, yaşadıkları yerleri, kültürlerini ilgilendiren bir olaydır insanlar orada hak mücadelesi vermişlerdir ancak inanmak yada inanmamak sadece seni ilgilendirir kendi evinde, mekanında bir insanın ne yaptığı? hangi dine inandığı, neye taptığı seni ilgi ve alakadar etmez. (bkz: din ve vicdan hürriyeti) (bkz: özel yaşam)
eyleme gecmis cehaletin ornegi.muslumanlikta ne zamandan beri bir baskasina kisisel goruslerinden dolayi saldirmak var merak ediyorum.
(bkz: essekligin baki kalmasi)
madem herşeyi protesto edebiliyoruz, inançlarıda protesto edebilirmiyiz?sorusunu akla getiren protestodur. öğrencileri cami önüne gidip namaz kılanları protesto ederken düşünün sonları ne olurdu? şu anda o öğrenciler nerede olurdular? ayrıca g8 tüm dünyayı ilgilendiren bir konudur burada ise kişisel özgürlükler sözkonusu laf oyunlarıyla sapla samanı birbirine karıştırmamak gerekir.
sayet yapilan universite senligi olsaydi ve ulu orta her tarafta icki dagitilsaydi o zaman "bugun kandil biraz saygi gosterin" denilebilirdi. ancak olan olay bir acilis ve sadece davetlilerin geldigi bir ortam. dolayisiyla kimseye saygisizlik yapilmamistir. yobazlik duygulariyla birileri durumdan vazife cikartmistir !
ayrica olay kucuk gibi gorunse de turkiye'nin gittigi rota acisindan muhim bir gostergedir.
senin olmadığın bir davet'te nasıl olur da sana saygısızlık yapılabilir ki diye düşünmemiz gereken baskındır. *o zaman kandil diye gidelim avrupa'da tüm içki içenleri uyarıp, burası benim ülkem* diyenleri ise dövüp gebertelim. sonuçta seni ilgilendirmeyen konulara müdahil olmaya ,başkalarının özgürlüklerini kısıtlamaya, seni ilgilendirmeyen alanlarda insanları engellemeye senin hakkın yok. tersini düşünüp empati kurup taraf olmamak gerek. *
küçük bir olay olarak gözükse de ,toplumca ne halde olduğumuzun bir göstergesi. bu toplumun karşılıklı hoşgörü ve saygısını çoktan tükettiğini gösteren olaylardan. evet, birilerinin içki içmesine burası müslüman bir ülke, burada içemezsiniz diye tepki göstermek yobazlık. peki, basit bir açılış kokyeylini mevlit kandiline denk getirmek nasıl bir yöneticilik. hele hele ortamın bu kadar gerildiği günlerde.
ben nasıl içkime, yaşantıma kimsenin müdehale etmesini istemez isem, tercihlerime saygılı olunmasını beklersem, başkalarının inançlarına da saygılı olmak zorundayım. ister allah'a inanın, ister en koyusundan ateist olun, bunların hiçbiri insanların dini inanışlarına saygısızlık etme hakkını vermez.
eğer biz de,bize ne kardeşim mevlitten, kandilden der, ve gereken saygıyı göstermez isek, bizim yobaz diye tabir ettiğimiz kitleden ne farkımız kalacak. toplumca düzenli,demokratik bir ortamda yaşamamızın en az yasalar kadar gerekli olan diğer öğeleri de karşılıklı saygı ve hoşgörü. biz birbirimizi sevmek zorunda değiliz ama birbirimize saygı göstermek zorundayız.