orhan veli kanık, melih cevdet anday ve oktay rifat'in kurduğu akım.bu akımı'ın en belirgin özelliği ise şiirdeki uyak kafiye ve ölçü düzeninin şiirin duygusunun önüne geçmesinden kaynaklı doğan tepki olmasıdır.
kemal sunal'ın sevilen , duygusal bir filmi.
fatoş'un hastalıktan kurtulduğu ilk sabah kuş'a yaklaşıp
çok acıktım , sende acıktınmı?
al ye boncuk ,yavrum boncuk demesi beni benden alan repliktir.
gurbet elde kimsenin umrunda olmayandır garip. bir kendi bilir yaşadığını bir de allah. bu satırların yazarı, kendini garip hissettiği bir anda şöyle demiştir :
Gurbet elde yollarını şaşırmış
Tam üç sene yavan ekmek pişirmiş
Pencereye naylon torba geçirmiş
Yaz deftere şu halimi böylece
kimi zaman, anlamlandırılamayan durumlar neticesinde varılan nimfikrin ki$ide uyandırdığı nimintiba sonucu söylenmesi zarûri bir hâl almı$ sıfat..
(kimi zamanda, sersefil bir yalnız seyyahtır kalbinde altın güller.. adımlar.. adımlar..)
kemal sunal'ın komiklik sıralamasında en gerilerde yer alan filmi.her ne kadar fazla güldürü amacıyla çekilmeyen bir film olsa da kemal sunal ismi geçince insan birşeyler bekliyor.yine de kendini izleten bir filmdir.kemal sunal "çocuğu ne çekiştirip duruyosun mahmutpaşa fanilası gibi" repliğiyle kısa süreliğine de olsa güldürür.