bu aralar bende bağımlılık yapmış oyundur. garajda yaptığım tırcılık adlı boktan bir oyuna 9,5 ortalama puan veren oyun dergileri sayesinde 2m kazandım ve nasıl bir bereketli paraysa ofisimi büyütüp üstüne üstlük 2 eleman almama rağmen hala bitmemiştir. şimdi ki hedefim fifa ve cod serilerine başlamak. hayranlarımdan bir satış patlaması bekliyorum.
Korsan sürümünde oyunu bitirmiş biri olarak çok zevkli bir dönemin geçtiğini söyleyebilirim. Daha fazla para biriktirip daha gelişmiş bir stüdyo hatta laboratuvar evet laboratuvar. Burada oyununuza son teknolojili yeni nesil oyunlar yapıyorsunuz hatta kendi konsolunuzu bile çıkartıyorsunuz. Böylece paranın amına koyuyorsunuz.
oyun programcısı simülasyonu. araba garajında bir şirket kuruyorsunuz ve onlarca konu içinden onlarca platformda(zaman geçtikçe) oyunlar yapıyorsunuz ve satıyorsunuz. ilk başka biraz zorluyor ama çözdükçe işin piri oluyorsunuz.
oyunu 2 defa bitirdim. 3. başlayışımda en büyük başarım olan hackers/simülasyon oyununu pc platformunda yaptım ve ilk defa 10-10-10-10 aldım. -30B para varken birden 2.7 milyon kar ettim oyundan. uçuyorum havalara *
not: arkadaşlar bazı dikkat etmeniz gereken noktalar var. mesela aksiyon oyunlarında Oynanış çok önemli, hikaye ve diyaloglar hiç önemli değil vermeyin hikaye ve diyaloğa. Sıfıra çekin barı. Aynı şekilde simülasyon oyunlarında da diyalog ve hikaye kısmını SIFIR yapın. Grafik ve oynanış çok önemli iki oyunda da.
pc için oyun yapıyorsanız, simülasyon ve strateji oyunları en iyi pc için çalışıyor. aksiyon oyunları en iyi comodore64/playstation gibi ortamlarda çalışır. spor oyunlarını playstation üzerinde yapın yada kollu konsollarda. spor oyununda dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta ise "casual" yani günlük olarak türünü seçmeniz. sakın spor oyununun türünü macera aksiyon falan seçmeyin elinizde patlar.
neyse şimdilik diyeceklerim bunlar. oyunun türkçeside mevcut internette. yardımcı olduysam beğenmeniz yeterli, daha fazla yardım ve bilgi istiyorsanız özelden ulaşabilirsiniz.
90'larda deep darkness diye 2d bir space adventure çıkardım. ortalama satış başarısı yakaladı ve ortalama kritikler aldı. yıllar geçtikçte yeni konsollar piyasaya çıktı. yeni bir oyun motoru yazdım ve gelişmiş grafikler ve hikaye anlatımı research ettim. deep darkness: origins diye bir action oyunu çıkardım ve paranın dibine vurdum. götüm kalktı yeni ofise geçtim. birkaç yıl sonra direkt olarak battım.
oyunun değiştirilmiş bir sürümünü torrente koyarak korsancılara iyi kapak atmış, kapak atarken de sağlam reklam yapmış oyundur. O sürümde ne yaparsanız yapın korsancılar yüzünden batmaktan kurtulamazsınız.
rpg-macera türünde online bir fantezi oyunu kurarak paranın dibine çok rahatça vurulabilecek oyundur. Oyunun ileri safhalarında ise işlemciye çok yük bindirdiği için oynanamaz hale gelebilmektedir.
az önce steam'den satın alarak destek olduğum oyun. ama cidden zor. az önce diablo tarzı oyun yaparak, satış rekoru kırdım fakat gene de batmaktan kurtulamadım. oyunuma zaman kaybı diyen ibne dergilere selam ederim.
edit : az önce tüm dergilerden 10 puan alan bir oyun yaparak tarihe geçtim. şimdi yeni ofisimdeyim. vay be. şimdi anlıyorum zamanında id software'in quake 2 yapınca neler hissettiğini.*
Kendi oyun şirketinizi kurma oyunudur.
Temmuz 2012'de Greenheart Games firması tarafından çıkarılmış bir oyundur. Oyuna "oyun yapımcısı" olarak başlıyorsunuz. Kendi şirketinizi kurup isimini veriyorsunuz. ilk olarak bir garajta başlıyorsunuz, maddi durumunuz 1 milyonu geçtiğinde yeni stüdyoya geçebilme imkanınız oluyor. Yeni stüdyonuzda şirketinizin özel bir odası oluyor, kapısında şirket adı yazılı tabii... Ayrıca şirketinizde elemanda çalıştırabilirsiniz yeni şirket odasıyla birlikte.