hülya koçyiğit'in oynadığı bir film. bir kadın nasıl abazan olur? bir erkeğin kaslarına nasıl bakar arzuyla? hepsinin cevabı bu filmde. tek başına kalmış çaresiz bi kadının öyküsü.
--spoiler--
ayşe*'in iki çocuğu olan bir bekar bir kadındır. ve bir adamla ilişkisi vardır. adamın evli olduğunu öğrenince adamı bıçaklar ve hapse düşer. hapis de bir gardiyanı ayartır ve çocuklarını bulmak için hapisten kaçar. hapisten kaçınca iş bulur ve onlarca erkek işçinin olduğu bir taş ocağınca tek kadın olarak çalışmaya başlar. hapishanede yıllarca bir erkeğe hasret yaşayan ayşe taş ocağının kolları altında kendini bi anda salı verir.
--spoiler--
pek şahane bir incesaz şarkısı. (bkz: melihat gülses)ten dinlemek farklı bir aleme dalmanıza sebep olur.pek eskilere gidip oralarda saklanmak ister insan.aşk yeminlerinin edildigi eskilere...
bir sihir gibiydi şehre inerken gece
mektubun güvercin oldu vardı gizlice
gel diyor, geç olmadan gel, geçiyor yıllar
böyle başladı, dönülmez bu müthiş firar
madem ki yeminimiz var, madem aşk mukadder
işte geldim, bilmesinler yarına kadar
bil ki artık dönüşüm yok, gitti son vapurlar
sakla beni, bulmasınlar sabaha kadar
belki herkesin dilinde şimdi bu firar
belki verildi kararım, belki yoldalar
incesaz'ın eylül şarkıları albümünde dinlemeye doyulmayan harika şarkısı sözlerde aynen şöyledir efenim....
bir sihir gibiydi şehre inerken gece
mektubun güvercin oldu vardı gizlice
gel diyor, geç olmadan gel, geçiyor yıllar
böyle başladı, dönülmez bu müthiş firar
madem ki yeminimiz var, madem aşk mukadder
işte geldim, bilmesinler yarına kadar
bil ki artık dönüşüm yok, gitti son vapurlar
sakla beni, bulmasınlar sabaha kadar
belki herkesin dilinde şimdi bu firar
belki verildi kararım, şimdi yoldalar
defalarca dinlenip de sıkmayan, tam tersine huzur veren bir incesaz şarkısı. bir film bile cektim kafamın içinde, dinledikçe izliyorum; elimde bir bardak çay, ılık bir sahil havası eşliğinde.
içli bir incesaz şarkısıdır.
ayrıca baştaki kanun taksimi kişiyi kendinden alııır, götürür..
firar kelimesi tam da bu şarkıya yakışır bir kelimedir, zira firar kaçmaktan daha farklı bir eylemdir..
kaçmak daha kaba, daha yalınken; firar daha farklı anlamlar ihtiva eder.. durumuna göre gitmek istemeden gitmek zorunda olduğun için gitmek, durumuna göre biri görse durduracağı için gizlice ve sinsice gitmek.. anlatamıyorum ama farklı.
hülya koçyiğit inanılmaz başarılı şekilde cinselliğe aç bir bayanı canlandırmış bu filmde. hapishaneden kaçan bir firari rolündedir hülya hanım ama terli erkek kası görünce anında dudak ısırır kendinden geçer. başroldeki adam hülya'ya işte tam orası demiştir hülya da adamın ayaklarını ovalamaya devam etmiştir.* sonra hülyanın beli tutulur adam da hülyanın belini ovar, yatarlar. tövbe tövbe.
1990 yapımı jean cloud van damme filmi. sinemaya ilk gittiğim film olması nedeniyle benim için ayrı bir yeri vardır. küçücüktüm, ufacıktım firar'ın etkisinde kalıp kardeşimle kapıştım sevgili okurlar.
lyon *, abd deki kardeşinin ölümüne dayak yediğini öğrenince mevcut bulunduğu fransız lejyonundan firar etmiş bir kaçaktır. gemide kaçak olarak amerikaya gelir. gelir de cepte beş kuruş para yok, ama ne talihtir ki sokak dövüşlerinin yapıldığını görür ve bir yarmanın karşısına gönüllü çıkar. işte burada joshua eldridge * ile karşılaşır. joshua farklı eyaletlerde sağlam bağlantıları olan bir ara gazcıdır. lyon u gazladıkça gazlar. bir sürü seri dövüşten sonra elinde kedisiyle özel uçağından inen hayvani attila'yı görürüz...
melihat gülses bülbülünün muhteşem sesiyle daha da bir anlamlı olan incesaz şarkısı. nakaratı alır götürür.
--spoiler--
madem ki yeminimiz var, madem ki aşk mukadder
işte geldim, bilmesinler yarına kadar
bil ki artık dönüşüm yok, gitti son vapurlar
sakla beni bulmasınlar sabaha kadar
--spoiler--
hülya koçyiğit'le talat bulut'un başrolleri paylaştığı ve şerif gören'in yönetmenliğini yaptığı 1984 yapımı film. hülya koçyiğit, bu filmde iki çocuklu Ayşe'yi oynamıştır. filmin konusuna gelince:
ayşe, metres oturduğu kocasını nikâh kıymayıp oyaladığı için öldürür. Tutukevinde, kadın mahkumlara genelikle taciz eden gardiyandan önce çekinir, sonra kaçmak için topal gardiyanla ilişki kurar. Ayşe'nin tüm amacı hapise girdiği süre içinde nevşehir'deki akrabalarının görüştürmediği çocuklarını bulmaktır. Ayşe hapisten gardiyanın temin ettiği sarı uzun peruk, yeşil elbise, gözlük ve sahte ziyaretçi kartı yardımıyla bir görüş gününde hapisten kaçar. ayşe, kaçıştan sonra yakınlarının aracılığıyla bir şantiyede iş bulur. Şantiye şefi ile erkeksizlik nedeniyle yatar. ancak şantiyeye gelen gardiyanı tersleyince, gardiyan onu ihbar eder. ayşe, çocuklarını görmek için hapishaneden kaçtığı kılıkla nevşehir'e gider. Sonunda iki yavrusuna kavuşursa da, polisler tarafından yakalanıp, tekrar cezaevine gönderilir.
şerif gören in yönettiği, : hülya koçyiğit, talat bulut un oynadıkları 1984 yapımı türk filmi.
--spoiler--
iki çocuklu ayşe (hülya koçyiğit) metres oturduğu kocasını, nikâh kıymayıp oyaladığı için öldürülür. tutukevinde, kaçmak için topal gardiyanla (talat bulut) ilişki kurar. ayşe'nin tüm amacı hapise girdiği süre içinde çocuklarını bulmaktır. ayşe hapisten kaçtıktan sonra yakınlarının aracılığıyla bir şantiyede iş bulur. şantiye şefi ile erkeksizlik nedeniyle yatar. sonunda iki yavrusuna kavuşursa da, polisler tarafından yakalanıp, tekrar cezaevine gönderilir.
--spoiler--