film klişeleri

entry128 galeri0
    1.
  1. aynı tür sahnelerin bir çok filmde tekrarlanması hadisesidir. izleyiciye; yine mi aynı şey, aaa.. ben bunu daha önce seyretmiştim hislerini uyandırır ve bazıları vardırki artık seyirciyi baymıştır gerçekten. bazıları ise filmlerin vazgeçilmezi haline gelmiştir. o sahneler olmazsa olmaz...
    1 ...
  2. 2.
  3. 3.
  4. surata tek hamleyle kişi'nin yere yığılması ve kalkamaması ha bazende ölmesi.
    0 ...
  5. 4.
  6. siz gidin ben sizi yavaşlatırım.
    1 ...
  7. 5.
  8. 6.
  9. Türk filmlerinde evladını kaybeden annenin yıllar sonra kendi çocuğuyla karşılaşması bir anda hiç bir şey olmamış gibi kaynaşmaları.Psikoloji bilimini alt üst etmiştir yıllarca.
    4 ...
  10. 7.
  11. kovalamaca sahnelerinde herşey hazırdır.
    kötü adam kaçar, kahramanımız kovalar.
    hemen metro istasyonundan içeri girerler.
    şansa bak metro oradadır.
    ulan bir günde göreyim, metro olmasın, bekleyin biraz.
    bir de kötü adam yetişir biner, iyi adam bir kaç saniyeyle kaçırır.
    yakalasan şaşarım zaten.
    3 ...
  12. 8.
  13. iyi adamlar hiçbir zaman kötü adamlar gibi bir anda ölmezler. Yere ya da birinin kucağına yatarlar ve son sözlerini söylemeden hayata gözlerini yummazlar. Kötü adamlarda ise durum farklıdır. Onların ölümleri bir anda gerçekleşir.
    Tek istisna (bkz: köstebek)
    1 ...
  14. 9.
  15. 10.
  16. 11.
  17. bir tane kötü adam, bir de onun sürekli bir hata yapan salak, avanak yancısı.
    0 ...
  18. 12.
  19. 13.
  20. ağlayan palyaço
    aslında rüyaymış
    şizofrenmiş
    insomnia.
    0 ...
  21. 14.
  22. tutsak olarak alıkonunan kişiyi etkisiz hale getirmemek. * *
    0 ...
  23. 15.
  24. - kapı önüne bırakılan bebek
    - yanlış anlaşılmayla gidilen karakol
    - mafya-fidye olayları.
    0 ...
  25. 16.
  26. isyankar çocuğuna takatı çakıp ardından suratında 'hassiktir naptık amk' ifadesiyle ellerine bakan ebeveyn karakteri.
    0 ...
  27. 17.
  28. olay nerede olursa olsun, her polislik olaya hep aynı polisin gitmesi.

    örnek; (bkz: akasya durağı)
    1 ...
  29. 18.
  30. 19.
  31. beyaz adamın(evet hem beyaz olcak hem erkek olcak) renkliyi(renkli olmasına çok gerek yok beyaz adam tarafından ötekileştirilmiş olarak kabul edilsin yeter, kadın çocuk yaşlı göçmen siyah sarı vs.) beladan kurtarması. zira renkli, beyaz olmadan bi boka yaramaz
    3 ...
  32. 20.
  33. aile şirketinin her meseleyi bırakıp küçük oğlanın aşna fişnalarını konuşması. Evet, dizide veya filmde bir aile şirketi var ama anlayamıyorsunuz bu şirket nedir ne değildir. kolektif şirket mi komandit şirket mi, et mi satar süt mü sağar anlayabilene aşk olsun.
    0 ...
  34. 21.
  35. eğer bir 2. dünya savaşı filmiyse almanlar sahne başlangıcındaki mg42 ateşi ve bir kaç keskin nişancı ateşi dışında isabetli atış yapamaz.
    0 ...
  36. 22.
  37. (bkz: the end)

    bu ne lan..? anlamıyoruz sanki filmin bittiğini..
    3 ...
  38. 23.
  39. korku-gerilim filmlerinde kurban son sürat kaçar(arabayla,uçakla vs.) ama bizim katilimiz çok soğukkanlıdır hep yürür hiç koşmaz bile ama bi şekilde hemen karşısına çıkıp yolunu keser.
    1 ...
  40. 24.
  41. seni hep seveğim deyip ayrılan çift.
    korku filmlerinde ıssız tavan arasında yerde eski bir eşyasını bulan karakterin, eğilip eşyayı aldığında arkasında ecinni vs. görmesi.
    0 ...
  42. 25.
  43. iki kız bir adama aşık olur ya... adam da bi ona bi diğerine yavşar... kıl olurum...

    ya da iki erkek bir kıza....
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük