KÜTAHYALI HEMŞEHRiLERiM, SELAM ve SEVGiLER. KÜTAHYA OYUNLARI; GAR MI YAĞDI, AHMET BEY, MUTAFAM KAŞLARIN, PORTAKAL GiBi YÖRENiN OYUN KARAKTERi KIRIK ZEYBEK KARŞILAMA TÜRÜ OYUNLARDIR. BU OYUNLARI SEYREDERSEN DEMEK iSTEDiĞiM DAHA NET ANLAŞILIR. FERACEYi OYNAYANIN FiGÜRLERi HiÇ BiR ANLAM iFADE ETMiYOR. ORTADA HAMASi EDA iLE DOLAŞAN SAĞA SOLA EL SALLAYAN AKLINA ESEN ANLAMSIZ EL KOL AYAK HARKETLERi YAPAN BiRi ÇIKIYOR. OYUNLARIMIZI MÜZiĞiNi KAPATARAK SEYRET. ORTADA GENE ZARiF FiGÜRLER KALIR. FERACEDE MÜZiĞi KAPAT SEYRET. NE DEMEK iSTEDiĞiM ANLAŞILIR. BEN 71 YAŞINDAYIM. FERACEYi OYNAYANLAR DAHA HENÜZ DOĞMAMIŞLARDI. BABAMI VE ARKADAŞLARININ OYUNLARINI ÇOK iYi BiLiRiM HATTA BiRLiKTE OYNATTIK. AMA FERACE ASLA! SAĞLIKLA KALIN...
kütahya'nın tek ağır zeybeği sanırım. mustafa amca sert konuşmuş ancak şu anda oynanan bir çok oyun sonradan yazılmıştır veya bir hikayesi yoktur. hatta bazıları da amcaların kafaları güzelken oynadıklarında ortaya çıkmıştır. onlar her şekilde bizim kültürümüzü yansıtmaktadır. şayet zeybek oyunlarının figürleri hangi yöre olursa olsun benzerlik göstermektedir hatta o kadar ki daha ankara oyunları veya daha farklı yörelerin oyunları bile -geniş bakacak olursak- yakın figürler içermektedir. bu yüzden hareketlerin anlam ifade etmediğini söylemesi biraz ağır olmuş.
tüm bunların yanında ferace hala güzel bir oyundur, ağırdır, babadır, (bkz: muammer tezcan)'dan izlenesidir.
sözlerini de yazarsam tam olacakmış gibi geldi:
feracemin aman ucu sırma
bıyıkları burma burma
git güzel karşımda durma
saat de beşte gel yanıma
al hançeri vur ben ölem**
gapınızda kölen olam *
hisarlı ahmet türküsüdür. halı zemin üzerinde oynamasi hic kolay degildir. hele söyleyebilenlerin cigerlerine, bronsitlerine sagliktir.
halkevlerinden ali hoca okuyorsa; finalde bize pistol cektirtip patlattirmisti. kendisine buradan cok cok selamlar.