felsefe ve tanrının yokluğu

entry1 galeri0
    1.
  1. 1. Tanrı (tanım gereği) kendisinden daha yüce bir varlığın tasavvur edilemeyeceği bir varlıktır.
    2. Yücelik erdemde yüceliği de içerir.
    3. O halde Tanrı, hiçbir varlığın ondan daha erdemli olamayacağı bir varlıktır.
    4. Ama erdem, ıstırapların ve tehlikelerin üstesinden gelmeyi içerir.
    5. Bir varlığın, ancak ıstırap çekebiliyor veya yok edilebiliyorsa erdemli olduğu söylenebilir.
    6. Istırap çekebilen veya yok edilebilen bir Tanrı, kendisinden daha yücesinin düşünülemeyeceği bir varlık olamaz.
    7. Çünkü ıstırap çekmeyen veya yok edilemeyen daha yüce bir varlık düşünülebilir.
    8.Öyleyse Tanrı yoktur.

    Tapınma ve Ahlaki Faillik

    1. Herhangi bir varlık Tanrı ise, o uygun bir tapınma nesnesi olmalıdır.
    2. Tapma, özerk bir ahlaki fail olma rolünün terk edilmesini gerektirdiğinden, hiçbir varlık uygun bir tapınma nesnesi olamaz.
    3. Öyleyse Tanrı olan herhangi bir varlık olamaz.

    Kötülük Sorunu.

    1. Eğer Tanrı varsa, o zaman Tanrı'nın sıfatları kötülüğün varlığıyla tutarlıdır.
    2.Tanrı'nın sıfatları kötülüğün varlığıyla tutarlı değildir.
    3.Öyleyse, Tanrı yoktur ve var olamaz.

    Mükemmel Bir Yaratıcı Var Olamaz.

    1. Eğer Tanrı varsa, mükemmeldir.
    2. Eğer Tanrı varsa, evrenin yaratıcısıdır.
    3. Bir varlık mükemmelse, yarattığı her şey mükemmel olmalıdır.
    4. Ama evren mükemmel değildir.
    5. O halde mükemmel bir varlığın evrenin yaratıcısı olması mümkün değildir.
    6.Dolayısıyla Tanrı'nın var olması mümkün değildir.

    Aşkın Bir Varlık Aynı Anda Her Yerde Olamaz.

    1. Eğer Tanrı varsa, aşkındır (yani, uzay ve zamanın dışındadır).
    2. Eğer Tanrı varsa, aynı anda her yerde vardır.
    3. Aşkın bir varlık uzayda herhangi bir yerde var olamaz.
    4. Aynı anda her yerde olan bir varlık uzayda her yerde var olmalıdır.
    5.Dolayısıyla aşkın bir varlığın aynı anda her yerde var olması mümkün değildir.
    6.Öyleyse Tanrı'nın var olması mümkün değildir.

    Kişisel Bir Varlık Bedensiz Olamaz.

    1. Eğer Tanrı varsa, fiziksel bir varlık değildir.
    2. Eğer Tanrı varsa, bir kişidir (veya kişisel bir varlıktır).
    3. Bir kişinin (veya kişisel varlığın) fiziksel olması gerekir.
    4. Öyleyse Tanrı'nın var olması imkansızdır.

    Mutlak Kudret Paradoksu.

    1. Tanrı kaldıramayacağı bir taşı ya yaratabilir ya yaratamaz.
    2. Eğer Tanrı kaldıramayacağı bir taşı yaratabilirse, o zaman o mutlak kudretli değildir.
    3. Eğer Tanrı kaldıramayacağı bir taşı yaratamazsa, o zaman o mutlak kudretli değildir.
    4.O halde Tanrı mutlak kudretli değildir.

    (bkz: paradoks)
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük