Hamd, âlemlerin Rabbi, merhametli olan, merhamet eden ve Din Günü’nün sahibi olan Allah’a mahsustur. (Allahım!) Ancak sana kulluk eder ve yalnız senden yardım dileriz. Bizi doğru yola, nimete erdirdiğin kimselerin, gazaba uğramayanların, sapmayanların yoluna eriştir. "
1- Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.
2- Hamd o âlemlerin Rabbi,
3- O Rahmân ve Rahim,
4- O, din gününün maliki Allah'ın.
5- Ancak sana ederiz kulluğu, ibadeti ve ancak senden dileriz yardımı, inayeti.
6- Hidayet eyle bizi doğru yola,
7- O kendilerine nimet verdiğin mutlu kimselerin yoluna; o gazaba uğramışların
ve o sapmışların yoluna değil.
Fatiha suresinde ölüler için geçen bir kısım yoktur. Zaten duada da kendimizi kast ediyoruz. Peki neden ölülere okuruz ?
Ne zaman böyle konular açılsa her yerde çok bilmiş dini alim kıvamında takılan kişiler neredeyse yok oluyor.
Merak ediyorum kaç kişi o okuduğu duaların anlamını biliyor. Boşuna demiyoruz biz size okuduğunuzu bilin diye. Kuran-ı bile okuyup mealini bilmeyen cahiller var. Bu adam kuranı bildiğini zannediyor. Kuran-ı okumasına rağmen bir soru sorarsan öyle kala kalır.
ölü için değil kişiye ölümü hatırlattığı için okunuyor sanki, bencillik. Adam ölmüş ölmüş kendine faydası olacak şeyler yapacağına ona faydası olan şeyler yapsana.
Yapılmamalıdır.
‘Ben kabirleri ziyaretten sizi yasaklamıştım. Artık onları ziyaret ediniz. Çünkü kabirler sizlere ahireti hatırlatır. Kim kabir ziyareti yapmak istiyorsa yapsın, ancak batıl bir söz söylemesin’ buyurdu.”
Müslim 977/106, Ebu Davud 3235, Nesei 2031, 2032, 4441, 5667, 5668, 5669, Beyhaki 4/77, Ahmed 5/3, 50, 355, 356, 361
insanlar maalesef anlamını bilmiyor ve ezbere okuyorlar. Anlamına bakmayı da hiç düşünmüyorlar ve sanki ölünün günahlarını azaltan büyülü sözler söylüyormuş gibi zevk alıyorlar.Sonuna da hristiyanlıktan gelen amin kelimesini ekleyerek üzerine tüy dikiyorlar.
Bir kaç arkadaşımız konuya güzel açıklık getirmiş. Bu gibi durumlar aslına bakarsak dinde yeri yoktur.
Peygamber ve Allah sözlerinde kendisiylen çelişmez. Eğer çelişirse bu iş de bir terslik vardır. Allah ın sözleri bunlar. Peygamberi düşünceleri de bir kaç arkadaşımızdan bahsettiği üzere bu duruma terstir.
Peygamberimiz bir sözünde bu yanlıştır diğer sözünde doğru der mi? Eğer doğru dediği söyleniyorsa bilin ki uydurmadır.
Aynı şekilde peygamber sözü ile Kuran çelişirse ona da doğrudan yalan hadis denilir zaten. Kısacası arkadaşlar ölünün arkasından okunan hiç bir şeyin katkısı yoktur. Yani fatiha okudum ona sevap gitti diye saçma bir şey yoktur.
Eğer dini öğrenmek istiyorsanız kendi dilinizde olmayan bir dilde anlamadan okumak yerine anlamaya bakın.