çıkışıyla birlikte bazı hardcore fallout fanlarının eleştirilerine maruz kalmış oyun.
ancak çoğu kişinin kabullendiği üzere gayet sağlam bir oyundur, hatta türünün en iyilerindendir. mükemmel olmasını sadece bazı detaylar engeller. zaten kendisini fallout ve fallout 2'den ayıran özellik de budur.
ancak serinin eski oyunlarından en büyük farkı (isminden de anlaşılacağı gibi) rpg yerine tactical combat olayıyla ilgilenmesidir.
bir vault çocuğu yerine brotherhood of the steel askerini canlandırırız. bazı önemli noktalarına değinmek gerekirse;
-takım halinde oynayın. bu çok önemli bir hadise. en başta benim gibi "ben tek tabanca takılırım, exp bölünmesin" tarzında tek başınıza gezerseniz götünüzden kan alıyorlar. çünkü genelde savaşlarda düşmanın size oranı 1/10 şeklinde, 10 kişiden sırayla dayak yiyip ölmeniz oldukça olası. 6 kişilik squad'ınızın hepsini, hiç olmadı minimum 5 tanesini kullanın. üzerler adamı.
.
.
-ortaya karışık karakterler yaratmayın, herkesin görevi olsun. biraz ondan biraz bundan vermek yerine takımınızda bir medic, bir tane steal-lockpick-repair-science, bir kaç tane de combat elemanı olursa rahatlarsınız.
.
.
-sniper en önemli fallout tactics elemanınızdır. eliniz ayağınızdır. bir takımda en azından 2 tane (benimkinde 3 tane var hatta) keskin nişancınız olursa oldukça avantaj elde edersiniz. sniper karakterlerin en azından 9 Perception sahibi olmaları hayatidir. bulabiliyorsanız dillon'ı kesinlikle gruba katın, kendisi 10 üzerinden 14 PE sahibi bir keskin nişancı olan bir hayvandır. uzun mesafeden süper iş yapar. yakın mesafeden dövüşen düşmanların (kabus deathclaw tayfası mesela) aklını sniperlar ile alınız.
.
.
-savaşlarda takımınızın dizilimine dikkat edin. pompalı tüfek ya da makinalı silah kullanan adamlarınızı öne, sniper'ları arkaya alın. sniper'lar koruma ateşi açsınlar. ayrıca bunun tersini yaparsanız, alan etkili silahı olan adamlar (mesela shotgun sahibi) sniper'larınızı vurabilirler, saç baş yolarsınız.
.
.
-sık sık save etmekten çekinmeyin, bir görevi en azından 20 civarı save ile bitirin, gerektiğinde (adam kaybettiğinizde mesela) load etme imkanınız olsun.
.
.
-bu biraz kişiye göre değişebilir ama, throwing weapons, meele ve unarmed skill'leri yerine small guns, big guns ve energy weapons skillerine ağırlık vermek daha iyi gibi.
.
.
-deathclaw'lar. kendileri için altın bir kuralımız var. sakın yaklaşmalarına izin vermeyin, zira yakın mesafedeki deathclaw, genelde ölüm demektir. uzaktan bir an önce öldürmeye, en azından sakatlamaya ya da devirmeye uğraşın, bir pençeyle 3'e bölünmek istemiyorsanız en azından 1 adamınızda güzel bir shotgun olsun. uzaktaki deathclaw'a keskin nişancılarınızla saldırırken, yakına gelenine shotgun'un burst modunu tattırın. iyi keskin nişancılar deathclaw'ların gözlerine saldırsınlar, güzel critical alıyor ordan deyyuslar.
.
.
-healing ve radyasyon olayıyla ilgilenen bir tane elemanınız olsun, kendisinin 100+ doctor skill'i ve bir kaç tane doctor's bag'i olursa çok rahat edeceksiniz. ayrıca bol bol stimpack taşıyın. radyasyon içinse rad away ve rad-x ilaçlarından bulundurmayı unutmayın. özellikle takımınızda "glowing one" perkine sahip bir ghoul varsa (malesef dillon) aman diyeyim.
.
.
-çok paraya ihtiyacınız yoksa her bulduğunuz şeyi almayın. sazan gibi atlamak yerine hafif seyahat etmek daha iyidir. bir süre sonra inventory'nizin boktan meyveler, metal borular ve mızraklar ile dolması pek iyi olmuyor.
.
.
-savaşmadan da başarabileceğiniz görevler olsa da yine de takımınızın savaş gücü oldukça önemli. barter, gambling ve sneak gibi skill'ler eski fallout oyunlarındaki kadar önemli değiller, unutmayınız.
edit: tamam sneak hala biraz önemliymiş hehheh. super mutantlar götünüzden kan almasın diye ara ara yararlı olabiliyor.
.
.
-takımınızın 1 üyesinde %150 civarı outdoorsman skill'i olsun, hamam böcekleri ya da köpekler gibi boktan random encounterlar ile karşılaştığınızda uğraşmak zorunda kalmazsınız.
güzel oyundur kendisi özet olarak. oynayınız, seviniz, sevdiriniz.