osmanlı da olan bir durum vardır, kardeş katli mesela, bu durumu inceleyelim. evrimsel ahlaksal boyutunu ele alalım. bu durum vahşettir, ancak devlet için mantıklıdır. çünkü bu insanlar çarpışacak böylece daha güçlü insanlara kalacak yönetim. o da çatışacak bu sefer daha da güçlüye, sürekli olarak bu durum daha güçlüye kalacak böylece devletti yönetenler git gide daha güçlü olacaktır. bu kardeş katli ne kadar devlet için doğru ise, yani vicdana aykırı ancak mantıklı ise, evrimsel ahlakta böyledir. yani güçlü güçsüzü yok eder ve daha güçlüler kalır. yani bu mantıksal olarak yada evrensel ahlak olarak gerçektir. ancak vicdani olarak değil. yani duruma ahlaki yönden bakanlar böyle baksın birde.
Cevabı var olan sorudur. Bir Müslüman olarak evrimi şartsız şurtsuz reddedemiyorum açıkçası. Yaratılışla evrimi zıt kavramlar olarak göstermek bence her konuda islamın karşısında durmayı görev edinmiş kesimlerin çalışmalarından bir tanesi.
Şahsen evrime inanıyorum. Belki maymundan gelmiyoruz ama doğada her canlı türünün birsürü çeşidinin olması birçok canlı sınıfınkn ortak atalardan geldiği goruşunu kuvvetli kılıyor benim düşüncemde. Evet doğada bazı canlılardan bazı canlılara dönüşüm olduğuna, olabileceğine inanmak Allahın varlığını reddetmek demek değildir bence. Eğer evrende bir değişim oluyorsa ki ben olduğuna inanıyorum, bu değişim allahın kudretiyle oluyor. Yani bence evrim yaratılışın bir parçasıdır.
He evrimi tesadüflerden ibaret olarak gerçekleşen bir olay olarak gösteren, uç beş atom bir araya gelip ilk aminoasiti oluşturdu sonra aminoasitten bugüne geldik diye açıklama yapanlara götümle gülüyorum.