evrim teorisi tanrı çürütmesi değildir

entry10 galeri0
    10.
  1. pananteizm manada değil sadece panteist manada da çürütmez. pananteizm birazcık farklı tanrı hem içkin hem dışkın o konu tartışmaya açık.
    1 ...
  2. 9.
  3. islami evrimcilerde mevcut ülkede, ama fıkıhı çok irdeliyorlar ve geneli iktidar yalakalığı ile belli mevkilere geldiği için işin felsefi boyutu kaçırıyorlar lakin yok değiller.

    fakat özellikle incil ile savaş halindedir bariz olarak hristiyanlıkla. charless darwin'in bizat kendisi değil öğrencisi bu konuda kiliseye muhalif olmuş çeşitli bölgelerde münakaşalara girmiştir. ortaçağ avrupası olsaydı engizisyondan sonra yakılırdı ama yakın çağ avrupasında kilise şiddet ile bastıramadı bu işi.
    0 ...
  4. 8.
  5. doğru önerme. zaten evrim teorisi canlı diye kastedilen yapının ortaya çıkışından bu yana kadar geçen süreyi ele alan bilimdir. tanrının varlığı yahut yokluğu ile en azından doğrudan bağlantısı yoktur.
    1 ...
  6. 7.
  7. Evrim ilk hücreyi, açıklamaz sonrasını okumadım bile.
    0 ...
  8. 6.
  9. din ile tanrı kavramları birbirinden farklıdır. önce bunu idrak edin eleştirmeden önce.
    0 ...
  10. 5.
  11. evrim düşüncesi içeriğinden bir metafiziği kaldırmak adına bir metafiziğe düşer. çünkü biyologlar felsefe bilmezler, o yüzden bunun ayırdında değillerdir. sebep olarak tanrının karşısına konulan varlığın varoluşu metafiziktir. haydiger bunu çok iyi anlatır. varlığın üzerine oturtulan tesadüf kavramı da tanrı gibi metafizik bir kavramdır evrim karşıtlarındaki bu tesadüflüğü anlayamamasının altında bu metafizik oluş yatar. ama mümkündür. sonsuz zaman diliminde sonsuz olasılık sonsuzca gerçekleşebilir. evrimdeki asıl problem nasıl oluyor da iki lego tesadüfen bir araya gelip her hangi bir yere ulaşabilecek makaniğe sahip olabiliyor değil nasıl oluyorda bu iki lego birleşip biryerden biryere ulaşma iradesine sahip olabiliyordur. nasıl spinoza'nın panteizimi ateizme yol gösteriyorsa, evrim düşünceside bizi panteizme yönlendirebilir aslında.

    yalnız her olgusal şeyin nedenin olması olgusal olmayanların nedeninin olmadığı anlamına gelmez. cogito ergo sumdaki bilinç olgusal değildir ve fakat bir nedeni vardır dolayısıyla tanrı içinde bir neden sorusu sormak mümkündür. bu da gösterir bu ki tanri için öne sürülecek bir kanıt değildir.

    her iki tarafın da üzerinde mutabakata vardığı tek şey kendi kendinin nedeni olan bir şeyin olduğudur.
    0 ...
  12. 4.
  13. kısacası tanrıya hobi olarak inanıyorsanız evrimle probleminiz yoktur.
    yok eğer Müslüman iseniz adem ilk insandır ve direkt olarak insan olarak yaratılmıştır.

    bu arada ısrarla not düşmekte fayda var; evrim kanıtlanmış bir bilgi değildir. bütün canlıların süngerden geldiği bir teoridir sadece. öyle "aaaa aa aa a aa a aaa a aaa bi kere evrim tartışmaya kapalı bir konu, kesinlikle maymundan geliyoruz" diyen asalaklara inanmayanız, yok öyle bir şey. canlılar tabiki etrafına uyum sağlıyor kısmen biyolojik sapmalar oluyor zamanla ama evrim tamamen farklı bir olay şimdi konuşturmayın beni burada.
    0 ...
  14. 3.
  15. alakası yok dindarlar kabul etsin diye kakalanmış söz.

    evrim teorisi ilk ortaya atıldığında dindarlar ona hucum etti adeta ateizmin baş temsilcisi hatta en temel kaynağı gördü.

    eğer dinle çelişmeyen bir yanı olsaydı( ki halen daha bazı dini çevreler atıp tutuyor onlara çok pis sinirleniyorum) zaten dindarlar bu kadar sene ona karşı savaşmazdı.

    ama baktılar olacak gibi değil bu ayet hoplatanlar çıktı sonra aa zaten bu kuranda vardı diyenler de çıktı.

    evrimsel sistemde bir şeylerin oluşmasının yöntemi yada tarzı var ve bu akıllı tasarımla çelişir.

    yalandan yok evrim aslında çelişmez, kuranda pardon kuzenim yazmış demeye gerek yok.
    1 ...
  16. 2.
  17. Deist olduğum için birazına katıldığım yazıdır.

    Ateist yapmadığı gibi evrim teorisi sizi teist de yapmaz.
    0 ...
  18. 1.
  19. Evet beyler evrim teori tanrı değil islam, hristanlık gibi tek tanrılı kitaplı dinlere muhaliftir özellikle de hristiyanlığa.

    evrim ilk hücreyi, açıklamaz ilk hücreden bir evrilme süreciyle evrimin varlığını ve devamını savunur. insandan ta tek hücreye kadar geri dönelim, evrim o tek hücrenin yoktan nasıl var olduğunu açıklıyor mu ? hayır.

    olgusal olan herşeyin bir başı ve sonu ve bir faili vardır. sebep sonuç ilişkisi içerisinde. ilk sebepte tanrı'dır. beyinizle felsefi basit bir çıkarımsama ile buna ulaşmak çok kolaydır. evrim evrim diye ortalıkta dolanmak sizi ateist değil deist yapıyor bilin istedim.
    4 ...
© 2025 uludağ sözlük