Akşam akşam efkarlandırsan sanatçı.şarkılarının bir kısmı Arak olsa da rock müziğinin efsanesidir.şarkıları hrm hareketlidir hem de arabeskvaridir.anma arkadaş,Arap saçı bu tarza örneklerden.türküleri de güzel yorumlamıştır.özellikle cemalimi.
iyi bir müzisyendir. yaptığı derlemelerle türk müzik tarihinin en başarılı sanatçılarından biridir. gelin görün ki şarkılarının sözlerinde bir eğretilik, bir olmamışlık, hadi hemen yetiştirelim şu şarkıyı hemen iki söz yazalım da piyasaya verelimcilik vardır.
sevdiğim kız akrep burcu olup tüm özelliklerini gösterdiğinden bi ara (bkz: akrebin gözleri) şarkısına aşırı sarmıştım ama artık görmeye bile tahammülüm yok.
özür dilerim erkin abi bahsettiğin gaddarı geç fark ettim.
türkiye de efsaneleşmiş bir sanatçıdır. sanatçı kelimesi bu sıralar herkese denmeye başlamış ve laçkalaşmıştır. oysaki gerçek sanatçılar azdır ve değerlidir.
türkiyede müslüm gürses, ferdi tayfur ve orhan gencebay gibi birçok ünlü sanatçı ile beraber baba lakabını paylaşan (bkz: erkin baba) sanatçılardan biridir.
kendisine bir seferinde sorulan "barış manço sağcıların sanatçısı, cem karaca solcuların. siz siyaseten neredesiniz?" sorusuna verdiği yanıt erkin koray'ı ve siyasi duruşunu anlamak açısından önemlidir; "ne sağdayım, ne soldayım. ben çok daha yukarıdayım". özdemir erdoğan ve benzeri birçok yetenekli sanatçıda da görülen megaloman tavır erkin babada da her zaman var olmuştur.
sevenleri erkin koray'ı böyle sevmiş ve kabul etmişlerdir. anadolu rockun mensubu olarak kabul edilse de, sound ve sözler olarak bu grubun belki de en dışında olan sanatçıdır. gitaristlikteki başarısı kanımca sesinden ve beste-söz kabiliyetinden her zaman ileride olmuştur. konserlerinde abuk subuk işler de yapar bazen. kimsenin fazla bilmediği kıyıda köşede kalmış şarkılarını söyler ya da yine kimsenin bilmediği bazı garip şarkıları. bu durum sonucu birçok dinleyicinin konser bitmeden mekandan oldukça memnuniyetsiz bir şekilde çıktığı tarafımdan gözlenmiştir.
ben ise erkin baba'nın bunu kasıtlı yaptığını ve esas performansını sadece sadık dinleyici kitlesine göstermek istediği için konser başlarında bilinçli saçmaladığını tahmin ediyorum. ayrıca oldukça muhalif bir adamdır ve düzene her zaman karşıdır. konser başlarında bol bol düzene isyan eden konuşmalar yapar ve üstü kapalı siyasi mesajlar verir. herkesin bildiği gibi evladını da okula göndermemiştir bu yüzden. çalışmalarındaki enstrüman çeşitliliği diğer anadolu rock sanatçılarından daha azdır. genelde gitar, bas ve davul yeterli olmuştur ona. arabesk motifleri şarkılarına bolca yedirmiştir.
1976 tarihli sevdiğim çalışması bana göre en başarılı eserlerindendir. 1980lerden sonra müziği ciddi ivme kaybetmiştir. gerek parasız kalması, gerekse de baskıcı politik ortam nedeniyle bir klavyeyi önüne alıp düşük kalitede eserler vermek zorunda kalmıştır. özellikle gaddar albümünde söz olarak fecaat olarak sayılabilecek işlere de imza atmıştır. ancak yine de hayranları kendisinden asla vazgeçmemiştir. 1999dan beri albüm yapmamıştır ve zaman zaman konser ve bar programlarında sahne almaktadır. ayrıca yine herkesle kavgalıdır. uzun suskunluğu sonrası yeni eserleri merak ve özlemle beklenmektedir.