senaryosunu yılmaz güney'in yazdığı 74 yapımı, politik-dram filmi...
--spoiler--
cevher'in peşinde kanlıları vardır. kendisine bir süre tanınır. bu süre içerisinde parayı bulmalıdır yoksa canından olacaktır
--spoiler--
adana'da filmin çekimleri sürerken yılmaz güney tutuklanarak cezaevine gönderilmiş ve filmi şerif gören tamamlamıştır. bazı belleklerde olaylı film olarak da kalmışlığı vardır yani...
kısa kollu gömleğinin sağ üstünde bir cep olan ve o cebinde genelde uzun bir paket sigara, uzun bir tokai çakmak, katlanmış kağıtlar, kağıt para, anahtar, varsa gözlük ve kimlik taşıyan ve aceleyle yanınızdan koşarken bir eliyle tüm bu saydıklarım düşmesin diye gömlek cebini tutan ve o esnada ağzının (genelde) sol yanına artık bitmek üzere olan sigara iliştirmiş o esmer bıyıklı amcaların sayısı giderek azalıyor.
filmde çok etkileyi sahneler vardır. sahnelerin tamamına yakını fotoğrafik özellikler taşıryor. tarlalardaki derme çatma çadırlardaki çocukların yüzlerindeki sinek görüntüleriyle başlar, baştan sarsar seyirciyi.
--spoiler--
cevher'in kan parası biriktirmek için pamuk tarlasında ırgatlık yaparak parayı toplamaya çalışır . cehher kendisinden istenen kan parasını olan 15.ooo tl'yi toplamak için ailesi ile çalışmaya başlar. endişelidir, çünkü pamuk fiyatları hükümet tarafından daha açıklanmamıştır. ağanın yanaşması cevher'in kzını satın almak ister, 15.000 verir. cevher az bulur parayı 30.000 ister.
cevher tipik köylü kurnazıdır. bir taraftan namus nidaları atar, diğer yandan da kızı için pazarlığa devam eder. ağa ırgatlar yok pahasına çalıştırmak ister. işçiler daha fazla bekleyemez ve grev yaparlar. bu durum cevheri daha da çıkmaza sürükler. ya öldürülecek kanlıları tarafından ya da çalışıp parayı toplayacak. ya da kzını ağanın yanaşmasına satacak. cevher kırar grevi ve tarlada tek başına çalışmaya başlar. cevher'in kzı beyaz tarlada başka bir gence aşık olur ve kaçar. cevher bu andan sonra yıkılır. artık ölüm çok yakındır.
--spoiler--
berbat bir sey,
takıntı haline geldigini anlayamayacak kadar sinsice ilerliyor.
acaba ve ya ile baslayan cumleler kurduruyor.
ihtimaller ve olasılıklarla baslayan senaryolar giriyor devreye.
gecmiyor bir turlu.
kotu bir sey olmasın.
aman.
inside out 1 de basrol nese deydi, kankasi da uzuntu idi.
inside out 2 de bu sefer basrolde endise yi goruyoruz. kankalari bikkinlik, utanma, gipta.
endise kizimizin kafasina butun kotu senaryolari seri halde gonderiyor.. kizimiz sinir patlamasi yasayip iptal oluyor. endise diyor ki sadece onu olasi kotu senaryolardan korumak istedim.
hayatta iyi seyler yasiyoruz, kotu seyler yasiyoruz. ama yuksek ihtimalke gerceklesmeyecek onlarca kotu senaryoyla hayati kendine zehir etmenin anlami var mi? yasanmamis kotu senaryolari yasatiyorsun kendine. ben hayati oyle anlamlandirmiyorum.kitu bi sey basimiza gelince onu o zaman cozeriz.
kizimiza sec diyorlar. kizimizda benle ayni fikirde olacak ki hayatinin yonetmeni olarak "nese" yi seciyor.