enam suresi 111 ayet

entry4 galeri0
    4.
  1. islâm da esas önce imandir. Sonra kuran -i kerim gelir. Sizin yaptığınız ehliyetsiz araba kullanmaya benziyor. Önce bir iman ehliyetini al. Ondan sonra kuran arabasiyla her yere gidersiniz. toplumdaki yozlasmadan kaynakli ruhi bir boşluktasiniz. Sizde bu boşluğu giderecek gerçeğin peşindesiniz. "Daha tefekkür etmeyecek misiniz? "
    5 ...
  2. 3.
  3. allah ın izni olmadıkça bir yaprak kıpırdamaz.
    2 ...
  4. 2.
  5. ortaya çıkan yüzlerce Kur'an mucizesine hala kör, sağır ve dilsiz olan ateistlerin, günümüzde Kur'an'a getirmeye çalıştıkları eleştirilerle aslında doğruladıkları ayettir.
    4 ...
  6. 1.
  7. mantıki izahının ne olduğu merak edilen ayetlerdendir.

    kuran'da peygamberlerin çeşitli mucizeleri uzun uzadıya anlatılır. fakat müşrikler ne zaman peygamberden bir mucize talep etse, hep bu ayete benzer bir ayet "iner"!... (bkz: hz muhammed in mucize gösterememesi/#35829158)

    oysa bu ayetle anlatılmak istenenin mantıki anlamı yoktur. nedir ki müşriklere mucizeler gösterilse yine de iman etmezlermiş! peki o zaman kuran'da anlatılan onca mucizenin izahı nedir? madem ki müşrik denilen tayfa mucize görmekle imana gelmiyor, önceki peygamberler döneminde kendilerine mucizeler gösterildiği neden iddia ediliyor? değil mi ya? eğer mucize göstermenin bir manası yoksa, hiç gösterme gitsin...

    bir manası varsa onca peygambere bahşedildiği iddia edilen mucize gösterme gücünün son peygamberden esirgenmesinin izahı nedir?

    not: hadislerde geçen mucize iddialarını saymaya hiç zahmet etmeyin. eğer ortada peygamberin gösterdiği bir mucize olsaydı, kuran bu ayet gibi ayetlerle dolu olmaz, eski müşriklerin mucize gördükleri halde iman etmedikleri iddialarıyla meşgul olunmaz, doğrudan "şu mucizeyi gördüğünüz halde iman etmiyorsunuz" denirdi.
    4 ...
© 2025 uludağ sözlük