öyle bir takıntısı var ki dikkatimden kaçmadı.
aşırı derecede adam takıntısı var bu herifin. artık sevgilisi bunu terk etmeden önce, hüeyyt sen de adam mısın lan? gibi bir laf mı etmiş ne etmişse.
adam olmaz dedin senden, adam nedir dedim içimden.
adam kölen olsun senin ben olmam
onlar gibi değilim ben, adam olmadı hala benden.
- sayın aydın bir adam takıntınız olduğu söyleniyor, ne diyeceksiniz?
+ sensin adam doğru konuş.
- amaaan adam sen de.
muhtemelen büyüme sürecinde "senden adam olmaz" nutuklarına fazlaca maruz kalması dolayısı ile adam olma/olamama sorunsalı yaşayan bir şakıcı emre aydın. ergenlik sürecinde de kız arkadaşlarından benzer nutuklar dinlemiş olabilir ama ben daha çok aile kısmının etkisinin olduğunu düşünüyorum.
zaten malum, kültürümüzde çocuğun dersleri dışında uğraştığı her şey boş işdir. öyle müzikle fazla haşır neşır oluyorsan yani dinlemekle kalmayıp bir de enstrümanlar falan, icra işlerine de bulaşıyorsan eyvah ki eyvah. bu çocuk adam olmaz etiketi hazırdır.
emre aydın'da da böyle bir sorunsalın etkilerini görmek mümkün ki artık gereksiz. tüm hedef adam olmak mı? hem bir rockçu neden adam olmak istesin ki.
toplumun "adam olmak" adı altında dayattığı herşeye muhaliflik etmez mi rockçu anlayış zaten?
günlerdir bir türlü fırsat bulup açamadığım, biri açsada içimi döksem dediğim başlık.
başlığın nedenler hakkında şunlar söylenebilir:
yapılan bütün araştırmalarda zatı muhteremin bütün şarkılarında ki temanın aynı olduğu tesbit edilmişit.
tahminler bu şarkıları yazdığı hatun(lar) fena halde hızlı hatun kişiler olduğu ve periyodik olarak pek muhterem şarkıcı aydın'ı aldatmış, terk etmiş ve geri dönmüş olduğu sanılmaktadır.
'kaybettim kendimi, hükümsüzdür' dizesininde, bir yılmaz odabaşı şiiri olan 'yenik serçe'nin 'yitirdim o aşkın kimliğini hükümsüzdür' dizesinin yandan yemişi olduğu sanılmaktadır. keza bu derece benzer bir anlatım esinlenme olarak adlandırılamaz.
birde o dudaklarını büke büke şarkı söylemeye çalışıp harfleri birbirine sokması yok mu insanı hasta eden diğer bir husus.
bir şarkıcı olabilmek için önce diksiyon dersleri alarak harfleri birbirinin içine sokmadan nasıl konuşulur, nasıl şarkı söylenir öğrenmeli. daha sonra yaratıcı yazarlık konusunda ne kadar eğitim varsa katılmalı. yılmaz odabaşı'ndan esinlemekten vazgeçmeli ki kimse bunun bir esinlenme kadar masum bir durum olmadığının farkında.
5 şarkısının 4'ünde kesinlikle geçen adam kelimesini bastırılmış ve ezilmiş ruh haline verdiğimden, aslında elinde olmayan bir şeyin özlemini çektiğini taa buralardan anlıyorum.
bu sebepten ben de, "adam olmaz dedim senden" diyorum.
ben sana sarkıcı olamazsın demedim adam olamazsın dedim. (son kısım tamamen konu ile alakasız olup, sırf keyfimin kahyası adına yazılmıştır)
ahmet çakarın söylemesi durumunda garipsenmeyecek cümledir. hatta eyy emre aydın sana bi'şey söyleyeyim mi senden adam olmaz şeklinde kurulursa cuk diye ahmet hocamın üstüne oturuverir cümle.