kuran'ı değiştirdiklerini sanmıyorum. hz. osman dönemi yazmaları mevcut çünkü. ama dine büyük bir darbe yapmışlardır. öğretileri günümüze kadar ulaşmıştır ne yazık ki.
şöyle ki;
islamiyet teistik bir düzene uygun olarak gelmemiştir. yani gökte bir tanrı olduğunu söylemez. sadece allah'ı yerin ve göğün sahibi olarak nitelendirir ki, allah her yerdedir der. bulutların üstünde oturan vücuda sahip olan bir tanrı inancı yoktur aslında. bu dine öyle girmiştir ki, allah'ı putlaştırma noktasına getirmiştir. "allah size şah damarınızdan daha yakındır." ayeti de bu teistik inanca karşıdır.
emeviler döneminde bu görüş iyice oturmuştur. şu anda bile etkisi bulunmaktadır.
evet, hz. muhammed göğe yükseltildi miraçta allah ile buluşmak için. fakat bu allah'ın sadece gökte olduğu manasına gelmemektedir. o her yerdedir.
san'a kuran'ı ve de kuran'ın harekelendirme işinin meşhur emevi valisi haccac tarafından yaptırıldığı göz önüne alınırsa bir ihtimaldir.
harekelendirmenin esası şudur. bilindiği gibi arap alfabesindeki tek sesli harf eliftir. bu durumda harekelendirme (sessiz harflerin üstüne ses verecek işaretler ekleme) sırasında bazı kelimeleri değiştirmek mümkün olabilir. ne de olsa bir grup sessiz harf öbeğinden oluşan bir kelime seslendirilmeye çalışıldığında farklı anlama gelen birden çok alternatifi türetilebilir haliyle.
fakat türetilen kelimenin asıl kastedilen ifadenin yerini alması için cümlenin gidişiyle uyumlu olması ve de asıl kastedilen kelimeleri bilenlerin itiraz etmemiş olması gerekir. emeviler ikinciyi sağlasalar bile ilk şart kendilerine oldukça dar bir hareket alanı bırakır.
velhasıl kuran'da kayda değer değişiklikler yapıldıysa, emevilerden önce, toplanma süreci sırasında yapılmıştır ki böyle durumlar olduğunu gösteren hadisler de var... misal keçi meselesi...
değiştirememiştir. zaten kuranda emevileri ya da arapları yücelten diğerlerinden ayıran herhangi bir ayet yok. ama kuran dışı birçok rivayet uydurarak arap kültürünü din adı altında uygulamaya sokmuşlardır.