arap müslümanı el üstünde tutup, diğer müslüman toplumları yerin dibine gömen emeviler'in kur'anı kerim'i değiştirip değiştirmediğini düşünen yazar sorusudur. kendi çıkarları için böyle bir yanılgıya düşmüşler midir diye insan düşünmeden edemiyor.
Hiç şüphesiz, zikri (Kuranı) biz indirdik biz; onun koruyucuları da gerçekten biziz. (Hicr Suresi, 9)
Rabbinin sözü doğruluk bakımından da adalet bakımından da tastamamdır. Onun sözlerini değiştirebilecek yoktur. O işitendir, bilendir. (Enam Suresi, 115)
hayır. çünkü ideoloji olarak kullandıkları kur'an'ı neden değiştirsinler ki.
bunu anlamlandırabilmek için pagan arapların hicazdaki sosyal statülerini bilmeniz lazım.
ama hiçbir müslüman bunu bilmez, çünkü okumaz araştırmaz.
emevinin kur'an'ı değiştirmesine imkan yok emeviye gelene kadar kur'an ilk halifeler döneminde ve son sahabe neslinde yeterince diğer nesle aktarılmıştı hem de yazılı olarak. yani kur'an emevilere gelene kadar çoktan toplumsallaşmıştı bile. muhammed'in dönemi gibi belli sahabelerde nüshalar yoktu.
şii rivayetlerde değiştirildiği mevzusu var ama bunlar rivayetten öteye gitmemiş elbet.
bir yerde 17.000 ayetli ali'nin kur'an'ı mevzusu vardı ama sanırım 17.000 ayetli kur'an'dan kasıtları avesta metinleri olmalı. geçmişe özlem...
şayet şia bu konuda itiraz etmeyip ve edemediği için saçma sapan tevillerle kur'an'ı anlamaya çalışıyorsa bu da değiştirilmediğinin kanıtıdır.
ayrıca bu olayın olmasını engelleyecek olan şey de hicr suresi 9. ayet değildir. şayet öyleyse bu ayeti koruyan ayet nerde?
Kuran- i Kerim' de bazı ayetlerde yazıyor sanırım bu;
Kuran- i Kerim kıyamet kopana kadar hiç bozulmayacak. Hem eğer Kuran bozulursa Allah bunu bilirdi ve Kuran'i indirilecek son kitap olarak bildirmezdi.
o orospu çocuklarından her şey beklenir lakin kitabın içinde değiştirilmediği yazmaktadır. bu da kişinin inancı doğrultusunda olabilecek ya da olamayacak şeklinde açıklanabilir. fakat o orospu çocuklarına güvenmemek lazımdır. muaviye denen amına koyduğum halifelik için dini dünyaya indiren peygamberin torununun canına kastetmiştir. böyle bir ibneye güvenmek doğru olmaz.
hala hz. osman ın kuran ı kerim i bulunduğuna göre ve hala aynı şeyler yazdığına göre değiştirme çabaları olsa bile günümüzdeki kuranın gerçek olduğudur.
hayır okumuyorsunuz etmiyorsunuz size ne kardeşim ?
kuran'da değişiklik oldu mu? üç ayrı açıdan bakmak lazım:
birincisi, peygamber hayattayken, gelmeye devam eden ayetler dışında, daha önce gelmiş olan ayetlerde değişiklik oldu mu?
el-cevab: oldu. ne malum? zira bazı ayetlerin "unutturulduğu" ve yerlerine daha "hayırlılarının" gönderildiği kuran'da yazıyor. bkz. bakara 106, nahl 101, ra'd 39 ve al-i imran 7.
ikincisi, peygamberin vefatından sonra değiştirilmiş midir?
el-cevab: çok kişi şaşıracak ama ehl-i sünnet ve'l cemaat görüşüne göre "evet"! neden? zira ehl-i sünnet ve'l cemaat sağlıklı hadisleri kesin doğru olarak kabul eder. konuyla ilgili aişe ve ömer'den yapılan iki ayrı aktarım en sağlıklı hadis kaynakları kabul edilen kütüb-ül sitte'yi oluşturan hadis kitaplarının biri dışında hepsinde geçer. konu kuran'da bulunmayan "recm ayeti"dir. hem aişe, hem ömer, ayetin kuran toplanmadan önce bulunduğunu açıkça ifade ederler.
incil ve tevrat'ın tahrif edildiği iddia edildiğine ve onlar da allah kelamı kabul edildiğine göre, kuran'ın değişmediğine delil olarak sunulan "allah'ın kelamını korumuş olması gerektiği" tezleri, "o zaman önceki kelamını neden korumamıştır?" sorusunu akla getirmektedir.
olmuşken, "sen sorasın diye!" yanıtını kendi kendime vereyim de milleti yazma zahmetinden kurtarayım bari.
Peygamberler kitapları kendileri yazmadılar. Nedense hep öldükten sonra arkasından gelenler bir kitap yazdılar.
Değiştirilemez dersen birşeye, değiştirilemez olur. Ama değiştirilemeyeceğinin bir garantisi olmaz. Mesela şuanda suud ailesine bakarsak herşeyi anlayabiliriz. Suud ailesinin geçmişi hiçte dindar olamamasına rağmen Allah onlara emanet etmiş kabeyi. buda düşündürüyor doğal olarak insanları...
"kuran'daki ebced"i ve de 19 mucizesini bilmeyenler arasında, sünni islam'ın kalesi el-ezher üniversitesi var. neyse ki burada yazan çoluk çocuk biliyor. aferin...
19 mucizesinin(!) mucidi reşad halife, bir süre sonra yaptığı hesaplar tutmadığı için kuran'dan bazı ayetlerin silindiğini ileri sürmüştü. el-ezher üniversitesi ise kuran'da ebced, 19 veya diğer tür matematik mucizelerin bulunmadığını, bulunmasına gerek de olmadığını bildirmişti.
reşad halife, tucson camisinde, iki kişi tarafından, yirmi yerinden bıçaklanarak öldürüldü. kuran'da matematik mucizesi bulunduğunu iddia edenler duyurulur. ayağınızı denk alın...
Kuran'in ilk yazildigi donemde Hz Selahattin tarafindan "gerekli yerleri degistiriniz" minvalinde ortaya ciktigi gunumuz islam bilginleri tarafindan saklanan bir gercektir. Almohads ( Ing. Emeviler ), bu durumu kendi burokratik menfaatleri icin kullanmis ve Kuran'i degistirmislerdir.
ateistlerin nedense en büyük derdidir,
gözündeki çapağı silmeden sözlüğe koşar ve en büyük sıkıntıları olan din ve dindarlarla alakalı, aslında kendilerinin nötr olmaları gereken durumlara çözüm ararlar,
garip bir ruh halleri olsa gerektir, zira müslümanların böyle bir sorunsalı yoktur.
inanmayanlara ne anlatsan da yine inanamayacakları için gereksiz yere açılmış bir sorunsaldır.
ancak ayetlerde de belirtildiği gibi kur'an-ı kerim yüce mevla'nın koruması altında olduğundan biz inanlar için değiştirilmesinin imkan dışı olduğu kesin ve nettir.
inanmayanlar sözüm size. düşün artık şu islamiyetin yakasından.