elmayı adem yediyse bizim suçumuz nedir

entry5 galeri0
    1.
  1. tanrı' ya şükür müslümanız eyvallah. Efendim bize anlatılan nedir?

    Tanrı bir yasak meyve ağacı yaratmış, adem ile havvaya bu ağaca dokunmayın demiş. Bu meyve ağacı elma olarak bildirilmiştir. Havva ana dayanamamış yemiş, ademi de teşvik etmiş. Adem baba da havva anaya uyup elmayı yemiş. Sonra tanrı kızıp adem ile havvayı dünyaya sürgün etmiş, cennetten kovmuş.

    Hey adaletinden sual olunmaz tanrım. Elmayı onlar yedi, bizim suçumuz nedir? Biz mi yedik de elmayı hala dünyadayız?

    Adaletinden sual olunmaz tanrımın adaletine göre bizim cennetten kovulmayacağımıza, sadece adem ile havva ceza çekeceğine göre adem havva işi yalan oluyor.

    bu konu hakkında bilgili arkadaşlar cahilliğimi mazur görüp bilgilendirsinler.
    0 ...
  2. 2.
  3. herşey sebepler dahilinde olur.

    --alıntı--

    Hz. Adem, Allah’ın isteğine rıza göstermek için o meyveyi yemiştir. Allah yeryüzünü yaratmış ve insanları Hz. Adem Aleyhisselam ile Hz. Havva’nın soyundan yaratacak ve yeryüzünde kendisini bulmaya çalışmaları için onlara bir ömür verecek, akılları ile Peygamberleri vasıtasıyla insanlara duyurduğu emirlerine mi, yoksa kendisi tarafından görevlendirilen Şeytan'ın söylediklerine mi inanacaklar?

    --alıntı--

    işte tüm mesele bu. yaradanın kendini bize bildirmek istemesi. elma sadece bu sürecin başlaması için vesile olan birşey. o olmasaydı başka birşey olurdu. nitekim insanın yaratılma amacı da cennetten kovulmak istenmesi değildir. yaratıcının varlığını bildirmek istemesidir.
    2 ...
  4. 3.
  5. "Ne suçu?" diye ikinci bir soru doğuran soru. Adem'in elmayı yemesi suc mu oldu. Tersine bir getiridir. Böylece insan günah işlemeyi ogrenebilmistir.
    0 ...
  6. 4.
  7. elma denilen şeyden başlayalım ilk önce bildiğim kadarıyla elma isin hikayesi asıl olan adem ve havvanin cennete birbirleri ile ilişkiye girmeleridir. ayrıca insanoğlunun geçmişinin bunun üstüne kurulması cok ibretlik bir olaydır şöyle ki: islâm inancında zina büyük günahtır ama ondan da büyüğü direk allahtan alınan emrin uygulanmaması ve şeytanın hilelerine nefsi çıkarlar için uyulmamasıdır bu olaylar zaten olacaktı ki insanoğlunun üstünde sinanmak için bir gerekçe olsun ve bunlar zaten planlanmıstı.
    2 ...
  8. 5.
  9. Çünkü adem biziz. O yasak elmayı da her gün yiyen biziz. Kuran'daki adem kıssası aslında genel anlamda insanlığın temsili bir tarifidir.

    Adem kıssasını geçmişte yaşanmış bitmiş bir olayın hikayesinden ibaret zannedip bundan ders çıkarmaya çalışmak sığ bir düşünceden öteye gitmez.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük