Günümüzde göreceli olma yolunda ilerleyen kavramdır.
Ayrıca kişinin kelimeleri nasıl anladığına bağlı. Örn; bir dindar ile bir ateist'in ateist kelimesi üzerindeki düşünceleri farklıdır. Dindar bu kelimeyi küfür olarak kullanırken belkide ateist başka bir yerde ''ben ateist olduğum için gurur duyuyorum'' demektedir.
Bu yüzden kavram anlam değişikliği bakımından göreceli sayılabilir.
eleştiri uzun uzadıya cümlelerle yapılır, kafa karıştırdığı için eleştiriden gerekli ders alınamaz. hakaret ise bir bilemedin iki kelimeden oluşur, direk etki yaratır. *
bu farkı öğrenmek isteyen kişi rıdvan dilmen ile rahatsız edici gülüşe sahip hıncal uluç'u dinler ise sonuca ulaşır. rıdvan eleştirisini yapar adam akıllı. hıncal ise o adam değildir bu böyledir diye sporculara laf atar (çoğu zaman).
hakaret, eleştirinin terbiyesiz boyutudur ve eleştiriden daha subjektiftir.
hakaret kişiliğe saldırıdır, eleştiri eksiklikleri doğru bir biçimde belirtmektir.
eleştiri; Bir insanı, bir eseri, bir konuyu doğru ve yanlış yanlarını bulup göstermek amacıyla inceleme işidir.
hakaret ise; Onur kırmak için sarfedilen Küçültücü söz veya bulunulan davranış.
yani, birinde maksat karşıdakine yanlışını göstermektir, diğerinde ise maksat; üzüm yemek değil bağcıyı dövmektir.
otokontrole sahip olmayan bünyenin; eleştiri niyetinde başlayıp, aşmaması gereken fakat, ateşinin yükselmesiyle geçtiği ince çizginin sonrasında gelen sözlerin tümüne 'hakaret' denir ve çoğu kez karşısındaki insanı kanatır. oysa ki, eleştiri; karşısındaki insana değer verdiğinin göstergesidir. yaptığı işe önem verip, kendi karakterinin sınırları içerisinde yorumlamaktır. bu sebeple, biraz hissettirerek parmak ucunda okşamak olmalıdır.
Kocaman bir fark olduğu halde hala bazılarının hakaretlerine küfürlerine eleştiri,ifade özgürlüğü kisvesi giydirmeye çalıştıklarını görüyoruz.o.ç diye küfret,her türlü hakareti yap ondan sonrada eleştiri,ifade özgürlüğü de.biz de yedik.
eleştiri çift taraflıdır. gerçekleri yansıtır. karşı tarafın özelliklerini ortaya çıkarak karşı tarafın davranışlarını yönlendirir. hakaret ise gerçekleri yansıtmaz. nefret içerir. düşmanlıkların anasıdır.