Bazı ateist mal ve trollerinin arko el nemlendirici diye dalga geçtiği ama çok büyük bir sav içeren ayet.
Ebu leheb ve karısı yaşarken bu ayet inmiştir. Hiç bir ayet indikten sonra bu olmadı diye kalkmaz. Ebu leheb ve karısı yaşarken kuran onların hiç iman etmeyip cehenneme gideceğini bildirmiştir. Aynen de öyle olmuştur. Eğer ki ehu leheb ve karısı yaşarken iman etseydi bu ayet komple geçersiz olacaktı. Haşa kella kuranı Hz Muhammed yazsaydı eğer onlar hayatta iken asla böyle bir düelloya girmezdi ve böyle bir sözü söylemezdi. Çünkü Hz Ömer ve daha onca kimse daha önce müşrikti.
kur'an-ı kerimdeki sanatları anlamayan veya anlayamayan insan beyanıdır. Kur'an da allah "elleri kurusun" manası "ellerindeki mallar ve mülkler yok olacak, tükenecek." diye ima etmektedir. Arap dili ve edebiyatı okuma yada bu ayeti öğrenme zahmetine girseydiniz arapların böyle diyerek ne ima ettiğini anlardınız.
Allah’ın merhametine en güzel örnektir.
Yoksa kanser olsun, ciğeri sönsün falanda diyebilirdi. Gerçi o zaman kanser falan yoktu sanırım. Her neyse, leheb’in ucuz yırttığı beduadır efenim, yoksa Allah’ın gazabının ne kadar şiddetli olduğunu hepimiz biliyoruz.
Kur’an, Ebu Leheb ve eşinin kafir olarak öleceğini ve Cehenneme gideceğini bizlere haber veriyor. Kur’an’ın Allah’ın kitabı olduğunu kabul etmeyen ve bunu inkar eden kimse, şu sorularımıza nasıl cevap verebilir:
1- Ebu Leheb, Tebbet süresi indikten tam 7 yıl sonra ölmüştür. Yani Tebbet suresinin ayetleri, Ebu Leheb hasta yatağında ölümü beklerken gelmemiş, bilakis tam 7 yıl sonraki akıbetini bildirmiştir. Ebu Leheb’in küfür üzere öleceğini -Haşa, eğer bu kitap Allah’ın kitabı değilse bir beşer kendi başıyla nasıl bilmiştir?
2- islam’ın başlangıcında islam’ın birçok düşmanları vardı ki, zamanın geçmesiyle her biri teker teker islam’a girmiş ve Peygamberimize biat etmiştir. Hatta bunların içinde Müslümanlarla savaşan Halid bin Velid, Ebu Süfyan, Amr ibn As gibi zatlar da vardır. Hatta bunların içinde Hz. Hamza’yı şehit eden Hz. Vahşi ve Hz. Hamza’nın kalbini söken Hz. Hind de bulunuyordu.
Bütün bu kişiler daha sonra tövbe etmişler ve “Sahabe” ve “Hazret” unvanına layık olmuşlardır. Bu kişiler gibi Ebu Leheb’in ve eşinin de tövbe etmesi mümkündü ve son derece de doğaldı. Ancak Kur’an’ın lisanıyla, onların tövbe etmeyeceği ve kafir olarak öleceği ilan edildi. Acaba Hz. Muhammed (s.a.v) Allah’ın peygamberi ve Kur’an da Allah’ın kitabı değilse, Ebu Leheb’in ve eşinin kafir olarak öleceği nasıl bilindi?
3- Akıllı bir insan kendisini yalancı durumuna düşürecek konularda iddiada bulunmaz. Hele yalanını ortaya çıkaracak tarzda gayba ait hiçbir şey söylemez. Şimdi şunu bir düşünün: Kur’an, “Ebu Leheb ve eşi kafir olarak ölecek” diyor.
Eğer Ebu Leheb veya eşi: “Ben Müslüman oldum, tövbe ettim.” deseydi, Kur’an’ın mezkur haberi doğru çıkmamış olacaktı ki, bu da Kur’an’ın davasının iptali anlamına gelirdi. Hatta eğer Ebu Leheb veya karısı, yalandan da olsa, münafıklık yaparak “Biz Müslüman olduk” deselerdi, Kur’an’ın ve Peygamber Efendimizin doğruluğu birden yok olacaktı.
Öyle ya, Kur’an “kafir olarak ölecek” diyor, o kişi ise “ben Müslüman oldum” diyor. O zaman Kur’an’ın bu gaybi haberini ne ile izah edeceksiniz. işte durum bu kadar ciddi iken, Kur’an Ebu Leheb ve eşinin küfür üzere öleceğini haber veriyor ve haber verdiği gibi tam 7 sene sonra Ebu Leheb küfür üzere ölüyor.
Eğer Kur’an Allah’ın kelamı olmayıp -haşa- bir beşerin düzmecesi olsaydı, hiç o beşer yalanını ortaya çıkaracak böyle bir iddiada bulunur muydu? Siz olsanız bulunur musunuz? Elbette hayır! O halde bu haberi ve bu haberin doğru çıkmasını, Kur’an’ın Allah’ın kelamı olmasından başka ne ile izah edebilirsiniz?
Evet, Kur’an “Kafir olarak ölecek” diyor ve 7 sene sonra kafir olarak ölüyor. Bütün düşmanlığına rağmen, ayet-i kerimeyi yalan çıkarmak için münafıklık yaparak “iman ettim”bile diyemiyor. iman kelimesini yalandan da olsa telaffuz edemiyor.
Bunu bilmek, ancak ve ancak zamandan münezzeh olup, bütün zaman ve mekanları aynı anda bilmek ile mümkündür ki, bu sıfat da Allah-u Teala’dan başkasında bulunmaz.
işte, Kur’an’ın Ebu Leheb ve eşinin küfür üzere öleceğini haber vermesi ve tam haber verdiği gibi vukua gelmesini delil göstererek deriz ki, Kur’an, gaybları en iyi bilen Allah’ın kelamıdır ve O’nun sözüdür. Kur’an’ın gaybi haberleri bu hükümden başka hiçbir şeyle izah edilemez
1400 yıllık kitapta ebu leheb in ellerinin evrimi adlı bir çalışma yapacağım bir ara. bu eller neden bu kadar önemli?
ayrıca ebu leheb dedikleri kişi muhammed i yakından tanıyan biri ve aklı çalışıyor. amcası. o yememiş bu durumu herhalde elleri kurusun diye ayet gelmiş.
ali sair(ali küçük) hocanın yorumuna göre ayet-i kerime de''ebu lehebin elleri kurusun'' derken hem mal varlığı hem de soyu kast edilmiştir. yani iki elden kastı neslinin kuruması ondan devam eden bir soyun olmamasıdır. diğer bir açıdan da mekkenin önde gelen zenginlerinden olmasına rağmen malının ona hiçbir faydasının olmamasıdır..
Tebbet Suresi, Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.
1- Ebu Leheb'in iki eline yuh oldu, kendine de yuh
2- Ona ne malı fayda verdi, ne de kazandığı.
3- O, bir alevli ateşe yaslanacak.
4- Karısı da odun hamalı olacak!
5- Gerdanında fitillisinden bir ip olduğu halde.
peygamberimiz hz. muhammed (s.a.v.) efendimizin 12 amcasından biridir, yaşamında efendimize saygısızlık yapmıştır. bunun hesabını fazlasıyla verecek bedelini ağır ödeyecektir. cenabı allah, yüce kuranında bizlere bunu bildirmiştir.