ebedi cehennem

entry24 galeri1
    1.
  1. Gunahta cok asiri gidenleri bekleyendir.
    0 ...
  2. 2.
  3. Sonu olmayan ızdırap hali... Müslümanlar iÇin geÇerli değildir... GerÇekten müslüman olan kimseler cezaları dolunca cennete gideceklerdir...
    0 ...
  4. 3.
  5. Kafirlerin, yani ateistlerin, hristiyanların ve yahudilerin, münafıkların mahzun sonu.

    Cehennemde yanarken kafirler durmadan yalvaracaklar. Malik e diyecekler.

    - Malik allah a söyle. Acımızı Birgün dindirsin ve azabı bir gün için kaldırsın. Ya da bizi yok etsin.

    Malik diyecek.

    - susun, siz burda kalıcı olanlarsınız.

    işte mahvolmak bu değilde nedir.
    0 ...
  6. 4.
  7. Kafirlere biçilen azap şekli.

    Münafık, şirk koşan ve inkarcı kişiler kafirdir. Firavun vs de ekleyebiliriz.
    0 ...
  8. 5.
  9. Eğer varsa Gitmek istediğim yer.
    1 ...
  10. 6.
  11. kafir kimselerin ebediyen kalacakları ahiret mekânının ismi.
    1 ...
  12. 7.
  13. 8.
  14. ilkokulda biri din hocasına "günahkar birisi cennete girebilir mi" diye sormuştu. "Eğer allaha iman ediyorsa cehennemde cezasını çektikten sonra cennete girer ama allahı inkar ediyorsa ebediyen cehennemde kalır." Demişti.
    3 ...
  15. 9.
  16. sonsuz cehennem demektir. ebediyen cehennemde kalınacak yer.
    1 ...
  17. 10.
  18. büyük buluşma'da görüp kalbi acıtan olay. adamlar yalvarıyor lütfen beni yine dünyaya döndürün diye ama kabul edilmiyor. çok acı.

    bence yok bu. biz acıyorsak allah neden acımasın?
    1 ...
  19. 11.
  20. islam'da en azından olduğu düşünülen bir şeydir. öyle bir din ki sırf inanmıyorlar diye ebedi cehennemi vadediyor. bu arada her inanmayan dine hakaret edecek diye de bir şey yok. sırf keyfinden inanmak istemez yine istemez ama ebedi cehennem fikri çok korkunç bir düşünce. hepimiz bir anne babadan dünyaya geldik ve bir şekilde, gerek acıyla gerekse sevinçle yaşayıp gidiyoruz. sırf bu nedenden dolayı bile bir insan dine inanmayabilir. inanan kendi istiyor da inanıyor, zorla inanmıyor, inanmayan da kendi istemiyor. her inanmayan kötü değil ya.
    2 ...
  21. 12.
  22. içinde bu kavram bulunan her inanç gözümde lucifer bozmasıdır.

    Kutsal kitaptaki "söndürülemeyen (kimsenin söndürmeye gücü yetmeyecek) ateş" zamanla "sonsuza dek yanan" ateşe döndü!

    Sonrakiler öyle belledi.
    O ateş yakıp sonsuza dek "hiç/yok edecek" ateşti.

    Bu piskopat yaratıcı tasviri yüzünden dünya ateist dolu haklı olarak.
    0 ...
  23. 13.
  24. 14.
  25. bence ebedi cennet gibi adil bir şey ama çok da anlam yüklemek gerektiğini düşünmüyorum. zaten islam'a göre amelle cennete girilmiyor. inanan, salih amel işleyen cennete gidiyor, inanmayan cehennemde ebediyen kalıyor.
    1 ...
  26. 15.
  27. hayali mekandır. evren bile bir gün yok olacakken hiçbir şeyin sonsuz olması beklenemez.
    0 ...
  28. 16.
  29. bence cennet ve cehennemin ebediliği korkunç olsa da çok anlamlı da değil çünkü sonsuz olunca ne anlamı kalıyor ki. suçlulara müebbet hapis cezası bile ölüme kadar olabiliyor en fazla yani bir sonu var. umarım yanılmıyorumdur. cennet ve cehennemin ebediliğini zaten bir insan anlayamaz. edebiyat hocamız da lisedeyken sonsuzluk diye bir şeyin olmadığını söylemişti.
    1 ...
  30. 17.
  31. ahirette zaman kavramı dünyadaki zaman algısıyla aynı değil. fırsatın varsa kelam kaynaklarını karıştır, cevap bulabilirsin.
    1 ...
  32. 18.
  33. onu biliyorum galiba. mesela bizim saydıklarımızdan 1000 yıl allah'a göre 1 gün gibiymiş.
    Zaman ve mekân hem dünya hayatını hem de ahiret hayatını içine alan en temel iki mefhumdur. Allah'ın başka her ne varsa hepsi zaman ve mekân mefhumu içindedir ve olmak mecburiyetindedir. Zaman ve mekân mefhumunun dışında bir mahlûk tasavvur edilemez.
    sorularla risale böyle demiş.
    1 ...
  34. 19.
  35. Halkın parasını soyan, yolsuzluk yapanların, görüpte seslerini çıkarmayanların kalacakları yer.
    1 ...
  36. 20.
  37. kuranda allah arşta istiva etmektedir, ve eli var, ve onun her iki eli de sağdır, allah ın zaman ve mekanı aştığına dair ne hadis, ne de ayet, hiçbir nakil yok, tıpkı rabıta ve nakşibendi ritüelleri gibi.

    mevcut durum selefilere ve radikal hiziplere gerekçe sunsa bile, elimizdeki kaynaklar bunlar.

    "onu biliyorum galiba. mesela bizim saydıklarımızdan 1000 yıl allah'a göre 1 gün gibiymiş.
    Zaman ve mekân hem dünya hayatını hem de ahiret hayatını içine alan en temel iki mefhumdur. Allah'ın başka her ne varsa hepsi zaman ve mekân mefhumu içindedir ve olmak mecburiyetindedir. Zaman ve mekân mefhumunun dışında bir mahlûk tasavvur edilemez.
    sorularla risale böyle demiş. "
    0 ...
  38. 21.
  39. tekfirci, taassup bataklığında debelenen selefiliği aptalca ve gerici buluyorum, fakat kuran merkezli din anlayışına giden yol ile tarikatlaşmaya direnen tevhidçi öz arasındaki inci çizgi islam ın en makul yorumunu sunuyor.

    radikalizm yok.
    vahşilik yok.
    canavarlık yok.
    her şey, ahlak kurallarıyla tutarlı.
    https://youtu.be/WmbhrKtuMRk?t=122
    1 ...
  40. 22.
  41. O zaman sonsuz değilmiş hadi yine iyisiniz ateistler.
    0 ...
  42. 23.
  43. yaratıcının işi gücü yokta evrende mikrop büyüklüğünde olmayan bi canlı topluluğu için mahkeme falan kuracak sonra da canlı canlı yakacak falan.
    adam olursan bu dünya cennet, adam olmazsan cehennem.
    kurnazlık, can yakıcılık, haksız davranışlarınız, istekleriniz falan hayanızı cehenneme cevirir.
    0 ...
  44. 24.
© 2025 uludağ sözlük