türk milletinin maalesef gelenek görenek adına yaptığı kelimenin tam anlamıyla rezillik gösterisi.sorun karı koca arasında olabilecek en mahrem hadisenin böyle ifşa edilmesi nasıl bir kültürün ürünü olarak kabul edilebilir.
"Benim oğlumun çükü kalkıyor, seks yapmayı beceriyor, aldığımız mal(!) da 2. el değil" anlamına gelen adet.
Aslında bu adet günümüzde ve şehirlerimizde de devam etmektedir, sadece sokaklarında çarşaf dolaştırılacak mekanlar artık yoktur, insanın sosyal çevresi çeşitli bölgelere dağılmıştır. Bu zihniyetin devam ettiği, bekaretin tabu olarak görülmesiyle ispatlanabilir. SAdece Yöntemler değişmiştir.
kızı araba gibi gören ve 0 km. kız aldık diye gurur kaynağı yapmalarına neden olan adettir. eğer kız için o gece ilk değilse jet hızıyla boşanma, boşanmayla kalmayıp töre cinayeti gibi utanç verici olaylara neden olacaktır. ayrıca birilerinin, kızların paket olmadığını artık öğrenmesi lazım dememe neden olan hareket.
alınan gelinin defosuz olduğunu ele güne gösterme, düşman çatlatma, bekaret kanıyla övünme olayı.
abartısız dünyanın en ilkel geleneklerinden biridir. namusu bacak arasında arayan ezik zihniyetten tut, özel hayata saygısızlığa kadar varan geniş yelpazedeki bir eylemdir.
tamamen saçmalıktır, türk örf ve adetleri göz önüne alındığında kız için '' ben kızdım, şimdi karı oldum '' ya da yanında bir tepsi baklavayla utanç verici bir eylemi sembolize etmek demek gibi birşeydir ve hangi kültür de vardır böylesi saçmalık.
altında güvensizlik yattığını düşündüğüm hadise. ne yani gösteripte "ahmet'in oğlu bu işi becerebiliyormuş" yada kız için "kız oğlan kızmış" demek midir ?
namusun en değerli servet kabul edildiği toplumlarda, servet gösterisidir. doğruluğu kişinin değer yargılarına göre değişir.
günümüz pop-kültürü bekareti bağnazlık olarak kabul ettiğinden, ve islamiyetin de kişinin özel hayatının saklı tutulmasından yana olduğundan, toplumda bir kuralmışçasına uygulanması kanımca hatalıdır.
namusun en önemli göstergesinin evlenene kadar sevişmemiş bir kız yetiştirebilmek olan bir ülkede ailenin "artık kızımızın meşru bir cinsel partneri var, biz görevimiz yaptık" manifestosu niteliğindeki sembol.
yanında bi kutu baklavayla daha uygun olan rezalet, tatlı yiyip tatlı konuşmak mıdır aslı ha bir de şu var görenler altın falan koyuyorlarmış arasına * rezaletin altınlısı bu da *
+ löylöylöylöööööyyyy haaaaasan abiiii
- hayrola olm noluo len?
+ baksana abi hasan abinin çarşafı bu. burayaaa burayaaa...
- lan yapmayın ayıptır herkes size bakıo koyun şunu bi kenara.
+ olmaz abi görün işte delikanlı nası olur vur vur inlesin...
- la hevle vela. lan dur üstüme bulaştırcan.
+ mayu hiroşatama masuka. heeeeey amigooooo...
- ne diyon olm susun bi sakin olun.
+ japon bayrağına da benziyo baksana hilmi abi. ee erkek adam işte imzayı şekilli atımış maşallahh.
söylenecek sözün bittiği anlardan biridir.bunu yapanları o çarşafa sıkıca dolayıp hali hazırda tarlada gezip duran biçer döverin pekte fark edemeyeceği buğday filizlerinin arasına koymak lazımdır.bakın o zaman çok güzel kan görülebilir.* fark edildiği üzere ikisi arasındaki tek fark birincisinde ahlakın biçer döverler altında kalmasıdır.