aç oldukları için uyuyamayan, ve açlardan korktukları için uyuyamayan insanların iki ayrı kutup oluşturduğu acımasız dünyada akıllara gelebilecek en son önerme. insan insana insanlığını hissettirmedikçe, bu dünya güçlülerin eline kalacak, açlar hep açıkta kalacaktır.
burada bakılan tarafala alakalı bir durum yanlışı var. o çocuğun aç kalmasını engellemez. ama o çocuğu aç bırakanların cezasını keser. ceza verici gibi algılansada var olduğu ümidindeyiz.
yanlış önermedir. bütün insanlara rızkları eşit oalrak verilmiştir. örneğin, herkese bir ekmek düştüğünü varsayalım.
benden daha güçlü olan biri benim ekmeğimi alıyorsa ve onun iki ekmeği oluyorsa ben aç kalırım. bunlar da birer imtihandır. zengin fakire vermelidir ki açlık olmasın. bu yüzden zekat diye ve fakirlerin halini anlamak amacıyla oruç diye birer ibadet vardır. herkes borcu olan zekatı verse, hiç fakir kalmaz bu dünyada.
tanrı, yürütmeyi(irade) insanlara vermiştir.otomatik sistemin sürücüsüyüz.biz o' nun halifesiyiz.biz o'yuz.adaleti ya da adaletsizliği önce kendimizde aramalıyız.her insan çevresindeki açı doyurursa * , zaten aç insan kalmaz. sorunu uzaklarda aramak anlamsız.
kuranda da anlatıldığı üzre, muhtaç olana yardım edin dendiğinde inanmayanların "istese Allahın doyurabileceklerini mi biz doyuralım?" derler ve imtihanı kaybederler...
haydi inanç ile açıklamayı koyalim bir tarafa, iradi bir durumdur iman ve kimse zorlanamaz zira...
insani olarak, öncelikle bu önermeyi ortaya koyanın(bunun üzerinden dine saldırması ayrı bir değerlendirme konusu) sonrasında da bunu okuyan bizler ve tüm insanlığın "bir aç çocuk" için ne yaptığını düşünmesi icab eder?
ortada bir sorumluluk var ise "birisi"nden beklendiğinden "hiçbirşey" olmaz!
bunu hala öğrenemedik malesef...
Haa bir de "bunun bir de öbür dunyası var" cilar var.
Bu dünyada tecavüz edildikten sonra kalbine kadar sokulan bıçağın acısını ve o 'anı' yaşamış bir cocuğa öte tArafta oyuncaklara, altınlara gümüşlere boğsan kaç yazar.
O orospu çocuğunu ömür boyu yaksan ne yazar.
O tecavüz ve kalbine bıçak sokulma durumunu yaşadı mı o cocuk burda. Onun acısını hissetti mi? Ötesi traş.
Saglayabiliyorsan o eylemi engelleyerek sağlayacaksın adaleti. Yoksa iş bitmiş. Hangi adaletten bahsediyorsun. Ne olacak o cocuğun çektiği acı.
bir seyin var olması onun tersinide meydana getirir mesela tokluk ac olmama halidir zaten o seyin tersi olmasydı kendisinin olması bir seyi ifade etmesdi ben tokum diye biliyorsam aclık olmalıki tokum diye biliim eger herkes tok olsaydı tokum dememnin manası olmasdı yada kotuluk olmasaydı iyiliin kıymetini nerden bilecektik... bunları dusunun bir unlu yazar dedi diye arkasında gitmek zorun da deilsiniz yada kotu birisi bir seyi destekliyorsa karsı çıkmak zorun değilsiniz.
"Boynuzlu koç, boynuzsuzdan hakkını alacaktır" hadis.
azla sınav edilenler buna karşılık dirayetli olabilirlerse, diğer kişilerce daha üst seviyede bulunacaklardır.
- cennetin katmanları, cehennemin katmanları-
lakin dünyayı ebedi olarak görenler, bunu tüyden hafif olduklarında anlayacaklar.
doğru!!!
dünyada hasta varsa doktor yok,
dünyada saç sakal karışık biri varsa berber yok,
dünyada matematik bilmeyen varsa matematik öğretmeni diye bişey yok,
Çok doğru bir söz. Bunun üstüne yapılacak ve Allah'ın (güya) adaletini uzun uzun açıklayacak ve hele işin icine sınav minav geyikleri de katılacak her yorum her zamanki gibi mızrağı çuvala sigdirmaya çalışmaktan başka bir şey değildir.
Allah ya yoktur. Ya yarattığı insanların acı çekmesinden zevk duyuyordur.
evet insanlar aç çocuklara yardım etmelide neden onlar yardıma muhtaç onu soruyorum ben, neden yardıma muhtaç doğuyorlar. doğmadan bir güzellik yapılamazmıydı.
paris hilton eğer köpeğine yıllık 700.000 $ harcıyor ise bu allahın değil onun sorunudur hesap günü hesabı verecek olan o kişidir, herkes bu konuda duyarlı olur islama göre üstüne düşeni yaparsa o aç çocuk tok çocuk olacaktır.
suç tanrıda değil insanlardaysa, allah bunu düşünememiş mi acaba. düşünmüşte neden izin vermiş ya da. insanların beyinlerindeki bencillik yapan bölgeyi yaratmama gücü yok muydu acaba.
oysa ki dünyada açlık diye bir şey yoktur, dünyadaki sorun paylaşımsızlıktır, zira tanrı yeteri kadar nimeti vermiştir, lakin insanlar bu nimetten hak sahibi olanlara yeteri kadar pay vermemektedir, bunun suçu da bölüşmeyi bilmeyen insandır.