özelden biri yazmış "diyanet işleri bile günah değil derken siz götünüzden element uyduruyorsunuz" diye. buraya da yazayım da hani götünden element uyduran daha doğrusu adam gibi konuşmayı beceremeyen insan! okusun tekrar;
--spoiler--
Hz. Peygamber (s.a.v.) vücuduna dövme yaptıran ve yapana, (normal) dişleri yontarak şeklini değiştiren ve bunu yaptırana lanet etmiştir. (Müslim, K. el-Libâs, 119; Buhârî, K. el-Libâs, 82-87.)
--
--
(Şeytan) Şüphesiz onlara emredeceğim de Allah'ın yaradışını değişecekler. (en/nisa 4-119)
--spoiler--
not: allah'ın yaradışını sadece estetik olarak düşünmeyin. kalıcı dövmede de vücudu deforme ediyorsunuz. sağlık açısından bakın, kanser riski vardı bildiğim kadarıyla kalıcı dövmelerde. he nasıl olur nasıl biter bilmiyorum işin içinde bedene zarar verecek bir risk varsa bu günahtır. vücuda verdiğin her türlü zarar senin götünden yeni bir element olarak gün yüzüne çıkarılacak. bu kadar dert etme ama sen yinede.
not2: diyanet işlerine ait dövme günah değildir sözünün söylendiği bir kayıt varsa bana gösterebilir mi biri? yalnız bunu diyen kişinin ismini belirterek derseniz daha bir mutlu olurum.
bana kalırsa kısıtlı düşünmemek lazım. allahın yaradılışını vücut olarak almak bana kalırsa din konusu için oldukça somut, kısıtlı ve eksik bir belirleme olur. kişisel düşüncem allah'ın yaradılışının 'masum' olması ve değişmesi daha büyük önem taşır vücudumdaki bir dövmeden.
ayrıca doğru dürüst yapılırsa kanser riski yoktur. dövme bazı topluluklarda 'derimin, vücudumun özgürlüğü bana ait' demek için ortaya çıkmış olan , hala, çağımızda da aynı his üzerinden (genellikle) ortaya çıkan bir istektir. dine, allah'a bir karşı baş kaldırışı veya bir günahı mürekkepte aramak bana saçma geliyor.
sayısı çok fazla olmaması gereken insan tipidir. sonuçta hem dövme yaptırıp, hem de bunun günah olmadığını savunmak, arada derede kalmaktır. bir şeyin günah olup olmadığı konusunda hassas olacak insan, günah olup olmadığı tam olarak ispatlanamayan; ya da, hadi gönlünüz olsun, ispatlanmış, bir şeyi yapmaz. yaptırmaz. dövme yaptırmak isteyen insan da, işin dini boyutunu pek önemsemez. önemsese bile, kendine bir açıklama yapmıştır, ya da günahı neyse benim boynuma demiştir. olaya bir de bu açıdan bakmak lazım.
yani neymiş?
dövmem varsa, bunun günah olup olmadığından kime ne.
dövmem yoksa, dövmesi olanlardan bana ne.
her şeyi geçtim, bunları konuşarak ortalığı karıştırmak şahane.
dövmenin abdeste mani olduğu tamamen bilgisizlik ile söylenmiş bir sözdür. bunu izah edeyim.
efendim şimdi dövme derinin üzerine değil altına yapılıyor. genede suyu engelliyor diyenler var. bunu da izah edeyim.
suyu engellese havayı engeller. havayı engellerse deriniz hava alamaz ve çürümeye başlar. yani bir sıkıntı yok bu açıdan.
ancak.
dövme esnasında vucudun çektiği acı ve ıstırap sebebi ile haramdır. zira allahın sana emanet ettiği bedene keyfi olarak böyle bir eziyet çektirmeye hakkın olamaz. bitti
peygamber lanet etmiş. bunu nereden biliyoruz, nesiller sonra yaşamış hadis toplayıcıların yaptıkları ayrıntılı araştırmalardan.
ayrıntı ve titizliğe örnek olsun diye; örneğin atını yemle kandıran adam güvenilmezdir diyerek bundan hadis rivayeti alınmamış. peki kimden alınmış; dıdının dıdısının dıdıdı peygamber şuna ses çıkarmadıydı, eğilirken şöyle dediydi, her sabah da şunu yerdi diyen adamdan.
ondan sonra bu ateistler, hıristiyanlar niye bizim dini küçük görüyor. kurtulun şu hadis dininden artık, allah'ın dinine dönün, bi kuran okuyun da.