sen her boku ye önden arkadan,sonra dövmesi olanlara cenabet geziyolar diye bok at.biz her gün duşumuzu alıyoruz abdestimizi hocam herkes işine baksın.
fikrimin zikrimin cenabet olmasından daha iyi olan durumdur.
dövme üstü terler, abdestin geçerli olmaması gibi bir durum yoktur, rahat olunmalıdır.
dövme yaptıranlara cenabet diye bok atanlar da koynuna almasın, yatağını ayrı sersin olsun bitsin.
dövme derinin altına yapılan bir şey olduğundan, eğer dövme yapılırken abdestliysen daha sonra dövme yapıldıktan sonra tekrar abdest alacağında abdeste engel olmadığı bilen kişilerce açıklanmış konudur. fakat, insanın dövme yaptırması onun kalıcı olması dinen hoş karşılanmayacak olduğu açıklanmıştır. bir de vücuda zarar verecek, verebilecek şeyler hep dinen haram ya da harama yakın mekruh oluyordur.
yanlış birsöylem.dövme yaptırmak günahtır, ama dövme yaptıranlar cenabet olmaz, zaten o yüzdendir ki geçmiş zamanda dövme yaptıran sonra pişman olan birisi o dövmeyi kazıtmak zorunda değildir.
(bkz: Nihat Hatipoğlu):
insanın vücudunun doğallığını, güzelliğini bozacak müdahaleleri yapmaması gerekir. Dövme yaptırmak, zaruri ve sağlık yönünden gerekli bir işlem değildir. Ayrıca Hazreti Peygamber (S.A.V.) dövme yaptırılmasını kesin bir dille yasaklamıştır. Ancak dövme boy abdestine ve namaz abdestine engel değildir. Çünkü dövme, suyun deriye ulaşmasına engel oluşturmaz.
(bkz: Cübbeli Ahmet Hoca):
Haramdır günahtır. Zaten Hadis-i şerifte lanet vardır. Dövme yapan, yaptıran, saç ekleten, dişlerinin ucunu törpületen, kaş şeklini değiştiren Allah'ın yarattığı sureti değiştirenler olarak geçer. Hepsi haramdır üzerlerinde lanetlilik vardır. Pişman olmuşsa kalsın öyle. Çünkü çıkartması pahalı. Abdeste gusüle mani değildir. Çünkü deri altına işlemediği için.
(bkz: Saim Yeprem):
Dövme olması bir insanın Müslüman olmasına engel değil. Gusül abdesti geçerlidir. Üstünden yıkanabilir. Cünupluk devam etmez. Mesela piercing burunda sabitleştiği için altındaki derinin yıkanması gerekmez
yanlış bir önermedir beni her iki kolumda ve göğsümde dövme var fakat her cuma camiye gidip namazımı kılıyorum. birde dedikleri gibi dövme derinin altına işleniyor derinin yüzeyinde bir şey olmuyor görüntü dışında bu yüzdende zaten yanlış olan bir tespittir.
kendini allah sananların hükmüdür. allah'ın ise böyle bir hükmü yoktur. dolayısıyla bunu diyen şirke girer ve şirkin affı yoktur. afiyet olsun...
NAHL/116 Dillerinizin uydurduğu yalana dayanarak "Bu helaldir, şu da haramdır" demeyin, çünkü Allah'a karşı yalan uydurmuş oluyorsunuz. Kuşkusuz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa eremezler.
kolu kırılan birisi nasıl abdest alır. alçının üzerine mesh eder. böylelikle abdesti kabul olur. dövme yaptıran kişi inanıyorsa eğer alır boy abdestini yaptırır dövmesini ondan sonrada mesh eder olur biter.
evet haramdır.
insan vücuduna zarar veren her şey haramdır.
sigara,
bedava kömürü yakan hali vakti yerinde olan davarın çıkardığı kömür isi.
halk otobüsünde mazot ile yağı karıştırarak daha ucuz yakıt maliyetini hesap eden dallamanın egsozdan çıkardığı gaz.
fazla içilen nescafe ile ağrıyan mide sonuç ülsere kadar gider evet haram olur.
vs.
vs.
vs.
not: burada geçici dövme için yapılan boyaların bazı kimyasallardan hazırlanarak olması nedeniyle deriye su değmemesi açısından abdest alınmada ki haram konusuna indirgenerek bazı örneklemeler verilmiştir. deri altına yapılan dövme abdest alınmada bir engel teşkil etmez.
arkadaşlarım kulaktan dolma bilgiler ile kanaat edinmeyin.
geçici dövme deri üzerine olur,,ki abdest olayında sakıncalıdır. oje vb durumda olduğu gibi. ama kına türü natural boyalar istisna tarzındada açıklamalar vardır.
kalıcı dövme ise deri altına enjeksiyon ile yapılır. bunun tartışması bile mantıksızlıktır. eğer banyoda derisini çıkarıp yıkanan varsa yaptırmasın. gayet açık söylüyorum. bune bağnazlık böyle. ayağı kırılan biri platin taktırsa abdest alırken ayağını yarıp platini çıkarmasımı lazım.
yapmayın,
lütfen.
konunun geçtiği sure/ayet lütfen dedirten geleneksel, aksini görene kadar kulaktan dolma olarak nitelendirilesi inanış. dini mantığa dayandırmak gibi saçma adetlerim olmadığı gibi bunun mantığını sormadan da edemiyorum. dövme yaptırma ise, dövmenin hayati anlamlar ifade etmediği durumlarda trendy, şık, kız/oğlan tavlattıran bir hareket olarak nitelendirilebilir. öyle bir dövme olmalıdır ki ömür boyu üzerinde taşırken futursuz bir gençliğin gülünç hatırası olarak kalmasın ya da yerli yersiz lazer çırpıntılarına götürmesin. he aynı sure/ayet lazerle kazıttırmaya ne diyor? gusül lazeri mi?