haftada 1 kez yıkanan fakat bu hafta içerisinde hiç cenabet duruma düşmemiş bir insan ile, hergün düzenli şekilde yıkanıp temizlenen, fakat vücudunda döğme olan bir insanın hangisinin daha temiz (cenabet) olacağı arasındaki farkı çözen bi adam, zaten cenabetlik kavramının neden müslümanlıkta yeri olduğunu, ve neden farz kılındığını çözecektir. temizliğinde imandan geldiğini hatırlayabilir muhtemel. 1 hafta yıkanmayıp fare gibi kokan, bu aradada cenabet olmayan insanınki temizlikse, dövmeli ama hergün yıkanan temiz, pak adamınki nedir sormak lazım.
x: pis dövmeli, cenabet seni, ömür boyu cenabet kalacan olm sen bilion mu
y: lan 1 aydır yıkanmıyosun çöp tenekesi gibi kokuyosun, bana bok atıosun pis herif
x: yıkanmıyorum ama cenabet değilim olm.
y: haa tamam o zaman sen temizsin ben pisim.
x: öle tabi kuranda yazıyo.
y: anladım okuma yazma var ama idrak yok, çözdüm sorununu şimdi.
x: ne ^'??
dini kurallara, dini mantığa göre doğru bir önerme . dövme yapılan bedene yeni boyalar yeni efektler ekleniyor dolayısı ile kirleniyor, kirlenen benden cenabet olunca dövme yapılan yer temizlenemiyor dolaysı ile temizlenmeyen deriye su temas edemiyor yani cenabet kalınıyor.
NE OLURSA OLSUN iNSANIN VÜCUDUNA YAPTIRIRKEN DE SONRA PiŞMAN OLUP SiLDiRiRKEN DE EZiYET ETTiĞi, ANLIK HiSLERiN VERDiĞi ÇOŞKUYLA YAPILAN KALICI iZLERDiR. NE LÜZUMU VAR. SiBEL TÜZÜN MESELA NE KADAR HOŞ KADIN AMA O DÖVMELERiNi GÖRÜNCE MiDEM BULANIYOR. iNSAN VÜCUDU KUTSALDIR. iTiNA ETMEK GEREK.
konunun geçtiği sure/ayet lütfen dedirten geleneksel, aksini görene kadar kulaktan dolma olarak nitelendirilesi inanış. dini mantığa dayandırmak gibi saçma adetlerim olmadığı gibi bunun mantığını sormadan da edemiyorum. dövme yaptırma ise, dövmenin hayati anlamlar ifade etmediği durumlarda trendy, şık, kız/oğlan tavlattıran bir hareket olarak nitelendirilebilir. öyle bir dövme olmalıdır ki ömür boyu üzerinde taşırken futursuz bir gençliğin gülünç hatırası olarak kalmasın ya da yerli yersiz lazer çırpıntılarına götürmesin. he aynı sure/ayet lazerle kazıttırmaya ne diyor? gusül lazeri mi?
arkadaşlarım kulaktan dolma bilgiler ile kanaat edinmeyin.
geçici dövme deri üzerine olur,,ki abdest olayında sakıncalıdır. oje vb durumda olduğu gibi. ama kına türü natural boyalar istisna tarzındada açıklamalar vardır.
kalıcı dövme ise deri altına enjeksiyon ile yapılır. bunun tartışması bile mantıksızlıktır. eğer banyoda derisini çıkarıp yıkanan varsa yaptırmasın. gayet açık söylüyorum. bune bağnazlık böyle. ayağı kırılan biri platin taktırsa abdest alırken ayağını yarıp platini çıkarmasımı lazım.
yapmayın,
lütfen.
evet haramdır.
insan vücuduna zarar veren her şey haramdır.
sigara,
bedava kömürü yakan hali vakti yerinde olan davarın çıkardığı kömür isi.
halk otobüsünde mazot ile yağı karıştırarak daha ucuz yakıt maliyetini hesap eden dallamanın egsozdan çıkardığı gaz.
fazla içilen nescafe ile ağrıyan mide sonuç ülsere kadar gider evet haram olur.
vs.
vs.
vs.
not: burada geçici dövme için yapılan boyaların bazı kimyasallardan hazırlanarak olması nedeniyle deriye su değmemesi açısından abdest alınmada ki haram konusuna indirgenerek bazı örneklemeler verilmiştir. deri altına yapılan dövme abdest alınmada bir engel teşkil etmez.
kolu kırılan birisi nasıl abdest alır. alçının üzerine mesh eder. böylelikle abdesti kabul olur. dövme yaptıran kişi inanıyorsa eğer alır boy abdestini yaptırır dövmesini ondan sonrada mesh eder olur biter.
kendini allah sananların hükmüdür. allah'ın ise böyle bir hükmü yoktur. dolayısıyla bunu diyen şirke girer ve şirkin affı yoktur. afiyet olsun...
NAHL/116 Dillerinizin uydurduğu yalana dayanarak "Bu helaldir, şu da haramdır" demeyin, çünkü Allah'a karşı yalan uydurmuş oluyorsunuz. Kuşkusuz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa eremezler.