yanlış bir önermedir beni her iki kolumda ve göğsümde dövme var fakat her cuma camiye gidip namazımı kılıyorum. birde dedikleri gibi dövme derinin altına işleniyor derinin yüzeyinde bir şey olmuyor görüntü dışında bu yüzdende zaten yanlış olan bir tespittir.
(bkz: Nihat Hatipoğlu):
insanın vücudunun doğallığını, güzelliğini bozacak müdahaleleri yapmaması gerekir. Dövme yaptırmak, zaruri ve sağlık yönünden gerekli bir işlem değildir. Ayrıca Hazreti Peygamber (S.A.V.) dövme yaptırılmasını kesin bir dille yasaklamıştır. Ancak dövme boy abdestine ve namaz abdestine engel değildir. Çünkü dövme, suyun deriye ulaşmasına engel oluşturmaz.
(bkz: Cübbeli Ahmet Hoca):
Haramdır günahtır. Zaten Hadis-i şerifte lanet vardır. Dövme yapan, yaptıran, saç ekleten, dişlerinin ucunu törpületen, kaş şeklini değiştiren Allah'ın yarattığı sureti değiştirenler olarak geçer. Hepsi haramdır üzerlerinde lanetlilik vardır. Pişman olmuşsa kalsın öyle. Çünkü çıkartması pahalı. Abdeste gusüle mani değildir. Çünkü deri altına işlemediği için.
(bkz: Saim Yeprem):
Dövme olması bir insanın Müslüman olmasına engel değil. Gusül abdesti geçerlidir. Üstünden yıkanabilir. Cünupluk devam etmez. Mesela piercing burunda sabitleştiği için altındaki derinin yıkanması gerekmez
yanlış birsöylem.dövme yaptırmak günahtır, ama dövme yaptıranlar cenabet olmaz, zaten o yüzdendir ki geçmiş zamanda dövme yaptıran sonra pişman olan birisi o dövmeyi kazıtmak zorunda değildir.
dövme derinin altına yapılan bir şey olduğundan, eğer dövme yapılırken abdestliysen daha sonra dövme yapıldıktan sonra tekrar abdest alacağında abdeste engel olmadığı bilen kişilerce açıklanmış konudur. fakat, insanın dövme yaptırması onun kalıcı olması dinen hoş karşılanmayacak olduğu açıklanmıştır. bir de vücuda zarar verecek, verebilecek şeyler hep dinen haram ya da harama yakın mekruh oluyordur.
fikrimin zikrimin cenabet olmasından daha iyi olan durumdur.
dövme üstü terler, abdestin geçerli olmaması gibi bir durum yoktur, rahat olunmalıdır.
dövme yaptıranlara cenabet diye bok atanlar da koynuna almasın, yatağını ayrı sersin olsun bitsin.
sen her boku ye önden arkadan,sonra dövmesi olanlara cenabet geziyolar diye bok at.biz her gün duşumuzu alıyoruz abdestimizi hocam herkes işine baksın.
yaa olum ne kadar boş işler artık hala bu düşüncelerle kendinize yazık ediyosunuz. bereket gelmezmiş cenabetin evine. hele bu tam bir fiyasko. ulan ne kadar cenabet varsa milyoner siz manyak mısınız. bereket dediginiz ne sizin ben çözemedim. hayret cidden hayret. onun dışında abdestin olayı temiz olmaktır. temizlendin mi bitti. gerisi fasa fiso biraz akıllı olun
dövmelerden nefret eden birinin bile bir anda dövme yaptırasını getiren dinci zırvası. birilerine doğru olanı yaptırmak istiyorsan akla mantığa uygun şeyler söylemelisin. kurallarla, kalıplarla, hurafelerle, dogmalarla bu dünyada doğruya, iyiye, güzele olan inancını kaybettirdiniz insanların.
derinin altına su geçmediği için temizlenememe durumudur. Gusülün farzlarından biride tüm vücudun iğne ucu kadar yer kuru kalmayacak şekilde yıkanmasıdır.
islam da peygamberi ya da tanrıyı nesnel olarak tasvir etmek yasak olduğundan resim sanatını tümden reddetmeleri üzerine ortaya çıktığını düşündüğüm hurafe. hee dedikleri gibi gusul abdesti gibi bir sorunsal var ise bu boyaların ya da resimlerin derinin altında olduğundan önerme baştan yalnıştır. bunun dışında yakılan kınanın suyu geçirdiği iddaa ediliyorsa vay halimize der bazı yıkanan beyinlere oturup ağlarım.
dövmenin abdesti geçirmemekle bir sıkıntısı yoktur çünkü dövme deri altına işlenen boyadır. abdestte önemli olan deri üstüne su değmesidir. fakat bu dövmeyi caiz kılmaz. allahın yarattığını değiştirmek ve ayrıca onun verdiği bedene zarar vermektir. dinen uygun olmaması bundan ileri gelir.
zira dövme, derinin üzerine değil, derinin altına yapıldığı için, deriye su değmemesi gibi bir durum söz konusu değildir. buna bağlı olarak dövmeli kişinin gusül abdesti almasında herhangi bir sakınca yoktur.
islam dini açısından dövme yaptırmanın yasaklanmasının sebebi, vücut bütünlüğüne zarar vermesi, vücutta kalıcı bir iz bırakmasıdır.
kafayı yıllardır kurcalayan bir önerme şeklidir. deri altına enjekte edilen ilk dövmenin tarihçesi çok eski olmamasına rağmen nedendir ki dövme ile abdest karşılaştırılır? bence asıl sorun o dönemde günümüzde yapılmakta olan dövmelerin var olup olmadığıdır.
* ancak allah(c.c.) ın bilebileceği bir durum. herşeyden önce kalıcı dövme, deri altına işlenir bu yüzden tene su değmiş olur. ikinci olarak, benim şahsi kannatime göre allah(c.c.) için önemli olan niyettir; allah, töbe haşa insanlar gibi işi gücü bırakıp "aaaa oraya su değmedi hahahha cenabet kaldın" diyecek bir varlık değildir, insanların dövmeleriyle uğraşacağını hiç sanmıyorum. bu 2 sebepten ötürü de, şahsi fikrime göre kesinlikle saçmalık olduğuna inandığım olgu. ama dediğim gibi gerçeği ancak allah(c.c.) bilir.
he ama denirse ki: "dövme yaptırmak günah mıdır?" diye, o cenabetlikten ayrı boyuttur. onu hiç bilmem olabilir de olmayadabilir de. ilgimi çekmediği için pek araştırma ihtiyacı hissetmedim günah olup olmadığı konusunda. kimi diyor günah kimi diyor değil.