yönetmenliğini ve senaristliğini ümit ünal'ın yaptığı 2002 yılı yapımı polisiye türk filmi. oyuncuları ali poyrazoğlu, cezmi baskın, fikret kuşkan, ozan güven, rafa radomıslı ve serra yılmaz'dır. 21.istanbul film festivali'nde en iyi film ödülünü almıştır. yine aynı film festivalinde serra yılmaz da en iyi kadın oyuncu ödülünü kazanmıştır. tümü videoya çekilip dijital ortamda kurgulandıktan sonra 35mm'ye basılan ilk türk filmidir.
az once youtubedan izledigim ve hakkindaki izlenimlerimi canim sozlugumle paylasmak istedigim filmdir. adina nazire edercesine gonlumdeki notu, en azindan 10 uzerinden dokuz olan filmdir.
cok basarili monologlarla bezenmis film, her seyden once bende dogvilleden aldigim keyfi, tadi hatirlatti diyebilirim. en azindan bildigimiz klasik film kaliplarinin disinda, basariyla kotarilmis ilginc bir polisiye. filmin 2002 yapimi oldugunu ogrendigimde, saygim bir kat daha artti. ayrica kendime de kizdim, bu filmi nasil iskalamisim diye.
filmin konusunu anlatip can sikacak degilim ama cok basarili oyuncu performanslari hakkinda nacizane fikrimi beyan etmek isterim musadenizle;
ozan guven*: diger isimlere gore daha az rolu olmasina ragmen, gencecik haliyle isil isil parliyor. kendisine 10 uzerinden 7 veriyorum.
fikret kuskan*: bende, varoldugu her filme gidilmesi gerektigi gibi bir garanti duygusu uyandiran bu harika oyuncunun en parlak performanslarindan biri denilemez belki ama her zamanki gibi vasatin cok ustunde... 10 uzerinden 7 veriyoruz haddimiz olmayarak.
rafo radomisli*: ilk defa bu filmde izledigim bu abiden cok etkilendigimi soylemeliyim. dogalligi karsisinda sapka cikarttim, kimdir bu diye merak ettim** kendisine 10 uzerinden 8 veriyoruz.**
serra yilmaz**: serra yilmaz'i nasil bilirsiniz? ben cok iyi oldugunu bilirim kendimce. bu filmde de ben sasirtmadi. cok iyi. kaya'nin annesi rolunde, sorguda, buyuk gel gitler yasayan, sirlarinin altinda ezilen, basit bir ev kadini, anne'yi, o kadar basariyla canlandiriyor ki, kendi hayatindan bir kesit oynadigini dusunebilirsiniz. 10 uzerinden 9 verdim kendisine, helali hos ediyorum.
cezmi baskin*: ben simdi bu buyuk ustanin oyunculugu hakkinda teknik bir yorum yapmaya kalksam, dogal olarak bu isin profesyonelleri ve profesyonel derecede hasta amatorleri tarafindan, tukurukler icerisinde bogulurum; sen kimsin kereste hesabi. o yuzden haddimi bilicem sadece su duygumu paylasmak istedim... beynelminel filminden sonra 2. kez bende; " ya bu anuna kodumun sektorunde bi tane akli basinda, senarist, yapimci yokmu, cezmi baskin'a basrol yazip oynatacak" hissi uyandiran film oldu. kendisine yine, hasa, haddimimiz olmayarak 10 uzerinden 10 veriyoruz.
ali poyrazoglu*: tum yasitlarim gibi trt 2'de kim bunlar komedi programiyla tanidigim, bizim bir kusak oncemizin erotik film yildizi, onun da oncesi, tiyatro sanatcisi, sanatci, ustadin nadir filmlerinden biri. kariyerinde kac filmi vardir bilmiyorum ama mazhar alansonla basrolunu paylastigi arkadasim seytan filminden, aklimda kaldigini hatirliyorum. ancak bu filmi izledigimde, bu abi neden daha fazla film yapmamis, neden sinemada hic gormemisiz diye cok hayiflandim gercekten. filmdeki tum iyi performansi bir yana, finaldeki, yaklasik 2,5-3 dakikalik monolugunda, oyle bir dokturuyor ki, kaya'yla iliskisini ve onun hakkinda hissettiklerini anlatirken, oyle sigir gibi baktim afedersiniz. hani klasik geyigimizdir; ahh bizde onlarda olan imkanlar olsaydi var ya... ahh bu cocuk amerikali olsaydi var ya... falan gibi. iste bu abimizin performansi, orta seviyeli bir amerikan filminde, orta seviyeli bir oyuncu tarafindan sergilenseydi, en azindan oscar heykelcigine* aday gosterilirdi. o derece bal kaymak diyoruz ve 10 uzerinden 10 veriyoruz efenim.
son olarak; filmin kendisi ile ilgili genel kanaatimize geldigimizde, daha onceden gormus oldugumuz aazimiza sican basarili performanslarin hatirasina ve onlarin daha fazlasini gorme umudunu tasima arzusuna duydugumuz saygidan, 9,5 tan 9 veriyoruz ki, bu islere emek verenlerin, 10 puan alma arzusu hic bitmesin, bizi paramparca etmeye devam etsinler. sizler beni mest ettiniz, allah'ta sizi mest etsin.
budut: pardon yaa, az daha unutuyodum , sonradan edit yapacaktik yine... kaka link veremiyoruz, adres tarif ediyoruz. burdan duz git, caminin kosesinden sola don, orda karsinda youtube'u goreceksin. search kismina, 9 veya yaziyla dokuz yaz, film 10 parca halinde karsina gelsin. izleyip begenirsen beni arti'ya bog, begenmezsen terbiyesizlik yapma. ben mi cektim filmi anuna koyyim. zaten isik biraz sey olmus gibi. haklisin.
uğurlu sayımdır. ayrıca sayı değil, rakamdır. diğer rakamlardan farklı olduğunu ve sihirli olduğunu düşünüyorum. kaç ile çarparsanız çarpın. çıkan sonucun rakamlarını toplayın muhakak 9 ve 9'un katlarına ulaşırşınız. başka hiç bir sayıda bunu elde edemezsiniz.
(bkz: heyecanlandınız dimi.)
5 dakika daha uyuyum mantığını değiştirilen telefonla birlikte yerini alan rakam sony ericcson denilen telefon 9 dakika erteliyor saati sabahları 9 dakika daha uyuyum uyanacağım yeni sloganım oldu...
Beni tanıdın geldim yine
Ruha gıdanızı verdim bile
Aç bırakmadı her bir track
Müzik oldu benim derdim yine
Eskidi pişti eskidi sekiz
Mutluluğunda resmini demin hop çiziverdim
Ben hep birileri çok karaladı kafiye tekniği rapin
Klipte greenbox realda xbox kullanan bir insan
Benim elimde porçöz var
Seni lavabodan alırım bok Sirhot
Dilimle kopça çözerim ben
Bana kız yolla en güzelinden
Her satırım msn nicki gibi
Prim yapabilirsin üzerimden
Hep emeklemekte rap direk
Ayakta durup dillere pelesenk
Ettirmek bizim işimiz yeni moda bu geri çekilin
Nakarat
Kızgın yorumlar
Bizden rapine
Benim adım çıkmış dokuza
indirmem sekize
Bak dur lan kralım hala
Her duyguda var mübalağa
Pit10'la çekişmem olmaz asla
Beni buradan çıkarın aaa aaa
Piyasada wack rapi tespit edelim
Tv'de yüzümüzü eskitmeyelim
Keder yerine ben tespih çekerim
Bırak müziği çek git bebeğim
Kral tv sevdi bizi
Kardeş hıyar mısın mc misin
Biz çekinmeyip tepkimizi
Çok koyupta aşarız hep limiti
Takip ettik hep biz güldük
Soracak olursak herkes ünlü
Gözden düştü çünkü
Tarih yazdığı tek yer günlük
Dinletir yapıp o da demo
Mikrofon yerine verin ona lego
En iyisi o buna alı koyan ego
Tarzım değişti yeni moda emo
Hep emeklemekte rap direk
Ayakta durup dillere pelesenk
Ettirmek bizim işimiz yeni moda bu geri çekilin
Nakarat
Kızgın yorumlar
Bizden rapine
Benim adım çıkmış dokuza
indirmem sekize
Türk kağanlarının dokuz tuğu bulunurdu. Radloff'un saptadığı Manas Destanında, Manas'ın gömülüşü anlatılırken, ölüsünün dokuz gün bekletildiği, işlemeli giyimlerinin dokuz parçaya bölünüp halka üleştirildiği anlatılır. Osmanlı Türklerinde de görülen, verilen armağan dokuz sayısı ile ölçülmesi geleneği çok eskilere dayanır. Buna benzer olarak, Marco Polo Cengizli Kağanlığı'nda büyük hana verilen armağanların dokuz kat olarak sunulması gerektiğini söyler. Dede Korkut Kitabında geçen dokuzlama çargap da armağanların en büyüğüdür. Yine Dede Korkut Kitabında, Deli Dumrul doğduğunda babası dokuz buğra öldürür; ana oğlunu dokuz ay dar karnında taşımıştır; Oğuz beğlerinin toylarında onlara dokuz karagözlü kafir kızları sağarak (bardak, kadeh) sürerler, badyalar dokuz yerde kurulur, Oğuz alpı övünürken düşmanın dokuzunu bir yerine saydıracağını söyler, dört tür kadın içinde en kötüsü sabahleyin daha elini yıkamadan dokuz bulamaç yer.