dinsizlerin kuran da bas ortusu yoktur iddialari

    5.
  1. örtünün emrini "kara çarşaflara bürünün", "türban takıp, bir ton makyaj ve dar kot pantolonlar giyip, kaşlarınızı da alın" ya da afganistan daki gibi, "kafatasının şekli bile belli olmasın diye burka giyin" şeklinde anlamayan insanlardır.
    "dinde şu vardır" demek ile "dinde şu yoktur" demek arasında hiçbir fark görülmemelidir. o nasıl dinsiz oluyor ise, senin de olduğun şey aynıdır müftü efendi.
    32 ...
  2. 11.
  3. kadınların saçlarını ve boyunlarını kapatmasının dinen gerekli olduğu ilahiyatçıların verdiği fetvalarda sabittir.
    ancak bir konuda fetva verilmesi o konunun tartışmaya kapandığı anlamına gelmez.
    artı, dinen bunu gerekli görmeyen veya dinin bir böyle beklentisi olduğunu kabul etmeyen insanları dinsizlikle suçlamak bence doğru olmaz. bana göre ağır kaçmış bu başlık, doğru olmamış..

    bir hadisle entry'imizi bitirelim: " eğer bir insana kafir(dinsiz) dersen ve o dinsizse senin için sorun yok. ama eğer o imanlıysa, o zaman sen dinsiz olursun. "
    15 ...
  4. 12.
  5. her müslümanın yapması gereken, uyması gereken kurallar vardır. ve kelime-i şehadet getiren herkes allah katında müslümandır. yani bazılarının söylemi ile dinlidir. dinsizliğin kararını ancak ve ancak allah verir. bir kimsenin dinsizliğine kimse karar veremez..

    geçtik. saçlarını örtmemek diyelim ki günah. bu sadece 2 adet surede geçen bir cümledir. koskoca kuran-ı kerimde bütün ayetleri tam olarak yerine getirdik sadece baş örtmek mi kaldı yapmadığımız? bütün vazifelerimizi yerine getirdik ve örtünmediğimiz için dinden çıkıyoruz öyle mi?

    geçtik. saçlarını örtmeyenleri dinsizlik ile suçlayan insancılar, sizler dinin sizlere emrettiği herşeyi tam ve eksizsiz olarak yapıyor musunuz? mesela allah'a şirk koşmanın ne derece günah olduğunu biliyorsunuzdur umarım. peki sizin gibi düşünmeyen insanları dinsizlikle suçlamak bir nev'i allah'a şirk koşmak değil midir? kısaca allah adına karar verip diğer müslümanlara dinsizlikle suçlamak suç değil midir?

    kısaca sadece başörtüsünü örtmedi diye dinden çıkıldığı hangi ayette yazmaktadır?

    herkes dinine inanır elinden geldiğince vazifelerini yerine getiri. ancak eğer var ise neden örtünmediğinin hesabını allah'a verir. örtünmedin diye kimseyi allah bile dinden çıkardığını söylememişken, bunu iddaa etmek senin gibi andavallara düşmez..
    12 ...
  6. 9.
  7. "örtünün" emrinde baş veya saç kelimesi geçmekte midir ki, sen örtünün kelimesini başörtüsü olarak algılıyorsun. arapça bu kadar fakir bir dil midir ki örtünme ile başörtüsü arasındaki farkı ayırt edemesin gibi artık sitemden dışarı taşan cümleleri akla getiren insanların iddialarının söylenmesidir. sen de bana kuran da "saçınızı, başınızı örtün" ibaresini göster ben de sana "evet dinsizim" diyeyim ama eğer gösteremiyorsan, sen beni suçladığın şeyi söyleyecek misin bakalım.

    (bkz: bir insana dinsizsiz diyenlerin dinsiz olması)
    14 ...
  8. 2.
  9. kuran-ı kerimi okuyan bir çok insanın ortaya koyduğu iddiadur efendim. çakma prof. olmakla alakası olmayan bir durumdur kanımca.
    18 ...
  10. 13.
  11. dinlerde, din görevlilerinin dışında üniforma yoktur. inanç kalp işidir. allah'la kul arasındaki gizli yoldur. inancının reklamını yapan, hatta alenen ibadet eden günaha girer. kuran'da, peygamber'e ait kadınlara uygun görülen kıyafetler ''avret yerlerinin örtülmesi'' ''ayıp yerlerin kapatılması'' tarif edilmiştir. saçlarını cinsel organı sananlar varsa buyursunlar kapatsınlardır.
    9 ...
  12. 4.
  13. 25.
  14. 17.
  15. bir muminin hezeyanlari diye, cok iyi bir brosur olur yahu bundan. kitabin kapaginda, ustune turban ortulmus bir kuran. arkasinda kafayi sallayan bir sakalli, cubbeli. siyah zemin ustune, yesil harflerle yazilmis brosurun adi. *
    6 ...
  16. 16.
  17. dinsiz olmayanların söylediği açık ve bariz iddia'dır. örtü örtme kavramı vardır ama başörtüsü yoktur. diğer bütün dinlerde bu kesin bir dille örtüneceksin diye dile getirilsede kuranda bu yoktur. varsa da mahrem yerleri örtme kavramı vardır ancak bizim ülkemizdeki yobaz, bağnaz, arap özlemi çekenler bunu islamiyetin birinci şartı gibi göstermektedir. bunun gerçekteki nedeni ise siyasal simge olan türbanı yaygınlaştırarak toplumu gerçek sorunlarından uzaklaştımak, şükürcülüğü ve tamah etme anlayışını benimsetmek, kendi ideolojilerini benimsetemek. ve bu sav'ı ortaya atanlarda laik türkiye cumhuriyeti düşmanı bölücü insanlardır. ki bu kendi söylemlerinden de bellidir her yerde bu belgelere ulaşılabilir.
    6 ...
© 2025 uludağ sözlük