Allah şeytanı yaratmadı. O kendi yaptıkları yüzünden şeytan haline geldi. Şeytan önceleri cin türünden bir varlıktı. Maneviyatta o kadar ilerledi ki Allah onu meleklerin başına getirdi. Allahı o kadar severdi ki Allah ona haris ismini verdi. Daha sonra insan yaratılınca insanı içinde ki kibirlenmeden ötürü hakir gördü. Kendi yaratılışını insana üstün gördü.
Allahın buyruğuna uymadı ve kovuldu. ismi şeytan oldu ve insanı düşman belledi. Niye imtihan var peki ona gelicek olursak Allah bizi ona olan inancımızın samimi mi değilmi ortaya çıkması için imtihan eder. Allah bilmez mi içimizi samimi olup olmadığımızı ? Elbette bilir, ama bizi sınayarak bize seçim hakkı vererek doğruyu bulmamızı ister. Bence bu insana verilmiş en büyük nimet. Hür irade. Yoksa insanda melekler gibi iradesi olmadan Allah kulluk ederdi sürekli eğer Allah isteseydi. Ama bize Allahın vermiş olduğu bu nimetle, hür irademizle, doğru kararları verip Allahın istediği gibi bir kul olmalıyız. Kuranda der ki aklını kullan. insan da aklını kullanıp hür iradesiyle doğru olanı Allahın hoş gördüğü şeyleri yaparsa her şeyin düzeleceği inancındayım.
rahat olun. kainatta varlığından haberdar olduğumuz herşeyi düşünün. yani bunca şey bir tesadüf eseri mi var olmuş? imkansız. demek ki bir yaratıcının varlığı çok da anormal değil. boşu boşuna o yaratıcı acaba nasıl biri diye kasmayın kendinizi. allah, kendini kuran'da olduğu gibi tanımlamış. okursun, eğer aklına yatarsa iman edersin. yok ters gelirse, iman etmezsin.
dinlerde mantık hatası var. mesela kuran' da:"gayrimüslimlerden kendinize dost edinmeyin,kadınlardan şahit seçmeyin" şeklinde ifadeler var. bunların mantığı çok tartışılır. ama ateistlerde ya da dinleri çok sert eleştirenlerde de bi mantık hatası vardır ki, o da başı dara düştü mü: "allah!" demektir.
Niye var diye soruyoruz ya , cennet cehennem niye var, insan niye ,imtihan niye, iste
Birseyi yapmak icin gereksinime ihtiyac duymak sebep aramak insanlarda vardir, birseyi birsey icin yapariz , birseyi yapmak icin nedene ihtiyac duyariz , Allah c.c ise birseyi yapmak icin gereksinime ihtiyac duymaz , yapmak ister yapar , ol der olur.
Tabi olaya Allah insani neden yaratti diye bakinca , Allahi kendimize kiyas ediyor gibi oluyoruz , Allah c.c un nedene ihtiyaci yoktur.
Ayrica Allah insani kendi sanatini sergilemek icin kudretini gostermek icin yaratmistir,
Bu odul ceza yaklasimini anlamak imkansiz degil, seytanin imtihan icin oldugunu bilmedikten sonra.
Hem Allah insani yaratiyor ,guzel hediyeler veriyor , saniyorum kimse olmamayi yani yoklugu istemezdi , yada dusunemeyen bir bocek olarak yasamayida. Allah sadece dunyayida yaratmamis, hacmi dunyadan 7 katrilyon daha buyuk yildizlarin ve bu sekilde milyonlarca yildizin oldugu, milyonlarca galaksinin oldugu evreni ve alemleri yaratmis.
Firavunu yenen tek basina Allah in izni ile Hz.Musa idi. Allah istese tabiki seytan da kalmaz hatta sen supermen olursun, uflersin daglar yok olur vs, Ama iste bizi dusunsun diye hem akil vermis hemde sanatini gostermis geriye anlamak kaliyor, Gokyuzunde Allah vardir diye yazilmasini yada super mucizeler beklemek yerine.
Diyoruz ki kainattaki her varlik Allahi zikrediyor, inanmayan insan ise hepsini yalanlamis olmuyormu,
Ee Allah herseyi affediyor, sonsuz hediyeler de veriyorum diyor , sadece kendisini reddetme haric.Neden olsun diye degilde neden olmasin diye baksak?
(bkz: kur-an okumak)
ayrıca açıklama:
(2-3) (ey muhammed!) biz, kuranı sana sıkıntı çekesin diye değil, ancak (allahın azabından) korkacaklara bir öğüt (bir uyarı) olsun diye indirdik.
ayrıca karşı tez:
yaratıcının bizi niye yarattığını yaratıcının gözünden görebilmemiz imkansız olacaktır. çünkü onun bilgi dahiline sahip değiliz. ancak şuan bilgimle söyleyebilirim ki yaratıcı sahip olduklarını paylaşmak için insanı yaratmış olabilir. ancak sonsuz ikram sahibi olabildiği için olacak ki bu onu tehtit etmez. sadece insan onun dediği gibi yaşamaya çalışmalıdır. örneğin namaz kılarak, sadaka vererek. bunun kişiye faydaları olabileceği gibi topluma da büyük faydası olacaktır. düşünün ki lüksü sevmeyen ve her aldığını paylaşan insanlara sahip bir dünyada açlık olabilir miydi? herkesin 5 vakit biraraya gelip toplandığı bir dünyada bireyselleşme mi olurdu? dinin öğüt verdiği merhamete, sevgiye günümüz toplumunda ihtiyaç yok mu gerçekten?
işte o kitab (Kuran), ki onda hiç bir şüphe yoktur. O, muttakiler için bir hidayet kaynağıdır. (Bakara: 2)
Bu (Kuran) bütün insanlığa bir açıklamadır.
Allahdan korkanlar içinde bir yol gösterme ve öğüttür. (Al-i imran: 138)
Aslında her müslümanın aklına ömründe bir kez olsun takılmış sorudur.
cevabı için 10 dakikadır uğraşıyorum, ama aklıma bir şey gelmiyor doğrusu. bunun elbet bir açıklaması vardır, bir din görevlisine sormak lazım.
ama daha karmaşık bir şeyler istiyorsanız
(bkz: sonsuzluk)