şebnem paker'in güzel sesiyle hayat bulmuş, dinlemeye doyamadığım, 1997 de eurovision şarkı yarışmasında üçüncü olan harika şarkı. bu şarkının başarısında şebnem paker'in güzel yorumu kadar grup etnik'in, türk müziğine ait bağlama ve ney gibi enstrümanlarının harika bir şekilde kullanılmasının etkisi vardır.
1997' de eurovisionda dublin' de şebnem paker' in sesinden müthiş ve bizden ezgilerle beraber dinlediğimiz şarkıdır. eurovisiona katıldığımız şarkılar içerisinde en beğendiğim, dinlemeye doyamadığımdır.
şebnem paker in iç acıtan şarkısı. dinledikçe dinlenesi. evde bağıra bağıra söylenesi.
hiç geçmiyor günler sensiz geceler yine kimsesiz
ah! sevdiğim nerdesin? kimdesin?
dinle
deli aşkının sonu var mıdır?
diye sormadan severim seni
acı dinmedin, gece bitmeden
yola düşmeden bulurum seni
bana yar midir?adı var mıdır
diye sormadan bilirim seni
göze girmeden, dile gelmeden
yüze gülmeden, severim seni
şebnem paker'in 1998'de çıkardığı ilk ve maalesef tek albümüdür. bu albümün, başarının sıcaklığında çıkmaması kendisinin şarkının bestecisi levent çoker'le yaşadığı anlaşmazlık sonucu şarkının orijinalini albüme koyamaması beklenen ilgiyi görememesine neden olmuştur. albümdeki şarkılar:
01 Dinle
02 Dilber
03 Mırmır Kedi
04 Beni De Al
05 Beşinci Mevsim *
06 Geceler
07 Sus
08 Gel, Gel, Çal *
09 Beşinci Mevsim (Remix)
10 Dinle (Remix)
1997'de 3. olarak bize eurovision'daki ilk başarımızı kazandırmış olan şarkı. parçanın türkçe olması yanında arkadaki bağlama ve ney gibi bize ait olan enstrümanların olması bu başarıyı daha da anlamlı kılar.
şu ana kadarki en güzel yurovizyon şarkımız. sertap'ı da geçer evet.
enstrümanlar ve güzel bir ses. her şey doğal, ve o an yapılıyor. kendi kültürümüz deriz ya hep. işte bu şarkıda var.
abartayım, sahne şovu bile en son hadise'ninkinden ve birinci sertap'ınkinden güzel. abuk subuk oynayan dansçı kızlar yok. sadece vokal dans ediyor ama çok doğal. arkadaki abilerimizin hafif şaklabanlıkları falan. çok hoş yav. birinciliği hakedicek bir şarkıymış bu şarkı kesinlike.
ayrıca şebnem'e arkadan destek veren başka bir ses de yok. sadece kendisi var. sesi billur gibi. müziğin altında kalmıyor şimdikiler gibi.
bağlamada ahmet koç da saçsızmış. saç ektirmiş demek sonradan. hımm.
bugün katılsaydı 1.lik şansı azımsanamayacak kadar çok olacak bunun sebebi de şarkıdaki türk motifleriyle süslü soundu kanımca türkiye'nin eurovision'a gönderdiği en iyi şarkı. * bu şarkıyı indirmek içinse
şimdi dinleyince bile '' ne kadar iyi şarkı yapmışız'' dedirten, özellikle düzenlemesi süper olan, 1997 senesinde irlanda'nın başkenti dublin'de yapılan eurovision'da 3. olmuş şebnem paker şarkısı.
dünyadaki tüm saatlerin tersine döndüğü, herşeyin durduğu an sanki. buram buram çalıntı kokan şarkının* şarkı kısmından daha çok klibine dikkat çekmek isterim. zira bu klipte genel görüş şudur; "kıroluk kavramı artık somuttur."
şöyle aşamaladan geçirirsek;
01.01 deki kare yapma hareketinde attığı bakış yok edicidir.
01.07 da arabada attığı gülümsemeli bakış Sean PAul dür.
02.26 da o sadece 1 saniye süren bakış ise bize "klibin geleceği" konusunda bilgi verir.
03.42 deki mahsun un o yürürkenki "kavgaya gidiş" bakışı zaten olaya son noktayı koyar..
http://www.ptav.de/mp3/sebnempaker/dinle.mp3
edit: hatırlıyorum da trtde bu şarkı yayınlandıktan hemen sonra diğer tüm tv kanalları flash haberlere anchorman'lerini çıkartıp bu şarkıyı çalmışlardı:
"evet sayın seyirciler, yoğun istek üzerine şarkıyı yeniden yayınlıyoruz"..
mahsun kırmızıgül'ün ünlü pop şarkıcısı justin timberlake'in LiSTEN! deyişinden özendiğine inandığım bir şarkı. dj onur'un remixiyle yüksek seste güzel olabilen eğlencelik.