Dinle, bu ney nasıl şikâyet ediyor; ayrılıkları nasıl anlatıyor.
Diyor ki: Beni kamışlıktan kestiklerinden beri feryadımla erkek de ağlayıp inlemiştir, kadın da.
"Dinle, bu ney neler hikâyet eder,
ayrılıklardan nasıl şikâyet eder.
Beni kamışlıktan kestiklerinden beri feryâdımdan erkek ve kadın müteessir olmakta ve inlemektedir.
iştiyâk derdini şerhedebilmem için,
ayrılık acılarıyla şerha şerhâ olmuş bir kalb isterim.
Aslından vatanından uzaklaşmış olan kimse,
orada geçirmiş olduğu zamanı tekrar arar.
Ben her cemiyette, her mecliste inledim durdum. Bedhâl
olanlarla da, hoşhâl olanlarla da düşüp kalktım.
Herkes kendi anlayışına göre benim yârim oldu.
içimdeki esrârı araştırmadı.
Benim sırrım feryâdımdan uzak değildir. Lâkin her gözde onu
görecek nûr, her kulakta onu işitecek kudret yoktur.
Beden ruhtan, ruh bedenden gizli değildir.
Lâkin herkesin rûhu görmesine ruhsat yoktur.
Şu neyin sesi ateştir; hava değildir.
Her kimde bu ateş yoksa, o kimse yok olsun.
Neydeki âteş ile meydeki kabarış,
hep aşk eseridir.
Ney, yârinden ayrılmış olanın arkadaşıdır. Onun makam perdeleri,
bizim nûrânî ve zulmânî perdelerimizi -yânî, vuslata mânî olan perdelerimizi- yırtmıştır.
Ney gibi hem zehir, hem panzehir;
hem demsâz, hem müştâk bir şeyi kim görmüştür.
Ney, kanlı bir yoldan bahseder,
Mecnûnâne aşkları hikâye eder.
Dile kulaktan başka müşteri olmadığı gibi, mâneviyâtı idrâk
etmeye de bîhûş olandan başka mahrem yoktur.
Gamlı geçen günlerimiz uzadı ve sona ermesi gecikti. O günler, mahrûmiyyetten ve
ayrılıktan hâssıl olan ateşlerle arkadaş oldu –yânî, ateşlerle, yanmalarla geçti.
Günler geçip gittiyse varsın geçsin.
Ey pâk ve mübârek olan insân-ı kâmil; hemen sen vâr ol!..
Balıktan başkası onun suyuna kandı.
Nasipsiz olanın da rızkı gecikti.
Ham ervâh olanlar, pişkin ve yetişkin zevâtın hâlinden anlamazlar.
En iyi değil belki ama en içten, en doğal Eurovision performansı. Şebnem paker çok doğal ve çok güzel kadın zaten. 1.56 da orgu bırakıp kollarını açarak dans etmeye başlayan abimiz de ayrı bir doğallık katmış.
Madem sabahın köründe ayakta olmak zorundasın şu şarkıyı dinle de kendine gel. Haydi millet hep beraber tempoyla ve aşkla:
Çile bülbülüm - yılmaz morgül.
Mahsun Kırmızıgül' ün Batı'nın ahlaksızlığıyla Doğunun kekoluğunu sentezlediğini şarkıdır. Klipte her milletten kadının olup Çin'den kimsenin olmamasıda ayrı bir düşündürücü durum. Shakira waka waka dan sonra en büyük ırklar arası kliptir.
eurovision'un en iyi türkiye şarkısı değil direkt eurovision tarihinin en güzel şarkısıdır. Şebnem Paker'i izlerken büyülenmemek elde değil, her izlediğimde "keşke karım olsan" demekten kendimi alamıyorum, inanılmaz güzellik, inanılmaz performans ve ses.
şebnem paker'in 1997'de ülkemizi eurovision'da temsil ettiği şarkıdır. gönüllerin birincisi tabiri çok klişe bir tabir olsa da bu şarkıyı tam anlamıyla karşılamaktadır.