dinin zararları

entry88 galeri2
    83.
  1. Vicdanı köreltmesi. Mesela bir canlının ölümünü “cennete gitti, melek oldu” diyerek açıklaması. Kendisini böyle avutmayanlar ise o ciğerini dağlayan acıyla başbaşa kalır.
    3 ...
  2. 82.
  3. ona yobazlığın zararları demek daha doğru.
    1 ...
  4. 81.
  5. Hocam coğrafi keşiflerin iç yüzünü okuyun, sonra yine konuşalım.
    0 ...
  6. 80.
  7. En büyük zararı vicdana perde çekip köreltmesidir.
    insanların rasyonel düşünce yetisini yok eder.
    Durağan olan tüm düşünceler insanı fanatizme sevk eder.
    Kendinden olmayanı dışlar.
    Din ölüm fikrini kabullenememekten ve aitlik duygusundan beslenir. Aynı dine mensup olanlar kendilerini oraya ait hissederler yani bu his dini besleyen şeylerden birisidir bir diğeri de tabii ki ölümü kabullenememek.

    Bir kere bir dinde hoşgörü ol(a)maz hoşgörü olsa o zaten din değil bilim olur.
    Ha şunu da belirteyim; dinler olmasaydı bilim olmazdı ama bu demek değildir ki bilimle din örtüşüyor. Asla örtüşmez. Bilim kendinden olmayanı dışlamaz, deney+ gözlem = sonuç bilimin yöntemi budur.

    “Düşüncelerim için ölmeyi göze alamam çünkü yanılıyor olabilirim” bertrand russell
    1 ...
  8. 79.
  9. 78.
  10. -bağnazlık yüzünden insan öldürmek, yakmak ve yıkmak.
    -din sömürüsü.
    -dinci terör örgütleri.
    -şeriatın getirdiği baskı ve yoksulluk.
    -hacı hoca, tarikat ve tarikatçılar..
    -zibilyon tane mezhep ve mezhep kavgaları.
    -üfürükçü ve falcı tayfa.
    -çocukların zihnini körelten okullar, yurtlar.
    -bilimselliğin, mantığın azalması.
    -dogmalarla geçirilen bir hayat.
    -sorgulamamanın getirdiği cehalet.
    -özgürlüğün her alanda kısıtlanması.
    -ahlakın bir kitaba indirgenmesi.
    -hiç görmediğin, hiç tanımadığın insanları çok sevmek.
    -aza kanaat getirmek.
    -din sömürüsüyle semiren din tüccarları.. Vs.
    1 ...
  11. 77.
  12. geleneksel dinlerin dışında bir din "politik doğruculuk".

    din ile aynı mantıkla çalıştığı için din denilmelidir.

    bilimin gelişmesini önler laboratuvarlarda hayvanlar üzerinde deney yapılmasına karşıdırlar ama hapisanedeki ağır suçlular üzerinde deney yaptığınız zamanda karşı çıkarlar. çünkü onlara göre bu faşizm.

    açlıktan kırılan toplumlara yardım etmek yerine çoğaltıp daha fazla insanın açlıktan ölmesine sebep olurlar ayrıca açlıktan ölen insanlara yardım etmek yerine nesli tükenmekte olan canlıları yaşatmaya çalışırlar.

    yardım ettiklerini zannettikleri siyahilere en büyük zararı yine onlar vermektedirler.
    0 ...
  13. 81.
  14. hangi dinin? satanizm dersen saymaya başlayayım sana.
    1 ...
  15. 80.
  16. 79.
  17. dinin değil din(i)darların zararları demeliyiz asıl. Din değişmez din anlayışları değişir.
    0 ...
  18. 78.
  19. Diğer insanları ve toplulukları ötekileştirmek.
    6 ...
  20. 77.
  21. Dinin olduğu yerden;

    -ahlak uzaklaşır.
    -mantık uzaklaşır.
    -ilim uzaklaşır.
    6 ...
  22. 76.
  23. o dinin değil dincinin zararlarıdır.
    6 ...
  24. 75.
  25. domuz eti haram dedikleri için ülkede domuz eti satan restaurant, kasap, market bulamıyoruz bu büyük bir zarar. siz yine satın haramsa bize haram. sonuçta alkol de haram ama ebesinin sakalına kadar vergi almayı biliyorsunuz.
    2 ...
  26. 68.
  27. insanı düşünmekten ve sorgulamaktan, bir kimse ya da bir gruba biat etmenin yolunu açar. Tüm dinler siyasi amaca hizmet eder ve bireysellikten çıkıp (tanrı -kul arası), çoğulculuğa dönüşmüştür.
    0 ...
  28. 67.
  29. dinin değil monoteizmin zararıdır o. din konusunda ben tek doğruyum dediğin yerde din savaşları kaçınılmaz olur ve dine zalimlik diye örnek veren ateistlerin, agnostiklerin veya deistlerin hemen hemen hepsi ibrani dinleri örnek veriyor. özellikle hıristiyanlık ve islam bir din olmaktan önce emperyalistler ve yahudilerle birlikte bunlar kendilerinin tek doğru olduğunu savunur, hadi yahudiler savunur ama dayatmaz fakat islam ve hıristiyanlık hem savunur hem de insanlara bunu zorla dayatır. din savaşlarının nedeni buradan çıkar ve o inançsız kesimin din adı altında örnek verdikleri de hep monoteist daha da açık ifadeyle ibrani ( yani arapyarım adası dini de diyebiliriz) kesim.
    bu insanlar üzerinden dini genellemek saçmadır çünkü tanrılar allah, isa, yehova olmak zorunda değildir. bunlar tanrıları böyle açıklamış olabilir fakat yeryüzünde milyonlarca açıklama vardır ve herkes tanrılara bir şekilde ulaşıp onları kendi aklı çerçevesi yettiği kadar açıklamıştır fakat ben tek doğruyum, herkes yalan dememiştir. ben peygamberim tanrıyla konuştum, yok bana melek geldi falan da dememiştir. bunu diyenler monoteist dinler ve kendi açıklamalarını tek, doğru yanılmaz olarak görüp bunu insanlara dayatıyorlar.
    oysa sonsuz olan tanrıları ne kimse görebilir, ne bilebilir, ne onlardan haber alabilir. peybamberler en büyük sahtekarlardır bu yüzden ve kişilerin dini veya dinsizliği hiçbir zaman sorun değildir. herkesin popisi kendine.
    2 ...
  30. 67.
  31. Hiç bir din kötüyü emretmez onun için dinler de sıkıntı yok kullarda pu.tluk çok.
    2 ...
  32. 66.
  33. Dinsizliğin (pkk, dhkp c; komünist rusya, mao, çavuşesku)zararlarını görmeyen dingillerin içindeki islam nefretini döktükleri konudur.

    Birileri tutturmuş "atalarının dinleri" diye viyak viyak 2 sendir papağan gibi aynı şeyi tekrarlayıp duruyor. Oysa kimse atasının dininde değil. Şahsen ben laik te değilim, alimlerce kur an ayetlerinin anlamlarının, hükümlerinin eğildiğine inanıyorum. E benim atalarımdan kimse ile aynı kafadan değilim. Neyse maksat işi " propaganda" ya çevirerek ortalığa sis verenlere cevap değil.

    Ayrıca şu maide 33 had cezalarını bile nerelerde uygulandığını anlamadan din bildiğini zanneden zavallılar gelsin

    "rivayetlerin toplamından anlaşıldığı üzere âyetin inişi, her halde yol kesme haydutluğu ile ilgilidir. Fakat bazıları bu hükmün kâfirlere mahsus olduğuna, bazıları da fâsık Müslümanları da içine aldığına kâni olmuşlardır ki, fakihlerin çoğunun görüşü budur.

    Peygamber (asm) ile harb etmek akıl ve âdet bakımından mümkün olabilirse de, Allah ile savaşmak ne aklen ne de şer'an mümkün olmadığından her halde mecazdır. Halbuki bir lafzın hem hakikat, hem mecaz olması caiz olamaz. Şu halde burada savaş, hem Allah'a ve hem peygamberine ilgisi itibariyle mecaz olmak gerekir. Şu halde "muharebe" lafzı, ya Allah ve Resulünün emirlerine ve hükümlerine karşı gelmekten mecazdır. Veya o emirler ve hükümleri tatbik ve icra eden Allah'ın kullarına savaştan mecazdır. Sonra bu savaşın bilinen mânasıyla açık savaş olmadığı da gerek siyak (söz gelişin)tan ve gerekse nüzul sebeplerinden anlaşılmaktadır. Zira görülüyor ki bunda esirlik ve cizye gibi hükümler yoktur.

    Tefsircilerin çoğunluğu ve fakihler, harbin aslı, bir selb (zorla alma) mânâsını içine alması bakımından bu savaştan maksat, yol kesmek demek olduğunu beyan etmişler ve buna "büyük hırsızlık" adını vermişlerdir. Bazıları da gerek, şehir dışında ve gerek içinde olsun. Yani açıktan hırsızlığa kalkışmak demişlerdir. Bu mânâda ise müste'min (emân alarak islâm ülkesinde bulunan gayri müslim), zımmî (gayr-i müslim vatandaş), harbî (müste'min ve zımmî olmayan gayri müslim), kâfirlerden vaki olabileceği gibi, fasık Müslümanlar tarafından da olabilir. Özetle bunlar, biri diğerini koruyarak toplanıp kuvvetli bir engel teşkil eden ve bu şekilde gerek Müslümanların ve gerek islâm tabiyetinde veya himayesinde bulunanların canlarına veya mallarına veya ırzlarına kasteden ve asayişlerini bozan sosyal ve siyasi sapıklık erbabıdır. Ve bu âyette bunların cezası olan dinî ceza açıklanmıştır. Şöyle ki:

    Allah ve Resulüne savaş açan, yani Allah'ın ve Resulünün emirlerine ve hükümlerine fiilen karşı çıkmakla Allah'a ve Resulullah (asm)'a harp vaziyeti alan ve yeryüzünde bozgunculuk için koşan, cana veya mala veya ırza saldırmaya veya tarla ve nesli yok etmeye girişmek ve ihmalcilik ile hak (doğru) nizamı ve halkın asayişini bozmak ve ifsat etmek için çalışan kimselerin suçlarının derecelerine göre cezaları şundan ibarettir:

    Öldürülmeleri, yani adam öldürmüşler ise kısas yoluyla değil, affı caiz olmamak üzere cezayı tatbik ederek öldürülmeleri veya asılmaları, yani hem adam öldürmüşler, hem de mal almış veya ırza tecavüz etmişlerse diri olarak asılıp, süngü ile öldürülecek, yahut öldürüldükten sonra ölü olarak asılarak halka gösterilmeleri, veya ellerinin ve ayaklarının çapraz kesilmesi, yani adam öldürmemişler de yalnız mal almışlar ise, biri sağdan, biri soldan olmak üzere birer elleriyle birer ayaklarının kesilmesi, veya bulundukları yerden sürülmeleri, (yani bunların hiçbirisini yapmış olmayıp yalnız yolda tehdit etmişler ise yeryüzünden sürülmeleri), hapsedilmeleri veya bulundukları yerden diğer bir yere sürülmeleri"

    https://www.google.com.tr...Vy3WPqNf0uPDoI0-mtVKgdr6A
    3 ...
  34. 66.
  35. islamiyet için konuşuyorum.cidden islamiyet çok yanlış anlaşılıyor.ona bakılırsa amerika gibi yerlerde de adamlar dinlerine bağlı.pazar günü aylak insan göremezsiniz hepsi kilisede olur genelde, yahudilerde sinagoglarda aynı şekildedir.islamın ilk emri oku olmasına rağmen, hz.muhammedin ilim çindede olsa arayın bulunuz sözlerine rağmen inatla cahillik içinde yaşamaya devam eden bir halk var ve bu halk türkiyede hiç azımsanmayacak derecede çok.mesela en bilmeyenler için tevekkül diye bir kavram vardır.sen bir kul olarak bir iş olur,sınav olur elinden geleni yaparsın sonra gerisini allaha bırakırsın.işte bizim insanımız ve müslümanların yarısı en başta bunu yapmıyor.hiçbir şey yapmadan, bir şey için emek harcamadan allahtan medet umuyorlar, körü körüne bir şeylere bağlanıyorlar, yok bilmem ne baba, bilmem ne efendi türbesine gidip dilek dilemeler, ağaca çaput bağlamalar felan.sen o allahın verdiği aklı kullanmazsan senin sokaktaki köpekten farkın olmaz.sen o aklı kullanacaksın.kullananları da mevcuttur.bugün tıp, astronomi, coğrafya bu sayedeyse sizin o beğenmediğiniz ibni sina, biruni, harezmi, farabi, piri reis gibi insanlar sayesindedir.neyse konu fazla sapmadan entryi bitiriyim.anlayan anlamıştır ne demek istediğimi.
    1 ...
  36. 65.
  37. Dinin zararı diye bir şey yok. Yararları vardır.
    Nesi zararlı olmuş keşke örnek verseydiniz??
    Nedir sizde batıya özentilik anlamıyorum yok kuran önemsiz hadisler önemli yok amaçsız bir din varlığı en büyük zarar gibi boş konuşmuşsunuz da konuşmuşsunuz ?
    Zaten müslümanı müslümandan tanımayacaksın. Aç Kuran-ı Kerim oku arapçan yoksa Kuran harflerini bilmiyorsan Türkçe mealini oku. internette kız düşüreyim onu bunu stalk yapacağınıza açın da dinle ilgili güzel üç bir şey öğrenin. Bir kaç kişi şu yazdığımı eksileyecek eksileyin zerre umurumda değil. islam dini hoş görü dinidir anlatabildim mi ? Yobazlık iLE arasında ince bir çizgi var ! Şöyle saçma sapan başlık açıpta okuyan insanları da günahınıza ortak etmeyin. Az beyninizi çalıştırın yorulmazsınız.
    3 ...
  38. 66.
  39. Olmeyi ve oldurmeyi mesrulastirir. baska pek az ogreti insanlara senenin belirli bir gununde gruplar halinde arapca sozler soyletip koyun, kuzu bogazlattirip ; bunu tanrilara kurban icin yaptirabilir.

    Kimsenin nasil oldugunu bilmedigi evrensel problemlere, ornegin "nasil yasam basladi" gibi, cozum getiriyormus gibi davranir. Insanlara her seyin sebebini anlatiyormus gibi yapar ama aslinda acikladigi hic bir sey yoktur.

    Aman nazar degmesin diye "muc muc" havayi opup tahtaya vuran insanlar 2 saniye "Napiyorum lan ben?" diye dusunmezler. Iste bunun sebebi dindir.
    3 ...
  40. 65.
  41. islam için söylüyeyim.
    yanlış din anlayışı.ölümü meşrulaştırır.hiç bir şeyi sorgulatmaz.sorgulama itaat et der.kuran önemsiz hadisler önemli hale gelir.
    1 ...
  42. 64.
  43. Ulan ne kastınız ve kendinizi. Valla tebrik ediyorum. Şunların yerine dini arastirsaydınız alim olmuştunuz alim.
    5 ...
  44. 63.
  45. din insanı asalaklaştırır ve vahşi bir yaratık haline getirir. aslında bunu sadece din değil inanç olan her şey yapar. insan inandıkça bağnazlaşır bağnazlaştıkça vahşileşir. o yüzden bence inanç diye bir şey olmamalı.
    3 ...
  46. 62.
© 2025 uludağ sözlük