dini gericilik olarak goren mal

entry60 galeri0
    1.
  1. insanların yüz karalarındandır. ona göre tüm dindarlar yobazdır, dine kapananlar maldır. ama bilmez ki en mal kendisidir. onu dünyaya gönderen, binlerce nimet veren allah a şükür etmemekte, onun şrtlarını yerine getirmemekte ve üstüne üstlük yerine getirenlere de mal demekte, dudak büzmektedir.

    din gericilik değildir. din her zaman ilimi, feni, keşfetmeyi önemsemiştir, önermiştir, cahillik reddedilmiştir. ilim çinde olsa bulup getirin demiştir.
    23 ...
  2. 2.
  3. 3.
  4. gericilik yaptığının farkında olmayan insandır.
    8 ...
  5. 4.
  6. kendisi de bir takım insanlar tarafından satın alınmıştır. hayatta hiç bir ideoljisi yoktur. binlerce, milyonlarca insanın inandığı kurallar bütününe gericilik dediği için satın alınmış en büyük piyon kendisidir. o yüzden maldır. buradaki malın anlamı satın alınan eşya olan maldır. hiç bir ilahi din gericiliği önermez. bunun farkında olamadığı için de gören kördür ayrıca.
    10 ...
  7. 5.
  8. şeriat hükümlerini din kaynaklı düşünüp yanılan kişidir. şeriat hükümleri tamamen uydurulmuş ve dinle hiç bir alakası olmayan bir şeydir evet şeriat hükümleri çok gerici çok saçma ve akıl almaz bir mallıktır ama bunu dinle bağdaştırmakta mallıktır düşüncesini kabullenmesi gereken insan.
    din temizlik, iyilik üstüne kurulu bir düzendir hiç bir gerici tavrı yoktur.
    ırak'ta iran'da suudi arabistan'da ki din anlayışıda gerçek müslümanlıktan oldukça uzaktır. onların düşüncelerinin dinden dolayı böyle olduğunu düşünenler dini gericilik olarak görme hatasına düşebilirler.

    (bkz: şeriat ile dini karıştırıp dini gericilik sanmak)
    2 ...
  9. 6.
  10. (aslında bkz içinde)din üzerinden siyaset yapıp kendine müslüman diyen mal.*
    7 ...
  11. 7.
  12. (bkz: dini geri kalmakla ayni sey sanmak)
    böyle bir şeydir heralde. tabi başlık "mal"lara hitaben açılmışsa onu bilemem.
    1 ...
  13. 8.
  14. ibretlik bir maldır. nitekim, bir mal bile dinin gericilik olduğunu görecek zekaya sahipken, halkın aşağı yukarı yüzde 60'ının bu yetiye sahip olamaması ciddi bir vakadır.
    6 ...
  15. 9.
  16. dinsizlik de dindir, bu durumda tüm insanlar gericidir.

    herşeyi tersten alarak bir nevi imaj yaratıp olaya bakalım, allah korusun ve yazdıysa bozsun da, diyelim dinsizim, o zaman dincilere laf atar, onların özgürlüklerine karışır, "günde 5 vakit namaz kılıyorlar neden? bende o saatlerde siesta istiyorum" derim, veya cumaya giden bir esnaf oldu mu, "vay p...menk sigaram kalmadı cumaya gitmiş" derim. ve bu beni dinin bir insanı yapabileceğinden çook daha fazla gerici yapar ki, din gerici değil nefis törpüleyicidir.

    dinsiz olup da, kendisine "allah'a emanet" dendiğinde, gülümseyip, sen de "hoşça kal" diyene saygılar.

    asıl olayda budur zaten, "saygı".
    4 ...
  17. 10.
  18. ibn-i Haldunların , Farabilerin , ibn-i Sinaların , Yunus Emrelerin , Hacı Bektaşi Velilerin , Mevlanaların insanlığa ilim aydınlığı getirdiği dinin aydınlanma süreci kapandığı için , dini öğretiler ve din felsefesi yoluyla dinin çarpıtılmış yorumlarından nemalanarak tarikatların ve cemaatlerin ilim diye yutturduğu dini dogmalar arkasına sığınmayan ve bilhassa onları deşifre eden maldır. Ne mutlu o mala ki okuyan iki çift gözü ve düşünen bir beyni vardır.

    Din hem tarihsel olarak , hem ekonomik olarak , hem toplumsal olarak artık tek başına bir anlam ifade etmemektedir.

    Dinin şeriatçı örgütlenmesi tarihsel olarak çökmüştür çünkü arapların cahiliye döneminden günümüze çeşitli sınıflı toplumlar ve devlet biçimleri ortaya çıkmıştır.

    Ekonomik olarak hiçbir anlam ifade etmez ki artık seferler , cihatlar dönemi değil kapitalizmin dayattığı ekonomi-politika yürürlüktedir.

    Toplumsal açıdan zaten muammadır. Zira toplum sınıflaşmış , devlet olgusu kendisini laiklik ile koruma altına almıştır. Belki tarikat ve cemaatlerle din mahalle aralarında yaşatılmaya çalışılmaktadır. Zaten bu da devletin istediği bir durumdur.

    Günümüzde ise din ile kapitalizmin ittifakı ise ilerici özelliğini dinden değil kapitalizmin uygulayıcısı köklü burjuvaziden alır. Burjuvazinin de içindeki krizlere bakacak olursanız onun da artık ilerici bir özelliğinin olmadığını rahatlıkla görebilirsiniz. Dinin fonksiyonu ise kapitalist - emperyalist sistemde sömürülen kitleyi en az şekilde ürkütmek ve onlara sömürü karşısında tutunacak bir sabır dalı bırakmaktır. Dinin dogmaları yoluyla cahil kalırlarsa da oh ne ala.

    islam alimleri ve filozofları asla din için ilim ve fen yaratmamışlardır. Buradaki ilim anlayışını hem din hem de bilimin uzlaşması olarak görmek saflıktır. Dine rağmen keşifler yapılmıştır. Dine rağmen icatlar yaratılmıştır . Bilim itaatsiz olana ihtiyaç duyar bu yüzden dinin aydınlanma dönemleri din alimlerinin dini dogmalara karşı gizli ya da açık şekilde en itaatsiz olduğu dönemlere rastlar. Dinin ilerici özelliği de buradan gelir.
    4 ...
  19. 11.
  20. öncelikle din gericilik değildir.
    türkiyedeki (akp ve sp tayfası) ve diğer islam ülkelerinde uygulanan islam gericiliktir.

    ilk emri oku olan bir din, ilime dayalıdır. ama o dini yozlaştıranlar, saçtan tahrik olmaya başlamışlar, kadınları 2. sınıf vatandaş yerine koymuşlardır. bu yozlaşan dindeki tanrı korkusu insanları sorgulamayan varlıklar haline getirmiştir. oysaki "oku!" diyen bir din herşeyi şartsız sualsiz kabul eden bireyler istemez.

    ardından kardeşlikten, eşitlikten bahseden islam'ı yozlaştıranlar başka din'e mensuplara ve bir dine inanmayanlara olduk olmadık laflar atmışlardır.

    işte bu yüzden bugün bizlerin anladığı ve yozlaşmış din olgusu gericiliktir. o mallardan biri de benimdir.
    4 ...
  21. 12.
  22. kimsenin dine gericilik dediğini sanmıyorum.. öyle bir hal aldık ki yobazlık dinle esdeger gözüyle gözükmeye basladı..

    hayır efendim dine kimsenin gericilik dediği yok.. asırı dindarlık, dinden cıkıp asırı din düşüncesiyle sapmalara giden insanlara gericilik gözüyle bakıldıgına inanıyorum..

    (bkz: dini kullanıp yobazlıgı din sayanlar utansın)
    3 ...
  23. 13.
  24. din gericilik degildir ancak bugun dunyadaki uygulamalarina bakinca, uygulayanlarin ahmakligindan oturu ilerlemeyi engelledigi sabittir. buna inanmak malliksa (bkz: malin en onde gideni benim).
    3 ...
  25. 14.
  26. dinin yuzyillardir insanlari geriye goturen bir olgu oldugunun bilincinde olan kisidir.*
    4 ...
  27. 15.
  28. dinin değil, dinciliğin gericilik olduğunu bilmeyen maldır! dindarlıkla dincilik arasındaki, ne ince çizgisi, uçurumu da bilmez o aynı mal; harbi lan kim ki o; arkasından konuşuyoruz milletin... *
    4 ...
  29. 16.
  30. bu konuyla ilgili gerçekten kuvvetli tezleri olan kişidir o malla konuşunca kendisine en çok fazla kurcalama denir.
    0 ...
  31. 17.
  32. din gericilik değildir asla. ancak başlığı hatalı buluyorum. bir kişi dini gericilik olarak görüyorsa, bu o kişinin şahsi görüşüdür. kişi böyle de düşünebilir. bu kişiye mal deme hakkımız yok. söylemlerimize dikkat edelim. ha aynı kişi örneğin peygambere küfrediyorsa ancak benim nazarımda mal olabilir. başka türlü bu sadece bir görüştür ve bu görüşe bile saygılı olmak gerekir.
    1 ...
  33. 18.
  34. dini dünyevi işlerine ve emellerine alet eden bazı insanların etrafta bıraktığı intibanın etkisi olarak fazla derin düşünmeden dini gericilikle suçlayan düşünme özürlü kimse.

    matbaa'nın osmanlıya gelişini ulemaya rüşvet vererek engelleyenle şimdilerde piyasa imanölçerlik yapanlar yüzünden bu hale gelmiştir o kimse. ha düşünse, okusa ayırt etse olmaz mı? ama işte düşünmeden, çaba harcamadan hazıra konma son yüzyılın modası.
    2 ...
  35. 19.
  36. din denen olguyu müslümanlıkla sınırlandırıp savunmaya geçen beyinsizden evla olan maldır.

    provokatif başlık açıp karşı görüşe hakaret eden dallamadan daha efendi olan maldır.

    din kavramının kendisinin durağanlık, kesinlik, mutlaklık olduğunu bunun da toplumların ilerlemesinin önünde bir set olduğunu göremeyen malaktan* daha özgür düşünen maldır.

    dinin ancak kendi çıkarlarıyla çelişmediği sürece bilimi desteklediğini göremeyen yobazdan daha derin düşünen maldır.

    e o kadar da mal değilmiş yahu. ne saçmalıyorum ben.
    2 ...
  37. 20.
  38. dini gericilik olarak görmeyen mal dan daha az mal olan maldır.
    3 ...
  39. 21.
  40. 22.
  41. mal olmasada düşüncesizdir. vazgeçtim maldır.
    4 ...
  42. 23.
  43. kesinlikle mal değildir. yanlış yetiştirilmiştir. onun hayata bakış açısı bizimle paralel değildir. dini gericilik , dinini yaşamaya çalışanları şeriatçı, irticacı vb. kelimelerle tanımlar bunlar. hayata ne acıdan baktıgınıza baglıdır zaten cogu sey. onlar böyle ogrenmiş, değerler sistemini böyle kurmuslardır.suclu birini arayacaksak eğer benim fikrimce tek suçlu sadece evebeynleridir. sonucta hiçbirimiz anamızın karnından belli bir hayat görüşüyle doğmadık. modifikasyonlar insanın karakterini belirler aslında...
    2 ...
  44. 24.
  45. din gericilik değildir. onu gericilik olarak gösteren, kendini bilmez, bağnaz insanlardır. yeniliğe ayak uyduramayanlardır. aslında dinimiz bizlere her zaman feni, ilmi, bilimi anlatmıştır. yararlanılması gerektiğini söylemiştir. insanlığın bu şekilde ilerleyeceğini söylemiştir. ama gerici diye tabir edilen insanlar bunlara ayak uydurmazlar, sabit görüşlüdür ve ne yazıkki dindar olarak gözüken insanlardır. peçeli kadınlar, sakallı adamlardır. işte bu insanlar yüzünden yüce dinimize bu tarz gerizekalıca şuçlamalar yapılmaktadır, laf atılmaktadır. ayrıca dinimizi tam anlayamamış insanlar dini gericilik olarak görebilirler * ve bu onların ciddi anlamda mal olduğuna delalettir.bi oku, anla, dinimizin bilime, fene, gelişmeye ne kadar açık olduğunu göreceksin zaten.
    4 ...
  46. 25.
  47. islam dışındaki dinler için geçerli sayılabilecek düşünceye sahip kişi.

    "Doğaya her türden aykırılık, günahtır." "Müslümanlık Hıristiyanlığı hor görüyorsa, bin kez haklıdır. Hıristiyanlık bizi antik kültürün mirasından etti, daha sonra da bir kez daha, Müslüman kültürün mirasından etti."(friedrich nietzsche-AntiChrist-Deccal shf.94-100)

    engizisyonla kilise gelirlerini/çıkarlarını koruma altına almaya çalışarak bilime düşman bir din ortaya çıkaran şerefsiz cadı avcılarının devletletmiş uygulamalarıyla benim dinimi bir tutamazsınız. iyice araştırıldığında islam'da yer alan "kifayet" meselesine bağlı olan yeterinden fazlasının haram oluşu ilkesi savaştan barışa kadar her alanda/aralıkta güncelliğini korur. islam'ı herhangi birinin/zümrenin kişisel bağnazlığına bağlayıp genele mal etmek hatasında ısrar mallıktır-elimizde şimdi 2 adet mal var. biri kiliseye bağlı yobaz ve dinleri genel olarak ele alan ham yobaz-. inandığınız tüm kutsal ya da öyle hissetmediğiniz, ama her halükarda değer verdiğiniz olgulara saygı adına rica ediyorum; uzak ve yakın tarih üzerinden kıyasa başvurunuz.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük