din durduk yere ölüm emri falan vermediğinden, yapılmaması gereken hareket.
genellikle bu konu tevbe suresi 5. ayet nedeniyle gündeme gelir. nedir o ayet? budur: "Haram aylar çıkınca, müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün, esir alın, kuşatın ve onları her geçit yerinde gözetleyin. Şayet tövbe ederler, namazlarını kılarlar ve zekâtlarını verirlerse artık onları serbest bırakın. Allah yargılayıcıdır, bağışlayıcıdır."
fakat sorun şu ki, bu surenin inişi, tebük seferi öncesine denk gelir. yani bizans ordusu ile bir savaş söz konusudur. savaşın nedeni de yine durup dururken insanları müslüman yapmak değildir: "Bizans imparatoru Heraklius'a bir mektup yazan Suriyeli Hristiyanlar, Muhammed'in öldüğünü, Müslümanların da kıtlık ve yokluk içinde perişan olduklarını, üzerlerine asker gönderilirse, onları kendi dinine katmanın tam zamanı bulunduğunu bildirdiler." savaşın çıkış nedeni budur.
bir savaş durumunda da insanların "aman karşımdaki de insandır, onu öldürmeyeyim" gibi şeyler düşünebilmesi pek mümkün değildir. işin özü burada bahsi geçen öldürme mevzusu, durup dururken inanmayanları öldürmek falan değildir. zaten öyle olsaydı, şu ayetler var olmazdı:
“Eğer Rabbin dileseydi yeryüzündekilerin hepsi elbette iman ederlerdi. O halde sen, inanmaları için insanları zorlayacak mısın?” (Yûnus, 10/99)
“Dinde ikrah (zorlama) yoktur. Doğruluk sapıklıktan cidden ayrıldı…” (Bakara, 2/256)
“Peygambere düşen görev ancak tebliğdir (duyurmadır)." (Mâide, 5/99)
“Sizinle savaşanlarla Allah yolunda savaşın. Fakat haddi aşmayın. Çünkü Allah haddi aşanları sevmez.” (Bakara, 2/190)
“Ta ki, Allah’ın kelamını dinlesin. Sonra (iman etmese de) onu emin bulunduğu mahalle ulaştır. Çünkü onlar şüphe yok ki bilmez bir kavimdir.”
eksileyecek arkadaşlar; hoşunuza gitse de gitmese de gerçek budur. insanların her konuda olduğu gibi, adam öldürmek konusunda da dini veya ALLAH'ı bahane etmeleri (ışid gibi) sizi yanıltmasın. bir insanın parmak ucuna bakıp onun resmini çizemeyeceğiniz gibi, bir ayete dümdüz bakıp onun inanmayan insanları öldürmek için yeterli sebep olduğunu da iddia edemezsiniz.
açıklanmaya muhtaç, altı çok boş, ucu açık, tartışılmaya müsait kavramdır. hangi dinin değerlerine hakaret? islami değerlere hakaret mi? dini değerler derken kastedilen 4 semavi dini mi? budizm, şintoizm vb din midir onlara da hakaret dahil mi? hakaretten kasıt nedir? yani pis yahudi, haçlı zihniyeti vb dersek hakaret sayılır mı?
ben sözlük dinine inanıyorum ve sabah akşam sözlükte küfürlü konuşuyorsunuz. sözlüğe hakaret ediyorsunuz. neden başkalarının dinine saygılı olmak zorunda kalınıyor da benim dinim olan sözlük dinine saygı duyulmuyor burada?