eğer inandığınız şeylerin aksi ispatlanmışsa bunda bir ibnelik vardır. son din'in kitabında sık geçen bir cümle için; (bkz: düşünmek)
dinde mantık aranmalıdır. zaten din insanın bulamadığı sorulara verdiği cevaptır. bunda matık aramayan zihniyetler tez vakitte boğaz köprüsünden atlamalıdır.
din insanların üzerinde uçan bir kavram değildir.önce insanlar dinleri sonra dinler insanları yönetir olmuştur.eğer insan denen varlık kendini mantıklı hissediyorsa o zaman din de mantıklıdır.insan mantığına uymayan hakikaten mantıksız olan dinler değil, cemaatlerdir.sorunda oradadır zaten.
mesela zekatin nedenini sorunca guzelce ifade eden . orucun nedenini sorunca guzelce ifade eden ama turbanin nedeni sorunca sinirlenip sadece oyle de ondan diyen insanlar icin dogru olan onermedir.
karıştırılan bir kavramdır. dinde mantık aranmalıdır. yani din bir bütün olarak tutarlılık içermelidir. mantık dediğin nesnel gerçekliğin kendisiyse, bu hem senin kavram kargaşası yaşadığını, hem de aradığını bulamayacağını gösterir.
örneğin; cennet sonsuzmuş ne kadar mantıksız diyemezsin. allah a inandığında cennetin sonsuza kadar var olabileceğini kabul etmişsin demektir.
ama mesela bir din hem insanların doğumlarıyla birlikte günahkar olduklarını, hem de tanrı nın sonsuz merhamet sahibi olduğunu söylüyorsa burada bir mantıksızlık * vardır.
cogu insanin ifade etigi birseydir. yapilan bir ibadet yada olay da ^hocam bunun sebebi nedir? ^ niye sorudugunuzda ne merak ediyorsun sebebini gibisinden bir cevap alinir. o zaman anlariz ki yapilan ibadet buyuk ihtimale sadece cennete gitmek icin yapiliyordur.