din kitlelerin afyonudur

entry266 galeri5
    216.
  1. 215.
  2. 214.
  3. ağzına alanların en az %80'inin din felsefesi ile ilgili 3 cümleyi arka arkaya sıralayamayacağı laf.
    2 ...
  4. 213.
  5. doğru uygulanırsa ak yolu, yanlış anlaşılırsa afyonudur.
    1 ...
  6. 212.
  7. bu laf sadece cahil toplumlar için geçerlidir çünkü aydın bir toplumu asla din ile uyutamazsınız.
    1 ...
  8. 211.
  9. kısmen doğru bir tabirdir. cemil meriç bunu şöyle dile getiriyor: din avrupa toplumu için elbette afyondur. fakat bizim için ilerlemedir.

    bakılırsa avrupa da din en zirvede iken bilim en geridedir. bizde ise din zirvedeyken bilimde zirvedeydi.
    2 ...
  10. 210.
  11. şehit olursak cennete gireriz, düşünüyorum da ne kadar kapitalce söylenmiş bir söz. hepsi yalan gibi geliyor. cihat etmek helaldir. ama insan öldürmek günahtır. din ne kadar gerçektir bilemiyorum. thomas paine kolektivist felsefeci şöyle diyor "bir peygambere vahiy geliyor, ve bunun tüm insanlığa geldiğini söylüyor, orta da söz konusu bir vahiy var ben bunun ne kadar inandırıcı olduğunu bilmiyorum, bu vahiy beni değil, vahye giden kişiyi ilgilendirir" gibisinden bir sözü var tabi ben özet geçtim sözü tam olarak böyle değil. ben tanrının varlığına inanıyorum, ama bazen dinimi ve dinleri sorguluyorum. yoksa din sadece bir gerekçe mi? bir ekmek bir su gibi bir şey mi? olmazsa olmaz mı? yoksa cehenneme mi gideceğim bunları sorduğum için.
    1 ...
  12. 209.
  13. tamamen katıldığım konudur. din tabiki bir afyondur. hem de en iyi etkisini dünyanın en akıllı milleti Yahudilerde gösteren bir afyondur. onlar bile din afyonuyla yüzyıllarca çekmiş olduğu sefaletten kurtularak bir araya gelebilmeyi başarabilmişlerdir. ama bu afyona ihtiyacımız vardır. öldürmeyeceksin, çalmayacaksın, tecavüz etmeyeceksin, iyi ahlaklı olacaksın diyen bir saçma düzen olmasa biz bu insan oğlunu durdurabilir miydik.
    0 ...
  14. 208.
  15. 207.
  16. din toplumun afyonudur diyen afyonlu beyinlere sormak lazım?

    peygamber 23 senede cahil, köhne adetlerine bağlı bir topluma çeşitli umdeler bildirdi ve vefat etti.

    geride bir şehir devleti ve inanmış insanlar vardı.

    12 sene sonra müslümanlar, zamanın en kudretli asya devleti pers imparatorluğunun başkentindeydi.

    doğru roma ile yapılan mute savaşında 1 müslüman askere karşı 33 romalı asker düşüyordu. müslümanlar 3.000 kişi roma ordusu 100.000 kişiydi. müslümanlar bu savaşı kazanıp malatya'ya kadar ilerlediler.

    peygamberin arkadaşlarından halid bin zeyd peygamber'in "ne güzel insan" iltifatına kavuşabilmek için 80 küsur yaşında memleketinden çok uzakta istanbul önlerinde can verdi.

    ...

    işte böyle kirli sakallı karl!!

    sahi sen işçiler devrim yapacak demiştin bir de, devrim oldu ama tek işçinin olmadığı tarim toplumlarında oldu!!

    yani yine yeniden yanıldın!
    1 ...
  17. 206.
  18. dinin kapitalist sistem tarafından bir sömürü aracı olarak kullanıldığı tespitini yapan karl marx sözüdür.

    evet din (tamamı) kapitalist sistemin olmazsa olmazıdır.

    çünkü özellikle gelişmemiş toplumlarda dinin hakimiyeti ve bilim anlayışının yerine din anlayışının etkin şekilde koyulması üretim toplumu olmak yerine tüketim toplumu olmayı sağlamaktadır. kapitalizmin istediği bir göz, allah verdi bir sürü din yani.

    inançlı kişi fakirse "ben niye zengin değilim" demez, işçiyse "ben niye asgari ücretle yıllardır çalışıyorum" diye düşünmez. demediği için örgütlenmez. kendisinin sömürüldüğünün farkına varmaz. çünkü hayat bir sınavdır ve bu sınavın sonunda bu dünyada özlemini çektiği bir sürü ödül vardır. tek yapması gereken sabretmek, bolca ibadet etmek ve şükredip hayat şartlarından şikayet etmemektir. şikayet etmesi isyandır. ve isyanın sonunda tanrısı onu cezalandıracaktır.

    haliyle hayata bir sınav gözüyle bakan kimse şartları değiştirmeyle filan uğraşmaz. hayatta bulunma amacı allah'ı tanımak ve ona ibadet etmektir. pozitivizmin getirisi üretim de işte tam da bu noktada sekteye uğrar. düşünmeyip sadece inanan/aza kanaat etmeyi marifet gören kişi çoğu için uğraşmaz.
    öyle bir süreçtir ki bu, avcı olmayan avdır.
    bu düzenin avcısı kapitalist ağalar, avları ise inananlardır.
    işte bu sebeple söylenmiş sözdür.

    bazı gerçekler acı oluyor biraz.
    1 ...
  19. 205.
  20. Din, toplumdaki azgınliklara ve suçlara karşı yaptırım uygulayan bir sistemdir. Bir de bilime ve araştırmaya yönelmeyi destekliyorsa güzel bir afyondur.
    0 ...
  21. 204.
  22. din yüce yaratıcı' nın yarattığı kulların dünyevi ve uhrevi saadete ulaşmaları için koyduğu kurallar ve tavsiyeler bütünüdür, hiç bir zaman afyon değildir, ancak mutluluk ve huzurun kaynağı olmuştur, gerçekten uygulandığında başarının anahtarı olmuştur, sevginin, saygının, kardeşliğin, yardımseverliğin ve umudun menbaıdır, ne mutlu inanana, ne mutlu dini bütün yaşayana.
    0 ...
  23. 203.
  24. türkiye'de dinin toplumda giderek baskın olmasıyla birlikte, halkın tepkisizleşip, sindiğine bakılırsa; açık bir şekilde görülen gerçektir.
    0 ...
  25. 202.
  26. 201.
  27. bir bakıma doğru olan önermedir. devletin yada var olan otoritenin göremeyeceği suçları dizginleyen, toplum düzenini sağlayan gizli otoriteye din denir.

    felsefe benim neyimeyse amk şu saatte.
    0 ...
  28. 200.
  29. 199.
  30. dinin kitleleri yönetiyor olması, onun insan yapımı bir olgu olduğu sonucunu doğurmaz. diğer hurafe inanışlar için fikir güzel, din tanımı konusundaki çıkarım yanlış.
    ayrıyetten, din konusunda yobaz olmak, karl marx, lenin, nietzsche gibi dallamalara tapmaktan çok daha mantıklı bir harekettir.
    0 ...
  31. 198.
  32. 197.
  33. ...vicdansız (ruhsuz) bir dünyanın (evrenin) vicdanıdır (ruhudur). * diye devam eden cümle.

    çok garip lan, cümlenin sadece burasını okuyup, "orospu çocuğu marx, dinler hakkında bilgisiz" gibi şeyler söyleyenler var. sadece orasına bakıp; "evet, evet din kitleleri yönetiyor." diyen kazma marxistler de var. çok acayip.

    dildeki hurafeler falan hep yalan. bütün amaç dinlerin amına koymak. evet.

    dinin bir kesimin elinde kitleleri yönetmesine değil de; yaşadığı dönemde dinin insanlar üzerindeki etkisinden o "devrim, başkaldırı" isteğini törpülemesi olarak bakılırsa daha iyi anlaşılacak bence.

    Gerçekten çok acayip.
    1 ...
  34. 196.
  35. bu cümlenin bulunduğu metnin başında marx şunu söyler:
    "din ruhsuz dünyanın ruhudur."
    0 ...
  36. 195.
  37. kastedilen ilkel (bkz: nihilizm) dir. gerçek dünyanın acımasızlığı ve adaletsizliği ile baş edemeyen güçsüzlerin kafalarında alternatif bir dünya yaratması, gerçek acımasız gücü-iktidarı yadsıması, kafasında bir başka adil güç oluşturması ve bu sayede gerçek dünyaya tahammül edebilmesidir. esasen güçlülerin güçlerini daim kılmak için sunduğu bir ilaçtır.
    1 ...
  38. 194.
  39. din kitlelerin afyonudur. afyon türkiye nin en büyük kasabasıdır. kasabayı yöneten şeriftir. şerif kuzey afrika da takma isim olarak kullanan mustafa kemal dir. mustafa kemal in lideri olduğu ülke türkiye dir. türkiye laiktir. laiklik devlet işinin din işinden ayrılmasıdır. din kitlelerin afyo...
    (bkz: elhamdülillah müslüman türküm)
    0 ...
  40. 193.
  41. Sözün tamı: "Din toplumun afyonudur ama gereklidir"dir. Katılmaktayım.
    1 ...
  42. 192.
  43. Roni margulies'in ''afyon burada kitleleri uyuşturan bir uyuşturucu anlamında değil, toplumun yarasını saran merhem niteliğinde başvurduğu bir ilaç olarak kullanılmıştır'' şeklinde yorumladığı meşhur karl marx sözüdür. Margulies bu yorumunu marx döneminde ''afyon'' sözcüğünün ağrı kesici olarak kullanıldığı yönündeki bilgisine dayandırıyor.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük